Kamusal alanda türbana izin verilsinmi (anket)
19 Şubat, 2008 • İlgili • Kategorisi
Türban konusu Türkiye’nin gündeminden pek düşeceğe benzemiyor. Daha türban yasası onylanmadan, türbanın kamu çalışma hayatında, devlet dairelerinde serbest olup olmaması tartışılmaya başlandı. Siz ne düşünüyorsunuz?
Kamusal alanda türbana izin verilsinmi?
Popülerlik: 14% [?]
Yorumlayan : nevanur 21 Şubat 2008:
eğer bu insanlar dan vergi alıp onların vergileriyle maaş alıyorsanız vatanı onların evlatlarıyla koruyorsanız ve onlar çocuklarını bu vatan için şehit veriyorlarsa ve siz onların bu vatanda istedikleri gibi yaşama larına izin vermiyorsanız ve rahatsız oluyorsanız kusura bakmayın sizler de yüzsüzlüğün dik alası var aslında rahatsız olanlar rahat edecekleri başka bir ülke ye mi olur cehenneme mi olur lütfen gitsinler artık insanlar huzur içinde yaşasınlar……yeter artık yaaaaaaaaaaaaa
Yorumlayan : necip 21 Şubat 2008:
normal hayat anlayışının ve demokratik etik gereği, başörtüsünün hiçbir yerde yasak olmamasıdır. ayrıca tarihimizin hiçbir döneminde ve cumhuriyetimizin kuruluş mantığında da böyle bir yasak yok. kaldıki eşitlik ilkesine uygun olan başörtülülerin hizmet alan-veren ayrımı yapılmaksızın hayatın her alanında bulunmalarıdır. bazılarının iddia ettiği gibi başörtüsü takmayanlara yönelik bir “mahalle baskısı da” oluşmaz.
kimse kimsenin başörtüsüne veya başörtüsüzlüğüne bakmıyor.
Yorumlayan : ahsuen 22 Şubat 2008:
Bu ülke eğer üniter laik demokratik bir hukuk devleti ise anayasave kanunlardaki tüm şartları uygulamalıdır.Bilhassa Atatürk ilke ve devrim yasalarını.
Yorumlayan : meltemkaraarslan 24 Şubat 2008:
TEK YOL VAR : ATATURK VE DEVRIMLERI…BASKA YOL YOK. GERCEGI GORUNUZ VE UYGULAYIN.
ben bu toplumunda “mahalle baskisi” ya da ” koca baskis” ya da “cevre baskisi” olmadigini iddia eden kisiye “uyuyor ve de uyutuluyor” derim!!!!
“evlenince kapanacaam, kocam oyle istiyor!”
“kocam dediki kapanirsan sana hacdan kumaslar saf ipekler getirtirim!”
“aaaa evli barkli kadin, corapsiz cikiyor.”
“aaa ramazan geldi,bu yasa geldi vs..artik kapasin sacini basini canim” gibi aslinda egitimsiz ve cahil insanlari yargilamalari bunlar. Turkiye’de tek yer Istanbul/Ankara degil arkadaslar! Buyuk sejirlerin arka mahalleleri ve geriye kalan tum Anadolu sehirlerinde dogrudan ya da dolayli olarak ACIK kadinlara baski var. Onu birakin, kadinlara OY verme konusunda da baski var.
Ama icinde yasadigimiz durum 1980′lerde SOL kesime karsi uygulanan DIN’i destekleme politikasinin sonucudur.
Ote yandan sac/bas acmak madem gunah, sizin okumak neyinize? Islam ve yandaslarini KOLELIK gereklerini de kabul edip, evde oturarak koca emirlerine uyarak, kocaniza hizmet edin, ev isi yapin, cocuk buyutun..vs yani evde oturun. Gercekleri gormemeniz icin kafanizi kapayip, icini de orumcek aglarinin sarmasina izin verin..
TEK YOL VAR : ATATURK VE DEVRIMLERI…BASKA YOL YOK. GERCEGI GORUNUZ VE UYGULAYIN.
Yorumlayan : beyaz_karanfil 24 Şubat 2008:
Kusura bakmayında bi insan ancak bu kadar komik konuşur,benimle aynı görüşü destekleyen bir erkek arkadaş örümcek kafalı olmuyor,ama ben başörtüsü takınca örümcek kafalı mı oluyorum…Gerçekten çok komiksiniz,siz sadece görmek istediklerinizi görüyorsunuz,benimde o kadar çok tanıdığım var zorla babası veya kocası başını açtırıyor,demekki şuan bizim üstümüzde mahalle baskısı var,bizede devlet mahalle baskısı uyguluyor ‘zorla başımızı açtırmaya çalışarak’…Ben kendimi çok kültürlü görüyorum,şükrediyorumki,sizin düşündüğünüz gibi aydın(!),kültürlü(!) değilim
Yorumlayan : sevgi 24 Şubat 2008:
bizim ak dediğimize senin gibi düşünenler hep kara diyor zaten konuş sen konuş sizin orda demek kızların başını zorla açtırıyorlar o zaman sana bir soru neden Türkiye’de kapalılar %70ken başı açıklar %30 cevaplarsan sevinirim meltemkaraarslan aynen katılıyorum yazdıkların Türkiye’nin gerçekleri…
Yorumlayan : beyaz_karanfil 24 Şubat 2008:
Bize bazı kişler azınlık diyor,sağol sende bunun azınlık olmadığımızın cevabını verdin,zorla açtıranlar var dedim,herkesin açtırıyorlar demedim dikkat edersen…Ama kapalı olanların yani %70 oranındaki kişi; birilerinin zoruyla mı başını kapatıyor???
Yorumlayan : sevgi 24 Şubat 2008:
“evlenince kapanacağım, kocam oyle istiyor!”
“kocam dediki kapanirsan sana hacdan kumaslar saf ipekler getirtirim!”
“aaaa evli barkli kadin, corapsiz cikiyor.”
“aaa ramazan geldi,bu yasa geldi vs..artik kapasin sacini basini canim” sana sadece bunu yazıyorum anla…
Yorumlayan : sevgi 24 Şubat 2008:
bu ülkede azınlık denen birşey yok eğer azınlık olsaydınız inan şu anda Türkiye daha da ilerlemiş bir ülke olurdu ama Türkiye ne zaman ileriye doğru adım atsa senin gibi düşünen kesimler ve baştakiler ülkeyi geriye doğru çektiler sizin sayenizde ülke bu halde sat babam sat karış karış sat siz de destek çıkın yakında tayyibe gerek kalmadan abd yönetecek sizi
Yorumlayan : beyaz_karanfil 25 Şubat 2008:
“evlenince kapanacağım, kocam oyle istiyor!”
“kocam dediki kapanirsan sana hacdan kumaslar saf ipekler getirtirim!”
“aaaa evli barkli kadin, corapsiz cikiyor.”
“aaa ramazan geldi,bu yasa geldi vs..artik kapasin sacini basini canim”
Bu yazdıkların o kadar komikmi,sadece saçmalık,başka bişey değil,bunları insanlar gülsün diye koymuşlar heralde buraya…
Bu arada biz azınlık demiyorduk zaten,sizin desteklediğiniz o aydın(!)kişiler diyordu bunu bize…
Bak işte bizden bu kadar rahatsızsan,sen bana irana git diyeceğine ,bence sen başka yerlere git,o çok gelişmiş(!) olan yerlere…Ama ben sizden yinede rahatsızlık duymuyorum,sizin gibi değilim…
Tayyip erdoğan gelmeden önce sizin çok sevdiğiniz kişiler vardı,onlarda batı kuklasıydı ve halada öyleler,bizde şuan onların bizlere miras bıraktıkları acıları çekiyoruz…
Yorumlayan : sevgi 27 Şubat 2008:
sana birşey sormak istiyorum madem tayyibi o kadar savunuyorsun tayyip başa geldikten sonra herşey özelleştirildi tayyip de buna abd nin baskısıyla onay verdi NEDEN?ülkesini satan bir insanı savunuyorsun farkındaysan
Yorumlayan : beyaz_karanfil 27 Şubat 2008:
Sende farkındaysan dininin emirleri bilmeyip ve sanki islam profesörüymüş gibi başörtüsüne yabancı üniforma diyen ve bunları laikliğin arkasına sığınıp yapan insanları savunuyorsun…Sizin görüşlerinizi savunanlar geldiklerinde gördük gerçek yüzlerini ve şu andada görüyoruz zaten gerçek yüzlerini,maskeleri düştü artık…
Yorumlayan : kemalist 3 27 Şubat 2008:
beyaz karanfil TAYIP ERDOGAN HANI KAMUALANDA BASÖRTÜSÜ IDASI YOKTU ONLARDA ISTEMIYORLARDI SIZI
CATAL DILILERSIZI MASKELERI DÜSENLER ASLINDA SENINGIBILER .DEMOKRASI ARAC DEYENLER SIZDEYILMISINIZ DEMOKRASI YI ARAC OLARAK KULANIP AMACINIZA ERMEYE CALISIYORSUNUZ CUMHURIYETI YIKMAK ATATÜRKTEN REVANS ALMAK DEYILMI AMAC HILAFET DEVLETI KURACAKSINIZ ÖYLEMI .NAMIK KEMALIN GÜZEL BIR DEYIMI VAR…..Yorumlayan : beyaz_karanfil 27 Şubat 2008:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx,sanane benim başörtümden,ne haddine,sen KİMSİN????????Yaptığınxxxxxxxxxxxxxxxbizi yıldıracağını sanıyorsan çok yanılıyorsun,gün olur devran döner,bize muhtaç olacağınız günler gelir en yakın zamanda o zaman görüşürüz işte…Sanane bizim kamudaki örtümüzden,sen benim neyimsinki,seninle aynı havayı soluduğumdan dolayı bile utanıyorum…Ben başörtülüyüm ve tabikide kapalı birşekilde okumak ve çalışmayı isteme hakkım var,ama siz o kadar bencilsiniz ki herşey sizin olsun istersiniz.xxxxxxxxxperdesi veya maskesi düşenler senin gibi kendini bilmez insanlardır.”Haya utanma imamdandır” diye bi hadis var,bende sana bu hadisi hatırlatırım.Yorumlayan : kemalist 3 28 Şubat 2008:
ARKADAS BEN SENI YILDIRMAK GIBI BIR AMACIM YOK TAM TERSINE TOPLUMA GERCEKLERI BILLEN VE SÖYLEYEN BIR VATANDAS KAZANDIRMAK ISTERIM SEN DURMADAN BANA TERBIYESIS DIYE HITAB EDIYORSUN ASLINDA SEN BENIM DEDIKLERIMIN GERCEK OLDUKLARINI BENDE IY BILIRSIN AMA NEDENSE ISINE GELMIYOR . YA ARKADAS TAYIP ERDOGAN BU KAMUSAL ALANA GIRMESIN DEDIMI BUNU AMACLAMADIKLARINI SÖYLEDIMI SÖYLEMEDIMI BUNUN YÜZÜNDEN ANAYASAYA EK OLARAK EKLENMESINI BILE ONAYLADIMI ONAYLAMADIMI .OZAMAN NIYE BU ÖFKEN BANA DOGRULARI YAZDIGIM ICIMI .
Yorumlayan : sevgi 28 Şubat 2008:
yazdıklarına katılıyorum kemalist3
Yorumlayan : t.c 29 Şubat 2008:
turban takıp makyaj yapanlar…turban taktırmak icin saatlerini kuaforlerde harcayanlar…siyaseti DİN kullanarak yapanlar oyları CAMİ’lerde arayanlar milletinde yaşayan halkına “LAN” diyerek hakaret eden…acık oturumda kendi ögretmenini salondan çıkarılmasını emredenler bu ülkeyi IRAK İRAN gibi yobaz şeriatin uygulandıgı bir devlet haline getirmeye calısan insanlar sözüm size…
TÜRKİYE ATATÜRK’ÜN KURDUGU LAİK BİR DEVLETTİR…BU VATANI BÖLEMEZSİNİZ…
Yorumlayan : minesu 3 Mart 2008:
Çok dindar bir insanım çalışma saatlerimin dışında hergün kur’an okur namazımı kılarım hemen hemen tüm meal leri okudum, kur’an da kapanmak edep yerlerinin dışında mecburi değildir. kalp temizliği herşeyden önde tutulmuştur. Bunu anlayamayanlar yada yapmakta zorlananların sığınacağı bir örtü parçasıdır.
Yorumlayan : nurulayn_ 3 Mart 2008:
Yorumlayan : minesu 3 Mart 2008:
Çok dindar bir insanım çalışma saatlerimin dışında hergün kur’an okur namazımı kılarım hemen hemen tüm meal leri okudum, kur’an da kapanmak edep yerlerinin dışında mecburi değildir. kalp temizliği herşeyden önde tutulmuştur. Bunu anlayamayanlar yada yapmakta zorlananların sığınacağı bir örtü parçasıdır.
ÇOK DİNDAR BİR İNSANIM’LA BAŞLAYAN O MÜTHİŞ CÜMLENİZ.. İSLAMDA BENLİK VE ENANİYET EN BÜYÜK DÜŞMANLARDAN BİRİDİR. AYRICA ALLAH’IN AYETLEREİNİ DOĞRU ANLAMAYIP KENDİ ARZULARINA GÖRE YORUMLAYANLAR ALLAH’IN AZABINDAN KURTULAMAYACAKLARDANDIR, ÇOK BİLGİLİSİNİZ MALUM(!!!!), HADDİME DÜŞMEYEREK SÖYLÜYORUM AMA BUNU DA BİLİNİZ.
Yorumlayan : nurulayn_ 3 Mart 2008:
minesu hanım ayrıca o çok okuduğum dediğiniz KUTSAL KİTAP’ta çalışma saatleriniz dışında namaz kılınız yazmıyor!
Yorumlayan : minesu 3 Mart 2008:
Başını kapatıp makyaj yapıp ben dindarım diyen insanların yanında bunu söylemeyi çok görmüyorum kendime ayrıca namaz kılmak farzdır bunu her müslüman kayıtsız yapmalıdır. kaza yapmak zorunda kalsa bile
Yorumlayan : nurulayn_ 3 Mart 2008:
Başkaları sizi ilgilendirmez, başkalarının kusurlu olması sizi yüceltmez hanımefendi. Herkes kendinden mesuldür. o kadar bilgili iseniz açar namaz ayetlerini okursunuz, keyfi yere namaz kazaya bırakılmaz, iş güç vs hiç önemli değillerdir bir namazdan. milletin makyaj yapıp baş bağlaması da sizi hiç ilgilendirmez, isteyen istediğini yapar. dindarım diye ortalarda dolaşan çokca şarlatan var!
Yorumlayan : nurulayn_ 3 Mart 2008:
dini alet edip böyle şarlatanlık yapanların haddini de Allah en güzel şekilde bildirecektir zaten. Ben müslümanım demekle iş bitmiyor, kimliğinde dini islam yazan herkes bunu diyor. lafta değil özde!!!
Yorumlayan : minesu 3 Mart 2008:
giyim şekli dindarlık derecesini yansıtmaz öfke ve kin dinimizde yasaktır şarlatanlar giyimleriyle dinlerini içinde değil şekillerinde yansıtanlardır
Yorumlayan : beyaz_karanfil 3 Mart 2008:
kemalist 3
Tayyip ERDOĞAN kamusal alanda istemiyorsa eğer,bende mi istememek zorundayım???Ya ne demezsin,senin doğruların bu demekki,daha da üzüldüm durumuna…Rabbime bin kere daha şükrediyorum ki sizin gibi değilim.Türban takıp makyaj yapanlar yazmış birkaç arkadaş,makyaj yapmak sadece başörtülülere mi günah,açıklara hiç bir günahı yokmu??????Saatlerce kuaförde duran yazan arkadaş bu dünyada sadece sizin mi canınız var,biz hiç bişey yapamazmıyız,size göre bizim giyinmeye bile hakkımız yok galiba…Başörtüsünü layıkıyla takan biri,nasıl giyineceğini bilir,bunu söylemek size düşmez.Her lafınızdan biri bu,insanların kötü yönlerini bulacağınıza birazda aynaya dönün bakın,kendi kötü yönlerinizi bulun.Kimseye kin duymuyorum,ama benim başörtüme karışan birine nasıl cevap vermem beklenir???Karşımdaki bana nasıl müamele ediyorsa bende o şekilde ona karşılık veriyorum.Bazıları giyim şekli dindarlık derecesini yansıtmaz demiş,ben zaten açık olan birine dinsizde demem…Bunu demeye hakkım da yok zaten,sana göre belki içindeki duygu önemlidir,ama benimde içimdeki inancıma göre ben bunu takmak zorundayım ve takmakta istiyorum,buna sizin karışma hakkınızda yok…Öfke ve kin dinimizde yasaktır diyenler başörtüsü takmakta farzdır,ama tabi sen bunu bile kabullenmiyorsun.Bana bu sitede cennet olmasa başörtüsüne elinizi bile sürmezsiniz diyenler oldu,bu benim inancıma iftiradan başka bişey değildir,dinimizde iftirada haramdır…Ben inancımı kalbimdede yaşamak istiyorum,giyim tarzımdada bunu belli etmek istiyorum,sen böyle yapmak istemeyebilirsin,ama bu sana,bana karışma hakkı vermez…
Yorumlayan : kemalist 3 3 Mart 2008:
SENIN YAZDIKLARINI OKUYUNCA KENDINE ACIMANI DAHA MANTIKLI BULUYORUM.
Yorumlayan : beyaz_karanfil 3 Mart 2008:
Senin mantığın sadece bunu demeye yettiği için,kendi haline bırakıyorum seni…
Yorumlayan : sevgi 3 Mart 2008:
arkadaşlar minesu diye bir arkadaşımız şöyle yazmış “Çok dindar bir insanım çalışma saatlerimin dışında hergün kur’an okur namazımı kılarım hemen hemen tüm meal leri okudum, kur’an da kapanmak edep yerlerinin dışında mecburi değildir. kalp temizliği herşeyden önde tutulmuştur. Bunu anlayamayanlar yada yapmakta zorlananların sığınacağı bir örtü parçasıdır” türbanı isteyen arkadaşlar bu lafım size siz kendi aranızda bölünmüşsünüz bir kere her kafadan ayrı ses çıkıyor daha Kur’an’da türban varmı yokmu onu bile bilmiyorsunuz bilseniz de minesu nun anlatmaya çalıştığı gibi yanlş yorumluyorsunuz
Yorumlayan : beyaz_karanfil 3 Mart 2008:
Sevgi arkadaşım zaten minesu başörtüsünü istemiyor…Kuranda başörtüsünün olduğunu gayet iyi biliyorum,bunu yorumlamaya gerek bile yok,herşey gayet açık,anlamak isteyene…
Yorumlayan : nurulayn_ 4 Mart 2008:
“Yorumlayan : minesu 3 Mart 2008:
giyim şekli dindarlık derecesini yansıtmaz öfke ve kin dinimizde yasaktır şarlatanlar giyimleriyle dinlerini içinde değil şekillerinde yansıtanlardır”
Giyim şekli, tesettür İslamın bir parçasıdır. İslam bir bütündür, tesettürü İslamdan ayrı sınıflandıramazsınız! Şarlatanlar zekeriya gibi esfeli safilinler bizi yolumuzdan döndüremez ve dinimize asla zarar veremezler. Bizim kalplerimizdeki imana kimse dokunamayacak!
Yorumlayan : minesu 4 Mart 2008:
Zekeriya hoca gibi ilmi bir dehayı ağzınıza alırken daha dikkatli olun lütfen bugün mollalara sorma adeti var sizde oralara sorunda biran önce İran’a dönelim sayenizde
Yorumlayan : nurulayn_ 4 Mart 2008:
İRAN ÖLÇÜ DEĞİLDİR BİZİM İÇİN İRANDAN DA ÖTE BİR ŞEY OLACAK İNŞ. SEN HİÇ MERAK ETME CANIM YORMA GÜZEL BEYNİNİ
Yorumlayan : nurulayn_ 4 Mart 2008:
İLMİ DEHA DEDİĞİ KİŞİYE BAK!
YA RABBİİİM SABIR İHSAN EYLE..
Yorumlayan : minesu 4 Mart 2008:
Sizin titriniz ne pardon <molla ?
Yorumlayan : nurulayn_ 4 Mart 2008:
Henüz o noktaya gelemedik. Bi iznillahi teala.
ayrıca bilgilerinize arz ederim ki, titr kelimesi arapça kökenli bir kelimedir. aman haa dikkat edin laikliğinize zeval gelmesin:)))
Yorumlayan : minesu 4 Mart 2008:
Arapçaya karşı değiliz arap gibi yaşamaya karşıyız, her dili her dini kucaklayabiliriz ama siz layık lık manasına lütfen birkez daha bakınız.
Yorumlayan : derbeder10 4 Mart 2008:
israil siyonizmin,emperyalizmin, filistin halkına uygulamış olduğu şiddeti kınıyorum;ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARINI İÇİNE SİNDİREMEYEN ZİHNİYETLERİN BİZİ SÜRÜKLEMEYE ÇALIŞTIĞI BATAKLIK İRAN ÖRNEĞİ BELKİ OLAMAYABİLİR DAHA ÖTESİ FİLİSTİN GİBİ OLUR bu memlekette daha öncede arap harfleri kullanılmış insanlarımızın nekadarı okuyup yazabiliyormuş acaba. YÜCE ATATÜRK’e dua edin.latin harflerini getirmiş kullanıyorsunuz,sindiremiyorsanız yorumlarınızın hepsini arapça yapın
Yorumlayan : alizeler_00 4 Mart 2008:
nurayn beyaz_karanfil
siz nasıl müslümansınız..herşeyinizi dile bağdaştıryosunuz ama Kemalist arkadaşımızn şivesi bozuk olabilir..yazılarıda bozuk olabilir ama bu siizn onunla dalga geçme hakkını vermez..bana göre Kemalist arkadaşım sonuna kadar haklı düşünüyor ama siz onu anlamıyorsunuz..dalga geçilecekse nurulayn ın yazdığı ’size cevap verme tenezzülünde bulunmuyorum’cimlesi son derece düşük bir cümledir..imla kurallarına dikkat ediyorsan once kendinii düzelt dğrusu(size cevap vermeye tenezzül etmiyorum olacaktı)bence
hiçmi utanmıyorsunuz bu devletin ekmeğini yediniz..kendinizi sorgulayın bir..en azından ATATÜRK sayesınde ananız babanız belli..ama sizde algılayacak beyin nerde bunu..siz türbanla başınız kapatmışsınız ama öyle görünüyorki beyinlerinizde kapanmış..biz çok özendiğiniz iran gibi bile olmaicaz..çünkü onlar özgürlüğü görmediler vede yaptıkları silahlarla deneme yaptık diyerek dünyaya meydan okumaya çalışıyorlar..sizin bu yaptığınız sadece sömürge devlet olma adımıdır..yıllar boyunca hiçbir ülkede din bu kadar rahat yaşanmamıştır..taki siz türban türban şeriat devleti diye tutturana kadar..savunma gerekçenizde bu ülkeye bend evergi veriyorum istediğim gibi giyinmke hakkım..vergi veriyosrun diye ülkede at koşturamazssın bu anlayın artık..başını kapat dini vecibelerini yerine getir otur evinde..aman erkekler görmesin sizi…kendinize gelin artık..din adı altında mollalardan aldığınız bilgilerle burda ahkam kesmeyin..siizn yetiştieceğiniz çocuklara şimdiden acıyorum
Yorumlayan : nurulayn_ 4 Mart 2008:
Yorumlayan : alizeler_00 4 Mart 2008:
alizeler yorumunu sonuna kadar okumadım inan hiç uğraşamam dikkate alınacak yazılar yazar ve yorumlar yaparsanız size cevap verebilirim. aksi taktirde üzgünüm
Yorumlayan : nurulayn_ 4 Mart 2008:
“Yorumlayan : derbeder10 4 Mart 2008:
israil siyonizmin,emperyalizmin, filistin halkına uygulamış olduğu şiddeti kınıyorum;ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARINI İÇİNE SİNDİREMEYEN ZİHNİYETLERİN BİZİ SÜRÜKLEMEYE ÇALIŞTIĞI BATAKLIK İRAN ÖRNEĞİ BELKİ OLAMAYABİLİR DAHA ÖTESİ FİLİSTİN GİBİ OLUR bu memlekette daha öncede arap harfleri kullanılmış insanlarımızın nekadarı okuyup yazabiliyormuş acaba. YÜCE ATATÜRK’e dua edin.latin harflerini getirmiş kullanıyorsunuz,sindiremiyorsanız yorumlarınızın hepsini arapça yapın”
anlayabilseydiniz ben arapça da yazabilirdim yorumlarımı. hatta daha da güzel olurdu. ama türkçeyi anlamıyorsunuz arapçayı nerden anlayacaksınız. ayrıca atatürk latin harflerini getirdiği dönemde bilgi ve eğitimce çok yüksek bir durumda olan bir milleti birden bire cahil sınıfına sokmuştur. ellerimizde bulunan bir çok osmanlıca kitap, zayi olup gitmiştir. bunun için mi atatürkeç dua edicem? asla! onun işi dualık değil artık hiç uğraşmayın
Yorumlayan : alizeler_00 4 Mart 2008:
zaten yorum yap cevap yaz diye yazmadım bunları..sonuna kadar okumasanda belki bişiler kalabilir aklında diye düşündüm ..
Yorumlayan : beyaz_karanfil 4 Mart 2008:
Aklımda bunlar kalacaksa,Allah korusun kalmasın.Sen benim müslümanlığımı eleştiremezsin,çünkü ben örtümü Allah rızası için takıyorum,ama bunu anlamak istemeyen yada kabullenmek istemeyen anlamayabilir veya anlamak istemez,sonuçta Allah biliyor ya bu yeter bana…Madem ki o kadar dalga geçmekten bahsediyorsunuz,sizde bizim başörtümüze bir bez parçası derseniz,benim başörtümle dalga geçmiş ve küçümsemiş oluyorsunuz,o zaman siz nasıl müslümansınız???Ama sizin müslümanlığınızı sorgulamak bana düşmez,tabi ki bizim müslümanlığımızı sorgulamakta size düşmez.Kemalist arkadaşın yazdıklarını anlamak gerçekten çok güç oluyor,nokta veya virgül denen hiç birşey koymuyor ve bazı kelimeleri farklı şekillerde yazıyor ve bizde anlamakta güçlük çekiyoruz,çok normal bişey bu…Benim kendimi erkeklere gösterip göstermeyeceğime bile siz karar verir duruma geldiniz,size sadece SİZE NE diyorum…Allah aşkına soruyorum size bu başörtüsünü hakiki müslümanlık şuurunda ne zaman taktınız ki,bu duyguları anlayabilesiniz…Şeriat gelince kendi özgürlüğünüz gidecek diye korkuyorsunuz ya(inşAllah gitmez,zaten dinde zorlama yoktur),şu andada bizim özgürlüğümüz gidiyor…Siz özgür olun diye bizim özgürlüğümüzün gitmesi kadar mantıksız bişey varmı???Bizi anlamanızı beklerim sizden,kendi özgürlüğünüz gidecek diye ne kadarda korkuyorsunuz…
Yorumlayan : minesu 5 Mart 2008:
Sayın beyaz_karanfil arkadaşım ülkemizde başıörtüsü ile sorun yok zaten bağlama şekilleri ile ilgili sorun var, bazı bağlama şekillerinin siyasi amaç taşıdığı yatsınamaz, biz kimse erkeklere kendini göstersin demiyoruz ancak kadının saçından tahrik olan erkeklerin sapıklık derecesini araştırmak gerekir.
Yorumlayan : nurulayn_ 5 Mart 2008:
minesu hanım,
sayın dindar minesu hanım,
sayın çok dindar minesu hanım,
sayın iş vakitleri dışında namazını kılan minesu hanım,
sayın baş örtüsünün sorun olmadığını söyleyen sadece sorunun baş örtüsünü bağlama şeklinin olduğunu savunan minesu hanım,
sayın baş örtüsünün bir simge olduğunu söyleyen minesu hanım,
açın Kur’anı Kerim’e bir bakın bir milyar kere bu sitede de yazdık ayetleri, ama siz bence kendiniz Kuranı açıp bakın, ayetlerde ne diyor. Hak ve doğru olan ALLAH’IN sözünden başka ne olabilir? Doğru olan Yaradan’ın sözleri değil midir? bunda uzlaşacağımıza eminim, öyleyse açın biraz meal okuyun, ki mutlaka okuyorsunuzdur, ama ben yine de söyliyeyim öncelikle madem ki konumuz budur,Nur 31 ayeti ve Ahzap suresini okuyun.
Başörtü diyasi simgedir, başörtülerinize babaanneleriniz gibi bir bağcık atın mı diyor? haşa.
siyaset umurumda değil ben başımı bağlıyorsam ALLAH rızası için ve emri için bağlarım, kimse de buna engel olamaz. benim başörtüm bir simgeyse evet bu böyle biline ki, bu Allah’ın emridir, müslümanlığın simgesidir.
Yorumlayan : beyaz_karanfil 5 Mart 2008:
minesu arkadaşım lütfen konuları başka yöne çekmeyin,şimdide gelmişsiniz bağlama şeklimize,başörtüsüne karşı olduğunuzu bunların arkasaına sığınarak yapmayın hiç değilse…Bağlama şeklimizden size ne,istersem önden bağlarım istersem uzun istersem kısa,ben bunun hesabını sadece Allah’a veririm,size niye veriyim ki bunun hesabını?????Bazı şeylerin arkasına sığınıp başörtüsü karşıtlığı yapmayın…Bu benim dini simgem ve bu da benim dinim,kimseyi ilgilendirmez…
Yorumlayan : beyaz_karanfil 5 Mart 2008:
alizeler_00 ”aman erkekler görmesin sizi…”Heralde biz kendimizi erkeklere gösterip göstermiyeceğimizi de sana soracağız,ne haddineyse artık…Rica ediyorum seviyeni düşürme bu kadar…
Minesu arkadaşım ben zaten size saçınızı göstermeyin demiyorum ki,saçınızıda gösterin istediğiniz yeride…bananwe sizden…Ama siz niye bizim örtümüze bu kadar takarsınız anlamam…
”Aldırma,örtüne uzanan dile aldırma,
Bu sevdayı görmeyene aldırma,
Seni üzen o sözlere aldırma,
Heyben dolu çiçeklerle…ALDIRMA…”
Yorumlayan : cann 5 Mart 2008:
(SELAMUN ALEYKUM ARKADASLAR)Kusura bakmayin ama türbana veya baglama sekline karsi cikan arkadaslar siz neden daha üsteliyorsunuz bu konuyu cok merek ediyorum siz bukadar körmüsünüz ya millet aya cikiyor yemek yedikdikten sonra iniyor ama siz ne yapiyorsunuz türban neden böyle baglaniyor suna acikca söyle diyebilirsiniz ben müslüman deyilim hosgörü ile karsilarim ama türbani veya baska bir seyi elestirerek dini kötülemeye calismayin elinize ancak 3___1 gecer (ANLADINI SIN ONU) YANI ATI ALAN ÜSKÜDARI GECTI
Yorumlayan : minesu 6 Mart 2008:
Arkadaşlar bu kadar seviyesiz konuşmalara artık cevap vermek istemiyorum, son kez şunu söylemek isterim başı örtülü ananelere ninelere laf atan örümcek beyinler lafım size o nineler ki, bu memleketi kurtarmak için sırtlarında top mermileri taşımış canlarını vermiştir.
Yorumlayan : nurulayn_ 6 Mart 2008:
minesu hanım kesinlikle yorumunuza katılıyorum biz de işte tam bunu diyorduk. uzlaşabildik demek ki. teşekkürler anlayışınız için……..
Yorumlayan : direnisci 6 Mart 2008:
Esselamü aleyküm(selamımı alanlara)…
Başörtüsünü siyasi simge olarak görenler, ondan korkan acizler sizlere söylüyorum;bizler Rabbimizi herşeyden çok sevdiğimiz için başörtüsü takıyoruz tamam mı…O emrettiği için dediğimizde saçma sapan şeyler öne sürüyorsunuz,bende Allah’ımızı her şeyden çok sevdiğimiz için takıyoruz diyorum…Sevgi fedakarlıktır,sadakattir…Bunu biliyorsunuzdur herhalde…Şimdi biz sevmiyormuyuz diyeceksiniz,seversiniz(!)hemde çoook(!).Ondan böyle yapıyorsunuz zaten…
Ayrıca neyi nasıl savunduğunuzu bile anlamıyorum.Laiklik özgürlük diye her yerde yırtınan sizler başörtüsüne gelince bukalemuna dönüyorsunuz.Kişilerin özgürlüğünü kısıtlayan bir yasağı nasıl savunabiliyorsunuz…
Biz azınlık değiliz evet, ve sizin nasıl herşeyi istemeye hakkınız varsa bizim de var, biz de ŞERİAT istiyoruz…
Yorumlayan : beyaz_karanfil 6 Mart 2008:
minesu arkadaşım hiç bi seviyesiz konuşma yok bizim yazdıklarımızda,sizin yazdıklarınıza cevap veriyoruz,bize nasıl muamele ediliyorsa bizde öyle karşılık veririz.Bizde seviyesiz bi şekilde konuşanlara cevap vermekten yorulduk.Şu son yazdıklarınızla önceki yazdıklarınız arasında hiç bir bağ kuramadım.
direnisci arkadaşım ağzına sağlık…
Allah’a emanet olun…
Yorumlayan : yalnz_lord 7 Mart 2008:
SELAMIN ALEYKÜM arkadaslar ben siteyi tesadüfen gördüm yorumlarınızı okudum bi yorumda ben eklemek istedim öncelik baş örtüsü türban vs. siyasi simge değildi ama chp ve bazı atatürkçü olduğunu idda eden aslında atatürkçü falan olmayan kişiler bunu siyasi simge yaptı. atatürkçüyüm diyen ve kapalı insanlara dinlerinin gerektirdiği gibi yaşan ve yaşamak isteyen insanlara karşı gelmektedirler. arkadaslar türkiye türklerindir ve türk bir insan müslümandır nüfus kağıtlarınızın arkadasına bakın dininizi görürsünüz.islamiyetin şartlarından biride kapanmaktır ama zorlama yoktur herkez yaptıklarıyla emalleriyle hesap vericektir zaten kapanmak gericilik at gözlüklerini takmak falan değildir. eğer öleyse çoğunuzun annesi anneannesi gerici insalardır çünkü çoğu kapalıdır. atatürkçüyüm diyerek buna karşı olan insanların ozan arif’inde bir şiirinde belirttiği gibi ”görüntü kemalist aslı kominist” bırakın bu işleri kardeşim ve sunuda sölim türkler 9000 yıldır tülbent takıyor atatürkçüyüm türküm diyenler bilsin ve aslında türban değilde ben 20 yaşındayım bu yeni nesile türkiye yi ileriye götürcek nesile türkiye nin nereden geldiğini bnası geldiğini hatırlatmak lazım örf ve adetlerinin ne olduğunu hatırlatmak lazım ne utanma kalmıs ne ahlak kalmıs bunları öğrensinler öle gitsinler ünv ye sadece okumak insanı insan yapmaz adam olmak lazım ünv ortamında olanlar bilir ben şahsen ünv ortamında bulundum afedersiniz ama doktorlar çocuk almaktan başları dönmüş bumu ünv li gençlik atatürkçü gençlik ünv ortamlarından bide kalmışlar atatürkçüyüz diyolar ünvler dini yaşancak yer değl diyolar desinize işimize gelmiyor die türkiye dini islam olduğu sürece var olacaktır geçmiştede olduğu gibi. atatürke saygımız sonsuz ama ondan daha önemli değerler var dinen en başta nerden geldiğinizi ve nereye gideceğinizi hatırlatım topraktan geldiniz ve toprağa gideceksiniz. bu lafım atatürkçülere unutmayın ki suan üstünde durduğunuz toprakları bu vatanı şehit gazi mustafa kemal atatürk ve diğer şehitlerimizin (İ.M.A.N) gücüyle ve cesaretiyle aldık…
Yorumlayan : yalnz_lord 7 Mart 2008:
TÜRK OLMAK!!!
Aslında çok şeydir, Türk olmak. Türk olmak, Osmanlı’nın borcunu ödemektir. Hovarda babanın borçla yaşayan evladı gibi. Kosova’da ve Bosna’da, Batı Trakya’da ve Makedonya’da bilmem kaç asır geçmişte kalan meselelerin hesabını vermektir.
Türk olmak Kıbrıs’ta, Hocalı’da, Anadolu’da ve Balkanlar’da soykırıma uğrayıp, yapmadığın soykırımla suçlanmaktır. Türk olmak faşist olmaktır, vatanına, yurduna, tarihine sahip çıktığınca. Türk olmak demokrat ve çağdaş olmaktır, vatanına, yurduna, tarihine sahip çıkmadığınca.
Türk olmak lisanının Avrupa’da yasaklanmasıdır ve yine Türk olmak kendini anlatamamaktır.
Avrupa’da hor görülmek Türk olmaktır, ataların bir sürü asır önce Viyana’yı kuşattığı için ve hoş görülmemektir, sadece kuşatıp; Napolyon gibi bütün Viyana’yı yakmadığın için.
Türk olmak Selanik’te Pontus Anıtı’nın, Viyana’da çiğnenen yeniçeri minberinin ve Malta’da papazın üzerine bastığı Türk bayrağı heykelinin önünden geçmektir.
Türk olmak zordur, çetindir ve eziyetlidir. Üç kıtadan dönüp, bir küçük yarımadada misafir muamelesi görmektir. Sayısız imparatorluk kurmak Türk olmaktır, aynı zamanda sayısız imparatorluk yıkmak da Türk olmaktır.
Arabaya koşulan ilk atın vatanında, ilk yazılı antlaşmanın imzalandığı yurtta, yazının bulunduğu, paranın icad edildiği her metrekaresinden bereket fışkıran bu yurtta, kalkınmak için yabancı sermaye beklemektir.
Türk olmak; Troya’dan bu yana, Sümer’den bu yana serpilerek gelse de, tarihten eski bu topraklarda, bütün zamandan damıtılarak gelen yüksek değerlerine rağmen, bir haftalık hafıza ile yaşamaktır.
Doğu Roma’yı da Batı Roma’yı da yıkıp, yeni Roma olan AB’ye girmeye çalışmaktır Türk olmak. Türk olmak, Mostar’da köprüdür, Kerkük’te kaledir, İstanbul’da Kızkulesi’dir, Anadolu’da buğdaydır, Çukurova’da pamuktur, Ege’de tütün, Karadeniz’de fındık, Trakya’da ayçiçeğidir.
Türk olmak Çanakkale’de ölmektir. Çanakkale’de ölmeden önce düşmana su vermektir, onun yaralısını sırtında kendi hastanene taşımaktır.
Düşmanın ardından rahmet okumak, kanlından helallik almaktır. Sabahları odana rahmet dolsun diye, camı açmaktır. Kar yağdığında kayak yapmayı değil, evsizleri düşünmektir. Balkon köşesine kuşlar için, kışın ekmek kırıntısı, yazın su koymaktır. Yağmura rahmet, kara bereket diye bakmaktır.
Türk olmak, harap bir ülkede, zengin ülkelerin müstemlekesini reddedip, tahtadan kılıç ve ipten üzengi ile, paylaşacak ve sahiplenecek tek varlığı fakirlik olmasına rağmen, yedi düvele meydan okumaktır.
Türk olmak askere davul-zurna ile uğurlanmaktır, belki de dönmeyeceğini bilerek. Türk olmak, annenin ardından “bir oğlum daha olsun, onu da göndereceğim” demesidir. Babanın gözyaşlarını tutarak, tabutuna son kez dokunurken “vatan sağ olsun” demesidir.
Türk olmak “Türk çayında radyasyon olmaz” yalanları ile, “gusül abdesti alana aids bulaşmaz” dolanları ile yaşamaktır. Her hükümetin enkaz devraldığı, ama asla ardında enkaz bırakmadığı ülkede olmaktır.
Türk olmak, ecdadın yaşadığı kıtlıktan dolayı, çayın yanında gelen şekerden fazla olanı garsona geri vermektir. Aynı nedenle Türk olmak, yemeği ziyan etmekten korkmaktır. Göz hakkına, diş kirasına saygıdır Türk olmak. Evindeki bir kap aşın yarısını tanrı misafirine vermektir. Kendi yerde, misafiri döşekte yatırmaktır Türk olmak.
Türk olmak, milli maçta ağlamaktır. Ayhan Işık’a, Belgin Doruk’a aşık olmaktır. Türk olmak, aşkını ölesiye sevmektir. Aşkı için ölmektir, öldürmektir. Sevdiceğinin elini bir tez tutamadan, toprağa girmektir.
En güzel aşk şiirlerini yüreğinde hissetmektir. Eşkıyaya türkü yakmaktır, Türk olmak. Milletine sövmektir, ama başkasına sövdürmemektir, Türk olmak. Türk olmak Yunus’u bilmektir, Aşık Veysel’i sevmektir. Mevlana’yı, Hacı Bektaş-ı Veli’yi ve Hoca Yesevî –tek bir satırını okumasa da- yüreğinde taşımaktır.
Türk olmak, saz çaldığında, ney üflendiğinde, kös dövüldüğünde ve kaval çaldığında, yüreğinin derinlerinde bir sızı sezmektir, bir de Yemen Türküsü’nde…
Hayatın sana verdiklerine “nasip”, vermediklerine “kısmet” demektir. Her işin “hayırlısına” inanmaktır ve “feleğe” küfretmektir ve ağlamamak için çok gülmekten çekinmektir.
Türk olmak, Asya’da batılı, Avrupa’da doğulu diye tepki görmektir. Irk sözünü bilmeden yaşamak, yaradılanı Yaradandan ötürü sevmektir.
Magazin programları ile dizilerin arasına sıkışsa da, silkinip üzerindeki ölü toprağını atabilmektir. Türk olmak, mahalle maçı için aynı saatte, on kişi buluşamazken, milyon kişinin bir araya gelmesidir. Tavla oynarken bile kavga ederken, milyon kişinin kavga etmeden gösteri yapabilmesidir.
Türk olmak, buhran zamanında Arjantin’de de mağazalar yağmalanırken, daha ağır buhranda sorumlusuna en ağır cezayı tek bir cam kırmadan sandıkta kesmektir.
Türk olmak en zayıf gününde bile dünyaya meydan okumak, en dertli gününde bile her ufunetin bir şafakta biteceğini bilerek tevekkül göstermektir.
Zor iştir Türk olmak. Türk olmak Anadolu’da her düşen yağmur damlasına hamdetmek, her çıkan başak için şükretmektir. Türk olmak, medeniyetler mezarlığı Anadolu’da dik durabilmektir.
Yorumlayan : selcdag 12 Mart 2008:
bEYAZ KARANFİL!!BAKK ÖNCEE GEÇMİŞİNE BAK!ACABA ATATÜRK OLMASAYDI VE ATAÜRKÜN YAPMIS OLDAKUĞUU DEVRİMLER OLMASAYDII SEN ŞU ANDA T.C TOPRAKLARINDA YAŞIYOROLABİLİRMİYDİN??..KİMİN DÜŞÜNCESİNİ KİME KABUL ETTİRMEYE ÇALIŞIORSUN SEN..(bizi yıldıracağını sanıyorsan çok yanılıyorsun,gün olur devran döner,bize muhtaç olacağınız günler gelir en yakın ZAMANDIR OZAMAN GÖRÜŞÜRÜS İŞTE!)KEMALİSTLER KARŞINIZDAA.. BAŞKA SÖZE GEREK YOK…SİZ İSTEDİĞİNİZ KADAR KABUL ETMEYİN..
Yorumlayan : nurulayn_ 12 Mart 2008:
selcdag 12 Mart
HER LAFA VEREBİLECEK BİR CEVABIMIZ VARDIR ÖNCE LAFA BAKARIZ LAF MI DİYE? SONRA ADAMA BAKARIZ ADAM MI DİYE?!!!
Yorumlayan : nurulayn_ 12 Mart 2008:
Atatürk’mü kurtardı bu ülkeyi? Allah’ın yardımı olmasaydı hiç bir şey olmazdı! Allah’ın yardımı ve kalplerdeki imanla kurtuldu! ayrıca sizin o hiiç istemediğiniz başı örtülü analarımızın duaları ve emekleri ile kurtuldu!
boş boş konuşup durmayın sözleriniz gayet basitçe ve anlamsız
Yorumlayan : selcdag 12 Mart 2008:
ŞERİATII İSTEYEN ARKADAŞLARA SADECE GÜLÜYORUMM. GELECE.
YA İŞTE BUKADAR KAPALI BEYİN OLABİSİNİZ.ÇIOK İSTİYORSAN GİT İRANDAA YA DA MALESYADA YASA ARKADAS..LAİK TÜRKİYE CUMHURİYERTİNİİ KİMSEE YIKAMAS..BUNU HİÇBİR GÜÇ VE KUVVETT YAPAMAS..ATATÜRK ÖLMEDİ…
Yorumlayan : selcdag 12 Mart 2008:
ESAS BASİTLİK SİZİN İÇİNİZDEDİR..:)
Yorumlayan : selcdag 12 Mart 2008:
İMANLA NEDEN KARISTIRDIĞINI ANLAMIŞ DEĞİLİM..
Yorumlayan : selcdag 12 Mart 2008:
YORUMLARINI KENDİNE SAKLA ÇOK BİLMİŞ ARKADASIM..
Yorumlayan : selcdag 12 Mart 2008:
Türk Telekom, Arap’ın.
Telsim İngiliz’in.
Kuşadası Limanı İsrailli’nin.
İzmir Limanı Hong Konglu’nun.. .
Araç muayene işi Alman’ın.
Başak Sigorta Fransız’ın.
Adabank Kuveytli’nin.
İETT Garajı Dubaili’nin.
Avea Lübnanlı’nın.
Petkim? Ermeni’nin. (Kazak’a sattık, dediler. Kazağı bi çıkardık.. Ermeni…)
Rakı , Amerikalı’nın.
Finansbank Yunanlı’nın…
Oyakbank Hollandalı’nın.
Denizbank Belçikalı’nın.
Türkiye Finans Kuveytli’nin.
TEB Fransız’ın.
Cbank İsrailli’nin.
MNG Bank Lübnanlı’nın.
Alternatif Bank Yunanlı’nın.
Dışbank Hollandalı’nın.
Şekerbank Kazak’ın.
Yapı Kredi’nin yarısı İtalyan’ın.
Turkcell’in yarısı Finli’nin Rus’un.
Beymen’in yarısı Amerikalı’nın.
Enerjisa’nın yarısı Avusturyalı’nı n.
Garanti’nin yarısı Amerik! alı’nın.
Eczacıbaşı İlaç, Çek’in.
İzocam, Fransız’ın.
TGRT(Fox) Amerikalı’nın.
Demirdöküm Alman’ın.
Döktaş Fransız’ın.
Süper FM Kanadalı’nın.
Hepsi TÜRK’tü.
Sadece 4.5 yıl önce. TÜRKİYENİN CANI SAĞOLSUN..
Yorumlayan : selcdag 12 Mart 2008:
ASIL DEGERİ 9 (DOKUZ) TRiLYON DOLAR DiKKAT 9 MiLYAR VEYA 9 MiLYON DEGiL 9 TRiLYON DOLAR… ABD SADECE 40 KIRK MiLYON DOLARA KAPATACAK.
YAZIKLAR OLSUN….KAPTIRANA, VERENE SUSUP SEYREDENE….
Yorumlayan : sadaimemnu 12 Mart 2008:
es-selamu aleyküm arkadaşlar.başörtüsüne karşı olan arkadaşlarıma söylüyorum.bize geri kafalı dediniz, üniversitelerinize sokmadınız.sorarlar adama’hangi zihniyet hem geri kalmış eğitim görmemiş olmakla suçlayıp, hem de üniversitelerine almaz?’madem eğitimsiziz, bırakın da girelim üniversitelere.hiç değilse eğitimimizi alırız.başka bir açıdan ele alalım konuyu.eşit bir ülkede olmaması greken en sonunucu vakadır şu anda yaşadığımız.açık kardesimle ben eşit haklara sahip olmak istemissem çok şey mi istemisim.o nasıl serbestçe giriyorsa fakltesinin kapısından ben de öyle girmek istemisim.üstelik bu ayrımı bu kadar byütmenin ne anlamı var anlamıyorum.bir çok arkadaşım var açık.hamdolsun ki aramızda hiçbir problem yok.kimseyi inandıklarından ötürü yargılayamayız.sizbizden basımızı açmamızı istiyorsunuz, biz de sizden bu başörtüsüne karsı olan duvarlarınızı yıkmanızı.kimsenin açıkların basını örtmek gibi bir niyeti yok.istedğimiz sadece saygı…ama sizden onu bile istemek çokmuş
Yorumlayan : nurulayn_ 12 Mart 2008:
selcdag ben iki kelam ettim sen ise yazdın da yazdın, ne kadar etkiliyiş demek ki söylediklerimiz. bundan demek ki hazımsızlığınız.
saygılarımla
Yorumlayan : selcdag 12 Mart 2008:
T.C LAİK BİR ÜLKEDİR VE LAİK OALRAK KALACAKTIR.TEK SORUNUNUZ BEYNİNİZİN ÖRTÜLÜ OLMASI ASLINDA BAŞINIZ ÖRTÜLÜ OLSA NE FAYDA OLMASA NE FAYDA!!İNSANIN İÇİNDE BİTER HERŞEY..SİZİN
TÜRBAN DEDİĞİNİZ O KONU BUGÜN T.C DAHA ÖNEMLİ MESELELR DURUKEN TAMAMEN BÜYÜK BİR MESELE HALİNE GELMİŞTR SAYIN nurulayn ADLI KİŞİ..BAŞ ÖRTÜSÜ DEVLET KONUSU OLAMAS..LAİK B ÜLKEDE YAŞAMAK İSTEMİORSAN O ZAMAN GİT ŞERİATLA YÖNETİLEN ÜLKEREDE YAŞAMANIZI TAVSİYE EDERİM..SİZİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜZÜ KİMSE KISITLAYAMAS ORALARDA…
Yorumlayan : nurulayn_ 12 Mart 2008:
selcdag denilen kişi,
ben bu ülkede doğduysam bu ülkenin vatandaşıysam ben bu ülkede istediğim gibi yaşamak hakkına sahibim. NEREDE NASIL YAŞAMAK İSTEDİĞİMİ VE NASIL YAŞAYACAĞIMI SİZE SORMAM, SORMAYIZ. SİZ DE ANCAK TC LAİKTİR LAİK KALACAK atatüüüürk ÖLMEDİ ÖLEMEZ YAŞIYOR BİZE YARDIM EDECEK GİBİ VS. LERLE KENDİNİZİ KANDIRIRSINIZ. GÜLÜNECEK HALİNİZ VAR NE DİYİM. SON ÇIRPINIŞLARINIZ HADİ DEVAM.
Yorumlayan : sevgi 12 Mart 2008:
bu ülkede doğduysam bu ülkenin vatandaşıysan hepimizin yaptığı gibi sen de kurallara uymak zorundasın.o senin dalga geçtiğin ATATÜRK olmasaydı sen bunları biraz zor yazardın sokağa bile zor çıkardın yemek yediğin kaba tükürüyorsun merak etme laiklik bu ülkede temelini sağlam atmış bizim gibi açık görüşlü insanlar olduğu sürece de laiklik bu ülkede kalacak
Yorumlayan : sevgi 12 Mart 2008:
selcdag yorumuna katılıyorum….
Yorumlayan : beyaz_karanfil 12 Mart 2008:
selcdag sende Allah olmasa bu toprakkların senin,Atatürk’ün olmasını sağlayabilirmiydin???Sizin gibi kemalist olmaz olsun,sende önce bi kemalist kelimesinin anlamı öğren,ondan sonra burda yorum yaz.Kemalist insanların dini emirlerine uymasını sınırlandırmak değildir.Bizim irana gitmemiz gerekiyorsa,sende müslümanların olmadığı bi yere git,orada daha rahat edersin,hiç başörtülü birini görmezsin,rahat rahat oturursun orada…Gerçi senin gibileri hangi akıllı insan ülkesine alırki…Senin için başörtüsünün hiç bi değeri olmayabilir,ama bizim için o kadar değerliki,senin gibi cahil biri bunu anlamaz tabiki,anlamanı bekleyemeyiz…
”LAİK B ÜLKEDE YAŞAMAK İSTEMİORSAN O ZAMAN GİT ŞERİATLA YÖNETİLEN ÜLKEREDE YAŞAMANIZI TAVSİYE EDERİM..SİZİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜZÜ KİMSE KISITLAYAMAS ORALARDA…”Şeriat kimsenin özgürlüğünü kısıtlamaz,bunuda aklına iyice yerleştirmeyi dene,tabi bunun için biraz yetenek lazım…Sen başını örtersin veya açarsın bunun hesabını sadece Allah’a verirsin…
Yorumlayan : sevgi 12 Mart 2008:
millet Allah ı inkar etmiyor ki sen Allah olmasaydı diyorsun Allah olmasa sen de türban takamayacaktın
Yorumlayan : sevgi 12 Mart 2008:
şeriat özgürlüğü kısıtlamıyor mu:D güldürme beni irandaki kadınlara bi sor istersen ama merak etme öyle birşey olmayacağına göre….
Yorumlayan : beyaz_karanfil 12 Mart 2008:
İşte sevgi sen şeriatın ne demek olduğunu bilmiyorsun,irandaki şeriat değil,Allah’ın emirlerine göre yönetilen bi ülke başını ört veya aç diye bi zorlama yapmaz,çünkü dinde bi zorlama yoktur,bunu bizzat Allah söylüyor,isteyen açar isteyen kapar,bunun hesabını sadece Allah’a verir,bu cümleyi kaçıncıya yazıyorum,bıktım artık aynı cümleyi tekrarlamaktan,ama siz anlamamakta direniyorsunuz.Allah’ı inkar etmiyor demekki,Allah’ın başörtüsü ayetini inkar eden biri ne yapmış oluyor acaba???
’sen Allah olmasaydı diyorsun Allah olmasa sen de türban takamayacaktın’
Senin bu yazdığınla benim yazdığımın hiç bi alakası yok,Allah yardım etmese bu ülkeyi alamazdık diyorum,sende başörtüsünden bahsediyorsun,demek istediğim herşeyi Atatürk’e mal etmeyin,onu yaratanı,ona bu olanakları vereni düşünmenizi istiyorum…
Yorumlayan : antitayyip 17 Mart 2008:
:))))))))))))
pause…
Yorumlayan : yangelyat 26 Mart 2008:
Insanimiz nasil programlanip sartlandirilmis ki yanlislar, kanunsuzluklar kolayca kabul görüp destek bulmakta ve gözgöre göre halkimiz bu oyunda figüranlik yapmaktadir.Neden aykiri sayilan fikirleri akil ve bilim, mantik icinde sorgulayamiyoruz? Ne kadar unutkan bir millet haline geldik ve hep hirsizin yaninda, hukuku cigneyebilen adami lider görebiliyoruz? Halkimiz iktidari verdi ise sen Anayasa’yi tanima mi dedi? Bunun adam öldüren , hirsizlik yapan birini mahkeme yargilamasin demekten ne farki var?Zaten Cumhurbaskanimiz basta dokunulmazlik kalkani ile devletin parasini buharlastirmaktan aklanmadan o makama getirilmedi mi? Basbakanimiz Istanbul Belediye Bsk lik döneminin yolsuzluklarindan aklandi mi? Maliye bakanimiz naylon fatura düzenleyerek birilerine cikar saglamadi mi?Satiyorlar iste babalar gibi herseyimizi sattilar ve uyanamiyoruz? Bugünk ü ekenomik durum Osmanli’nin verdigi imtiyazlardan daha fazla olup ülkemiz örtülü isgal altindadir ve durum o günlerden vahimdir cünkü kültürümüz, aydinligimiz,kisacasi herseyimiz yozlastirilmis hakim devletlerin istedigi gibi bir halk olup cikmisizdir!Katlanan borcun bedelini kim ödeyecek? Toprak, yeralti kaynaklarimiz ipotek altindadir! milli gelir 7500$ mis! 5 kisilik bir ailenin geliri o halde 40000 $ olmali? kime gidiyor bu artideger? Onu sorgulayin? Halkimizin cebine 1/10 giriyor mu? Bu Avrupa’da en az yarisidir milli gelirden aileye düsen pay!! 5 senede $ milyarder sayimiz nasil ikiye katlandi acaba?? Biz türban ile, ergenekon ile, hukuk savasi ile ugrastirilirken ülkemiz hizla bir Yugoslavya, Irak, hatta Filistin benzeri ülkelerin basina gelenlere dogru yol almakta!Saygilarimla
Yorumlayan : sayramh 25 Nisan 2008:
Yorumcular ve bilhassa “Beyaz Karanfil” lakaplı kişiye: Lütfen “de”lerin ne zaman birleşik, ne zaman ayrı yazılacağını öğrenin.Türkçemizi doğru yazıp doğru okumak önemlidir. Mesela “Sende” ile “sen de” yazmanın arasındaki farkı izaha gerek var mı? Lütfen ismin “de” hali ile, “dahi”, “keza” anlamındaki de’leri karıştırmayınız. Bunun gibi, bazı “ki”ler de ayrı yazılır. Sen ki Fransa kralı .. Ben ki diye devam eden Kanuni Süleymanın mektubundaki gibi “ki”ler ayrı yazılır, “benimki seninkinden çok” gibi ki’ler birleşik yazılır.
Yorumlayan : sayramh 25 Nisan 2008:
Türbancılara,
Kuranda var yok meselesi dışında, genelde tesettürün yasaklanmasını hürriyete müdahale olarak görüyorsunuz, bana bu garip geliyor, İnsan nasıl olur da hücrede yaşarmarmış gibi örtünmeyi, yaz sıcağında bile başını açamamayı hürriyet gereği gibi düşünebilir? Devri saadette cariyeler ile hür kadınların birbirinden ayrılması için “hür kadınlar” örtünmüşler, yani Medinenin sıcağında sereserpe dolaşmak hürriyetinden vaz geçmişler, bunda mantık var mı?
Baş bağlama hürriyeti istiyoruz diyenler aslında hürriyet değil kelimenin öz manasıla serbestlik istiyorlar.Bilmeyeler için açıklayayaım, SERBEST kelime manasıyla başi bağlı demektir, Ser=baş, Best=bağlı. Başını bağlatmayı hürriyet sanan kız evlatlarımıza köle gibi yaşamak istedikleri hayatta başarılar dilerim.
Yorumlayan : sayramh 25 Nisan 2008:
TESETTÜRÜN ahlaksızlığı önlediğini sananlara:
Ben 82-89 yılları arasında, Riyat, Libya ve çoğunlukla Medine’de yaşadım. Bilen bilir, İtanbulda otostopçu kadınlar vardır. Bu otostopçuluğun, çarşaflı peçeli kadınlarca daha kolay yapılacağı aşikar değil mi? O zamanlar (şimdi de farklı olduğunu sanmıyorum), Kutsal Medinenin Kutsal Kuba caddesinde, mağaza vitrini seyrederek kocalarını bekler görüntüde kadınlar vardı, arada bir önlerinde bir araba durur, güya kocasıymış gibi birini alır götürür.
Yorumlayan : sayramh 25 Nisan 2008:
TESETTÜR ve fuhuş,
Eski İstanbul’da (Osmanlı döneminde) bu işlerin nasıl döndüğü, Karikatürist Turhan Selcuğun Abdülcambaz serisi çizgi romanlarından birisinide çok güzel işlenmiştir. Adam, sokakta karşılaştığı bir arkadaşı ile konuşmaktadır, fakat, karşılaştığı kişinin yanındaki peçeli çarşaflı kadının kendi karısı olduğunun farkında değildildir.
Yorumlayan : sayramh 25 Nisan 2008:
TESETTÜR BASKISI
Arapların çoğu da, ülkelerindeki baskıdan dolayı örtünürler. Riyattan, Medineden, Bağdattan uçağa binersiniz, yolcuları çoğu tesettürlüdür. Pariste, Londrada, İstanbulda inersiniz, hemen hemen hepsi açılmıştır.
Bu konuda en liberal Libyadır. 1984 de gördüm önümden cip ile geçen Kaddafinin muhafızları kadın askerlerdi.
Yorumlayan : beyaz_karanfil 25 Nisan 2008:
sayramh adlı kişi,bence sen benim yazdığım ‘de’ veya ‘ki’ lere takılı kalma,önce Atatürk ismine büyük harfle başlayıp,Allah yazarken küçük harfle başlayan kişileri uyar.
Sen istersen yaz sıcağında istediğin yerini açabilirsin,ben açmak istemiyorum,ben sana neden açıyorsun diyor muyum?Sende bize karışmamayı öğreneceksin,ben sana karşı nasıl saygılıysam sende öyle olacaksın ve olmak zorundasın zaten…Allah’ın emirlerinde mantık olup olmadığını aramak bile cahilcedir,zaten o Allah’ın ayetidir ve Allah herşeyi bilendir,Allah’ın bütün hükümleri mantıklıdır.Ben başımı kapatarak Allah’a şükür Allah’ın kölesiyim,şükrediyorum ki buradaki bazı arkadaşlar gibi şeytanın kölesi değilim,onun oyunlarına gelmiyorum.Unutma ki burası Türkiye,Mekke veya Medine değil…Ben de geçen sene Mekke ve Medinedeydim,ama böyle bir manzarayla karşılaşmadım,nedense bunları hep siz görürsünüz.Nasıl ki pirinçlerin içindeki bazı pirinçler siyahtır,her toplumda bazı kötü niyetli kişiler çıkabilir,ama unutma ki bizim görevimiz o pirinçlerin içindeki bembeyazlardan olmaktır,sen öyle olmak istemeyebilirsin,ama ben böyle olmak istiyorum.Arabistan’da veya İran’da zorla baş kapattırılıyormuş ya,bizim ülkemizdede zorla baş açtırıyorlar;başka milletleri kötülemeyi bırakında dönüp bi kendimize bakalım biz…
Yorumlayan : beyaz_karanfil 25 Nisan 2008:
Hz.Sümeyye….
Sümeyye!.. Ammarın annesi Sümeyye!.. Yasirin sevgili eşi Sümeyye!.. Müminlerin cefakar annesi Sümeyye!.. Ve… Ve islamın ilk şehidi Sümeyye!.. Son mübarek dinin, son mübarek peygamberin ilk şehidi… Evet!.. Evet, türlü işkencelerden sonra Ebu Cehilin kalbine sapladığı mızrak ile şehadet şerbetini içen Sümeyye. Kocası Yasir ve iki oğlu ile günlerce işkenceye maruz kalan Sümeyye! O, müşriklerden işkence gördü. Ebu Cehil tarafından da şehid edildi. Kızgın Mekke kumlarının üzerine yatırılıp işkence edilen… El ve ayaklarına dört deve bağlanan ve develer dört ayrı istikamete doğru sürülerek kolları ve bacakları un ufak edilen… Lat, Menat ve Uzza putlarına imana davet edilen kadın Sümeyye! Allah ve Rasulüne olan imanından canı pahasına vazgeçmeyen… ölümü sevgiliye kavuşmak istercesine severek karşılayan… Dünya ve dünyadaki nimetleri bir çırpıda reddeden… Küfür nizamının yıkılışını kanı ile çabuklaştıran… Ve bütün müminlerin annesi olma şerefine nail olan o güzel anne Sümeyye!.. Ebu Cehiller, Ebu Lehebler yine iş başındalar. Bu kez Sümeyyenin kızlarına musallat oldular. Zaten Sümeyye anne ta o gün bunları bizlere haber vermişti. Gördüğü işkenceler ile… Akıtılan kanları ile… Ve verdiği canı ile anlatmıştı bize.Kızlarıma sahip çıkın demişti.Sahip çıkın benim davamın takipçisi kızlarıma!.. Oğullarım Ammar ve Abdullah bana sahip çıktılar. Benimle beraber aynı zulüm ve işkenceleri metanetle karşıladılar. Siz de kızlarıma sahip çıkın diye haykırmıştı. Dün Sümeyyeler bedel ödediler. Bugün de kızları bedel ödüyorlar. Günümüzün Ebu Cehilleri onları bir bir katlediyorlar! Gürüzler, Alemdaroğulları, Serterler ve ötekiler Sümeyyenin kızlarına zulmediyorlar. Yani günümüzün Ebu Cehilleri!.. Sümeyyenin kızları yerlerde sürükleniyor. Otobüslerle toplanıp dağ başına atılıyorlar. idam ile yargılanıyorlar. Hapsediliyorlar. üzerlerine panzerler sürülüyor. Pompalı tüfeklerle katlediliyorlar. Fakat Sümeyyenin oğulları ortalıkta gözükmüyorlar nedense! Neredesiniz ey Sümeyyenin oğuları? Nerelere kayboldunuz? Nazar mı değdi sizlere? Hangi delikte Allahın vaadini bekliyorsunuz? çıksanıza ortaya! Korkmayın!.. iman edin!.. Allah herşeyden daha büyük ve güçlüdür. çıkın ortaya artık! çıkın!.. iman tazeleyin ve Sümeyyenin oğullarına yaraşır bir biçimde zulme karşı durun!.. Yılmayın.. ürkmeyin… Dağılmayın… Eğer Allaha inanıyorsanız, siz üstünsünüzdür. Korkaklık ederek zalimleri üstün hale getirmeyin! Size sesleniyorum anne ve babalar!.. Okulun önünde kızlarını döverek başlarını açtıran anne ve babalar… Kızlarını eve hapsedip, günde üç öğün dayak atan anne ve babalar… Kızların namusuna tabelleş olan cebi dolu kodamanlar… Ben sana yardım ederim diyerek, sahte bir nikah ile kız çocukların namusuna tebelleş olan ve üç gün sonra da kapı dışarı eden dini bütün(!) adamlar… Kızlarının davasına sahip çıkmayan anne ve babalar… Söyler misiniz, siz kimsiniz? Sizler kimin oğulları ve kızlarısınız? Sümeyyenin mi, yoksa Ebu Cehilin mi? Yoooo!.. Sizler asla Sümeyyenin kızları ve oğulları olamazsınız! çünkü o südü bozuk kız ve oğlanlar doğurmadı. Asla!.. Asla!.. Asla o haramzade çocuklar edinmedi. Sümeyyenin kızlarına zulmedenler!.. Sizler, olsa olsa Ebu Cehilin çocukları olabilirsiniz. Yanılıyor muyum acaba?.. Hadi, hayır bizler Ebu Cehilin oğulları ve kızları değiliz deyin! Diyemezsiniz… Aslınızı inkar edemezsiniz… Ebu Cehilin izinde olmaktan vazgeçemezsiniz… Ey Sümeyyenin elleri öpülesi kızları!.. Sizlere de yalvarıyorum! Siz de sahip olduğunuz iffet, namus ve şerefinize halel getirmeyin! Eğer kendinize sahip çıkmazsanız, bu Sümeyye annenin davasına ihanet olur. Allah Teâlâ yardımcınız olsun.
Yorumlayan : torgal.ali 25 Nisan 2008:
sayramh,
Galiba türkçe öğretmeni felansın, yada buradaki yazıları temiz ev ödevi felan sanıyorsun. Üstelik imla hatalarını türkçeye hakaret olarak görüyorsun, bunları sorun etme şu an türkçe dersinin final sınavında değiliz. Anlaşılan çok gezmişsin, gezmek güzel şey ama anlattıklarını birtek senden duydum. Galiba malum işlere pek meraklısın arabistanda bile bu işlerin nasıl yapıldığını keşfetmişsin bravo. Yoktur demiyorum ama emin ol Türkiye ile kıyas yapılamaz. Tüm ege ve akdeniz sahillerinde denize nasıl girildiğini bu konularda tecrübeli olarak iyi biliyorsundur. Gezmişsin her iki ülkedeki kadınların kıyafetlerini, yaşam tarzlarını,barları, gece klüplerini,fuhuşla vergi rekortmeni olan manukyanı, günlük gazeteleri felan kıyas edebilirsin.
Serbest diye bir açıklama yapıp bizleri aydınlattığın için saol ama sen kafanı takma isteyen sıcakta pişebilir sen karışma !!! Kendi kıyafetine bak başkalarınki seni ilgilendirmez tasalanma boşyere sıcak felan diye yıpratma kendini. Onlar türban takınca sen terlemiyorsun herhalde !!!
Arapların avrupada uçaktan inince açıldığını yazmışsın. Açılan arap bayanlar vardır ama sen hemen hemen hepsi demişsin. Öğrencilik yıllarında arap tristlerin geldiği bir yerde çalışmıştım. Binlerce arap turist gördüm ama senin dediğin gibi açık değillerdi. Bunu herkes görmüştür yazın ülkemize gelen arap turistlere bakın erkekler fistanla, bayanlar genelde kara çarşaflı gezer. Ama senin bindiğin uçakta o gün bir kereliğine denk gelmiş olabilir buda mümkün…
Ayrıca Osmanlı tarihini karikatürist turhan selcuğun abdülcambaz serisi çizgi romanlarından öğrenecek değiliz sen buradan öğrendiysen malesef seni kandırmışlar…
Yorumlayan : Ozgurlugun_Golgesinde 26 Nisan 2008:
bazı kısılıklerın yazılarını okudukca ınanın hep cok uzuluyom hem cok sukredıyom uzuluyorum cunku ulkemın ınsanları pıslıkler ıcınde yasıyo ve bu yasantıyı guzelmıs gıbı sacma sapan yorumlarla dogruymus gıbı gostermenın pesındeler sukredıyorum Rabbım bana dogruları gosteren yasayan bır aılenın evladı yapmıs dıye ne kadar sukretsem azdır ve her okuyusta daha ıcten daha samımıce ne mutlu muslumanım dıye bılıyorum cok sukur Allahıma ki ne mutlu muslumanım dıyene ve dıyebilene…arkadas sen bırak arabıtanı fılan ulkemıze bır bak ya her turlu rezıllık almıs basını gıdıyo sen hala baska ulkelerın acıklarını yanlıslarını bulmanın derdındesın neydık ne olduk sızın gıbı kısılıklerı tanıkdıkca ınanın dınımı aılemı ve butun musluman kardeslerıme olan baglılıgım daha cok artıyo Allah hepınıze kısa zamanda hıdayet nasıp eder ınsallah gönül gözlerınız okadar korelmıskı gercek mutlulugun farkında deılsınız yanı yanı basınızda ama sız malesef goremıyosunuz ve gıt gıde bataklıga gömülmektesınız farkıdamısınız bılmem ama bır ınatdırr gıdıyo Allahım sonumuzu ıyı eder ınsallah bence bır kıyaslama yapın ve gerceklerı gormeye calısın bırakın kını nefretı de onunuze bakın bı taraf guller bahcesı bı taraf lagım cukuru sız ınat etmıs lagım cukuruna dogru gıdıyosunuz Allaha kulluk etmeyı bırakmıssınız tutup acız olan olumlu olan kullara kulluk etmenın derdındesınız pesındesınız yazık hakıkaten cok yazık…kım ne derse desın butun guzellıklerı huzuru mutlulugu ancak ve ancak ıslam kurallarını yasandıgı ve yasadıgımız zaman tadabılırız gerısı sadece aldatmacadır yalancı huzurdur mutluluktur bunu aklı olan gonul gozu kor olayan herkez anlayabılır
Yorumlayan : alizeler_00 26 Nisan 2008:
İnsan olmanın ölçüsü inanmak mıdır ?
İnançlı bir insan ile inanmayan bir insan arasındaki ayırım nedir ?
Adalet, insanlık, eşitlik ölçülerinde mutlak bir ölçümü var ? Var ise bu terazi kimin elinde ?
Kimin neye neden ve nasıl inandığı çağdaş bir toplumun öne çıkartılan tartışma konusu olabilirmi ?
İnanmak,Türkiye ‘de ya da İslam ülkelerinde toplumsal yasamın bir parçasıdır.
İnanmıyormusun ?
Müslüman değilmisin ?
Bu sorular onlar açısınadan haklı ve gerekli olan sorulardır.
Din adına, onun egemen kılınması adına tarih kanlı savaşlara tanıktır.
Kendi inancını yaygınlaştırmak onu kabul ettirmek adına kan dökmek tüm dinler tarihinde haklı gösterilmiştir.
İnanmadığınız için; yargılanabilirsiniz, kınanabilirsiniz, dıştalanabilirsiniz, hatta sizi yok etmenin kendileri açısından gerekli olduğunuda düşünebilirler.
Yakın tarih kanlı örnekleri ile doludur.
Sıvasta canlı olarak yakılanlar din adınadır.
Ama siz neden inandıklarını sorgulayamazsınız. Bunu kendi inançlarına karşı bir saldırı olarak görürler.
İnanan bir insan inaçlarını yerine getirmelidir. Bu ona aittir.
Ancak İslam kendi içerisinde böyle değildir. İnsanlar kendi inançları ile bırakılmazlar. Böyle olmadığını İslam ülkeleri ve Türkiyenin yaşadıkları açık bir şekilde ortaya göstermiyor mu ?
İnanan, inanmayan tartışmasını yapan dinin kendisidir.
Dincilerin Laikliğe bu denli karşı çıkmalarının nedeni ise gerçek yanı ile budur.
Bu tartışmayı açık ve dürüst yapmak gerekiyor. Onlar açısından laiklik dinsel amaçlı bir toplum kurmalarının önündeki engeldir.
Kendileri açısından Laikliğin dinsizlik olarak görülmesinin nedeni budur.
Gerçektende Laiklik dinsizlik demek midir ?
Bence değildir, olmamalıdırda.
Ne varki görülmesi gereken Birincisi, İslamın toplumsal bir yaşamı amaçlıyor olmasıdır.
İkincisi ise İslam Demokrasi lie bağdaşmaz.
Görünen ve yaşanan budur. Hangi İslam ? Sorusu ise benim kendi açımdan tartışacağım bir sorun değildir. Bu İslamın kendi iç tartışması olabilir.
Soru felsefidir ve eskidir. Var olduğun içinmi düşünüyorsun, Düşündüğün için mi varsın ?
Baştaki soruya dönersek, insan olmanın ölçüsü inanmak mıdır ?
İnsanın kendi tarihihde, onun birbirleri ile davranışlarına ve uygarlığa esas olarak yön veren kendi maddi yaşam koşullarıdır.
Hiç bir mutlak doğru ve inanç insanların mülkiyet karşısındaki ilişkilerini belirleyememiş ve değiştirememiştir.
İnsanı içerisinde bulunduğu maddi yaşam koşulları ve onun mülkiyet ile olan ilişkileri belirlemistir.
Var olduğu için düşünen insan kendi maddi yaşam koşullarının kendisini belirlediği ilişkiler bütünü içerisindedir.
Sahip olmak istemek, bu Dünyanın bir kuralı ve kaderidir. Savaşlar, eşitsizlik, iktidar, siyaset ve din bu ıstek ile belirlenir.
İnsanlığın biyolojik ve düşünsel evrimi şimdilik onun başka türlü davranmasına genel olarak uygun değildir. Aydın olmak ise bu kuralı zorlamak ve aşmaya çalışmaktır.
Bireyden, uluslarası ilişkileri kadar yaşama yön veren, Dünyayı belirleyen çıkar ilişkileri ve çatışmasıdır.
Bize sunulmak istenen en mutlak ve doğru olduğu söylenen dinsel inaçlar bile çıkar hesapları ve çatışması ile kirlenmiş değilmidir ?
Böyle bir Dünya’da inanmak ile inanmamamk arasındaki ölçü nedir ?
Böyle bir ölçü yoktur. Yaratılmak istenen gerçek yaşamının üzerinin örtülmek istenmesidir.
İnaçların arkasına sığınılarak yapılmak istenen kendi çıkarlarnın korunması ve güçlendirilmesidir.
İnanç sahibi insanlar bu siyasetin kitle tabanıdır.
Gerçek ölçü yaşamın kendi gerçek sorunları karşısında olabilir.
Haksızlığa, eşitsizliğe karşımıyız?
Yorumlayan : nurulayn_ 27 Nisan 2008:
sayramh 25 Nisan 2008 beyazkaranfil kardeşimizle ilgili o müthiş yorumunuz; takdire şayandır ne diyeyim.
bizim edebiyatta okuyan bir arkadaş var tezini bitirince mezun olacak da ne yazık ki zorlanıyor e sen biraz yardımcı olsan da o engin bilgilerinden istifade edenler olsa.
benim küçük kardeşim oks öğrencisi tükçe dersiyle arası pek yok, ona da bir yardımcı olsan diyorum :)))
ya da şöyle söyliyim (söyleyeyim)
milletmeclisi.com vasıtasıyla sayramh arkadaşımız tarafından türkçe dersleri verilir halka arz edilir :))
Yorumlayan : nurulayn_ 27 Nisan 2008:
Bakara suresinin ilk 5 ayetleri mü’minleri anlatır, 6,7,8, den sonra belirli bir yere kadar da kafirler ve fasıklardan bahseder. Bu kafirlerin ve fasıkların en önemli ortak özelliklerinden biri, iman etmeyişleri ve bu konuda inat üzerine olmalarıdır. Ve onlar inat ettikçe Allah c.c. onların kalplerini mühürler.
Mevdudi; “Kur’an basit bir tabiat kanunundan söz eder, EĞER BİR KİMSE BİR ŞEY HAKKINDA ALEYHTE ÖNYARGI SAHİBİ OLUP VE SÜREKLİ BU ÖNYARGISINI BESLERSE, O ŞEYDE NE İYİ BİR YAN GÖREBİLİR, NE İYİ BİR ŞEY İŞİTEBİLİR, NE DE TARAFSIZCA DEĞERLENDİRMEK İÇİN KALBİNİ AÇABİLİR. BU BİR TABİAT KANUNU AYNI ZAMANDA ALLAH’IN KANUNU OLDUĞU İÇİN KALPLERİ, KULAKLARI MÜHÜRLEMEK VE GÖZLERİ PERDELEMEK O’NA ATFEDİLMİŞTİR.” der.
KaLbiniz mühürlenmeden bu inadınızdan vazgeçin, önyargılarınızı biraz olsun kırıp kalbinizi açın. AMA EĞER KALBİNİZ MÜHÜRLENMİŞSE BU SÖZÜMDE BİR FAYDA SAĞLAMAYACAKTIR.
bütün müslüman kardeşlerim; dua edelim ki Rabbimiz imanımızı arttsırsın, sabit kılsın ve bizlere muttakiler olma şerefine layık buyursun. (AMİN)
Yorumlayan : nurulayn_ 27 Nisan 2008:
“Yorumlayan : sayramh 25 Nisan 2008:
TESETTÜR ve fuhuş,
Eski İstanbul’da (Osmanlı döneminde) bu işlerin nasıl döndüğü, Karikatürist Turhan Selcuğun Abdülcambaz serisi çizgi romanlarından birisinide çok güzel işlenmiştir. Adam, sokakta karşılaştığı bir arkadaşı ile konuşmaktadır, fakat, karşılaştığı kişinin yanındaki peçeli çarşaflı kadının kendi karısı olduğunun farkında değildildir.”
Valla ne yalan söyliyim ben hiç çizgi roman okumadım, 5 yaşında okula başladım, çizgi roman okumaya vaktim pek yoktu bu yüzden sizin gibi türkçem pek gelişmedi :)) ayrıca 5 yaşından beri dönemin milli eğitim müfredatı dışında ilmi bir takım dersler de aldım. yani şöyle dersek milli eğitim müfredatınla 10 ders varsa biz 21 ders aldık. şimdi bunlarla beraber neden hiç çizgi roman okumadım diye sordum kendime:) yani o kadar ders almışız da bir çizgi roman bile okumamışız diye pek bir eseflendim. hem de osmanlı tarihi dinler tarihi vs. bütün tarihler de çizgi romanlardan da öğrenilebiliyormuş… yazık etmişiz yahu.. neden sen 16 - 17 yıl önce çıkmadın bizim karşımıza söylerdin de biz de o kadar kitabı devirmezdik :))
subhanallah..
Yorumlayan : Taner 27 Nisan 2008:
(bazı kısılıklerın yazılarını okudukca ınanın hep cok uzuluyom hem cok sukredıyom uzuluyorum cunku ulkemın ınsanları pıslıkler ıcınde yasıyo ve bu yasantıyı guzelmıs gıbı sacma sapan yorumlarla dogruymus gıbı gostermenın pesındeler sukredıyorum Rabbım bana dogruları gosteren yasayan bır aılenın evladı yapmıs dıye ne kadar sukretsem azdır ve her okuyusta daha ıcten daha samımıce ne mutlu muslumanım dıye bılıyorum cok sukur Allahıma ki ne mutlu muslumanım dıyene ve dıyebilene…)
Böyle yazılar yazan insanlar her nedense kendilerini ve kendi gibi düşünenlerin doğru yolda olduğunu zannederler,diğerlerinide pislik görürler.Kendilerinden o kadar eminlerki lağım çukuruna bile diğerlerini gönderebiliyorlar.Bu ifadeleri okudukca bende Allah’ıma şükrediyorum ki bana aklımı kullanma yeteneğini vermişde bende okuyup anlıyarak doğruları bulmaya çabalıyorum.Bu aklım olmasaydı herhalde kara düşünceli,art niyetli iki yüzlü insanların peşine takılıp karanlıklar içinde kaybolaçaktım.
Dini konularda televizyonlarda boy gösterip,gazete köşelerinde ahkam kesen dindar,şeriatcı olanların düştüğü durumuda gördükçede Allah’ıma binkere daha şükrediyorum verdiği aklı kullanma fırsatı verdiği için.
Yer yüzünde olanların çoğunluğuna uyacak olursan seni Allah’ın yolundan saptırırlar. Onlar sadece zanna uyuyorlar ve sadece sacmalarlar.(En’am Suresi-116)
Onların çoğunluğu zandan başkasına uymaz. Doğrusu zan gerçek adına hiçbir şey ifade etmez. Şüphesiz Allah onların yaptıklarını bilendir.(Yunus Suresi-36)
Ey iman edenler ! Zandan çok sakının çünkü; zannın bir kısmı günahtır.(Hucurat Suresi-12)
(Mevdudi; “Kur’an basit bir tabiat kanunundan söz eder, EĞER BİR KİMSE BİR ŞEY HAKKINDA ALEYHTE ÖNYARGI SAHİBİ OLUP VE SÜREKLİ BU ÖNYARGISINI BESLERSE, O ŞEYDE NE İYİ BİR YAN GÖREBİLİR, NE İYİ BİR ŞEY İŞİTEBİLİR, NE DE TARAFSIZCA DEĞERLENDİRMEK İÇİN KALBİNİ AÇABİLİR. BU BİR TABİAT KANUNU AYNI ZAMANDA ALLAH’IN KANUNU OLDUĞU İÇİN KALPLERİ, KULAKLARI MÜHÜRLEMEK VE GÖZLERİ PERDELEMEK O’NA ATFEDİLMİŞTİR.” der.)
Alahte önyargı sahibi açaba kimlerdir?
Bunu nasıl belirleyeceğiz?
(KaLbiniz mühürlenmeden bu inadınızdan vazgeçin, önyargılarınızı biraz olsun kırıp kalbinizi açın. AMA EĞER KALBİNİZ MÜHÜRLENMİŞSE BU SÖZÜMDE BİR FAYDA SAĞLAMAYACAKTIR.)
Burada yazılanda anladığımız gibi yine kendileri lehte,yine kendileri doğru.Diğerleri pislik içinde yaşıyan,kalpleri mühürlü olduklarından lağıma süprülmeli.
Etrafımızda İslam adına sergilenen tüm ilkelliklerden,çirkinliklerden ve çelişkilerden dolayı,kitlelere acilen gerçek dinin anlatılmasının ne kadar önemli olduğunu görmekteyiz.Bu manzaradan rahatsız olan Muhammed İkbal 1920’lerde şöyle diyordu “Eğer biz İslam’ın bir üstün değerler sistemi olduğunu Müslüman olmayanlara anlatmak istiyorsak,onlara her şeyden önce bizim İslam’ı temsil etmediğimizi söylemek borcundayız.” İkbal’den daha önceki yıllarda yaşayan Muhammed Abduh aynı gerçeği kendi kelimeleriyle şöyle anlatıyordu “İslam denince akla problemler,çıkmazlar ve çelişmeler geliyorsa,bunun sebebi İslam değil Müslümanlardır. Müslümanların bu asırda Kuran’dan başka imamları yoktur.Ezher’de okutulan ve benzeri kitaplar varolduğu müddetçe,bu ümmet ayağa kalkamaz.Ümmeti kaldıracak ruh,ilk dönemde hakim olan Kuran ruhudur.Kuran dışında her şey,Kuran’ı bilmek ve yaşamak arasına konmuş engellerdir.Arap asıllı Amerikalı Profesör İsmail Faruki de aynı manaya gelen kendi tespitlerini şöyle aktarmaktadır “İslam, ne bugünkü Müslümanların tavır ve yaşayışları,ne İslam tarihinin şu veya bu dönemi,ne de İslam adına kaleme alınan şu veya bu kitabın anlattıklarıdır,İSLAM KURANI’dır.”
İnşallah her kesimden herkesin Kuran’a dayalı İslama sahip çıkmasıyla arap geleneklerinden,uydurmalarından, mezheplerden,tarikatlardan,cemaatlardan dinimizi kurtaraçağız.Yoksa daha çok Hizbullahlar görürüz…
Yorumlayan : alizeler_00 27 Nisan 2008:
Kendinizi o kadar kaptırmışsınızki lağım çukurları,meydanda ipe çekmeler,elini kolunu kesmeler bedava gidiyor..
Önce siz önyargıdan kurtulun,yazdığınız ayetler bence sizi anlatıyor..
Geçen ay annesini öldüren kız için iman yokluğundan annesini öldürmüştür diyebiliyorsunuz.
Sabahtan akşama kadar Topkapı Sarayında Kuran okuyan genç küçük çocuklara sapıkça davranıyor budamı iman eksikliğinden..
Yıllardır şeriatın gelmesi için yazı yazılar yazan,lise de okurken “Allah düşmanı”diye Vatan gazetesi başyazarına öldürmeye teşebbüste bulunan ve 10 yıl hapis yatan Hüseyin Üzmez’in 14 yaşındaki ilköğretim öğrencisi çocuğa tecavüz etmesidemi iman eksikliğinden..
İnsanlar aç iken tok yatan,paralarının üstüne para koyan kendilerini gazi olarak görüpte sağlık keseneklerini kendilerinde uygulayan müslümanız diye geçinen ,başımızı din işlerine gömüp soygun yapan başımızdakilere sorun nasıl müslümansınız diye
İnsanları kategorize edemezsiniz.Her başını örten,kuran okuyan iman sahibimidir.?.
Başı açık olan,sizin düşüncelerinizi paylaşmayan insanlar müslüman değilmidir?
Sizler bu düşüncelerini yazarken hayretler içerisnide kalıyorum,nasıl müslümansınız siz?
Hakaret,dalga geçme ,küçümseme herşey sizde.Çünkü gücünün yetmediği yerde hakarte et ,dalga geç konuyu geçiştir diye şartlanmışsınız siz.
Bir süredir bakıyorum da yorumlarınız hep aynı..Algı istilasına uğramış beyinlerinizi biraz açarsanız farklı yorumlar da yapabilirsiniz..
Yorumlayan : nurulayn_ 28 Nisan 2008:
Taner; benim yazılarıma cevap vereceksen öncelikle bana hitap et, neden direk yazmıyorsun çekiniyor musun?
Yorumunu okuyunca bir an nefsim ön plana geçti, nefsimin söylemleriyle yorum yapacak olursam çok daha farklı şeyler yazacak olacağımdan öncelikle bunun için Allah c.c. ‘a sığınıyorum.
ve diyorum ki; Hak yol İslam’dır. İslam’ı İslam gibi algılamayıp, saptıranlar ise bizden değildir. Bu yeterli olacaktır sanırım. Ve binlerce hamd olsun ki Rabbimiz bize böyle insanların iç yüzlerini gösteriyor.
Bakara suresi 10. ayet:
“ONLARIN KALPLERİNDE BİR HASTALIK VARDIR. ALLAH DA HASTALIKLARINI ARTIRMIŞTIR. AYRICA YALAN SÖYLEMELERİ YÜZÜNDEN ONLAR İÇİN ELEM VERİCİ BİR AZAP VARDIR.”
BAKARA SURESİ 13. AYET:
“ONLARA “İNSANLARIN İNANDIĞI GİBİ İNANIN!” DENİLDİĞİNDE, “O BEYİNSİZLERİN İNANDIĞI GİBİ BİZ DE Mİ İNANALIM” DERLER. BİLESİNİZ Kİ ASIL BEYİNSİZLER KENDİLERİDİR, FAKAT BİLMEZLER”…
VE BAKARA SURESİ 14. AYET!
” İNANANLARLA KARŞILAŞTIKLARINDA BİZ İNANDIK DERLER. ŞEYTANLARIYLA BAŞ BAŞA KALDIKLARINDA İSE ” HAYIR, BİZ SİZİNLE BERABERİZ, BİZ SADECE ALAY EDİYORUZ” DERLER.”
AYETLER gayet net ve mükemmel, söze bile hacet duymuyorum, tek kelimesiyle mükemmel, Yaradan ne kadar güzel ifade etmiş. ELHAMDÜLİLLAH.
sen şimdi ayetleri teker teker seçip kopyalayıp kenarlarına yazacaksın ki, ben miyim bu? ben bunu mu yaptım? ben mi alay ediyorum? ben mi ikiyüzlüyüm? ben mi ? ben mi? ben mi? klasik taner yorumları..
taner bana yazma bunları, seni az çok anladım zaten, sen başvurulması gereken merciye baş vur. umuyorum ki doğru yolu bulursun. tabi daha öncede yazdığım gibi, ALLAH kalbini mühürlememişse..
Yorumlayan : nurulayn_ 28 Nisan 2008:
alizeler_00 27 Nisan 2008:
Allah seni islah eder inş.
Yorumlayan : nurulayn_ 28 Nisan 2008:
durumun çok vahim
Yorumlayan : nurulayn_ 28 Nisan 2008:
alizeler orada dur bakalım, haddini aşıyorsun, bir insana iftira atılan bir konuda da bilip bilmeden konuşamazsın!
hüseyin üzmez 14 yaşındaki bir kıza tecavüz falan etmedi, işte SİZİN GİBİLER BÖYLE KONUŞSUN DİYE, AL İ,ŞTE MÜSLÜMANLAR BUNU DA YAPTI SONUNDA GİBİ ESFEL CÜMLELER SARFETSİN DİYE, SİZİN GİBİLER EVET SİZİN GİBİLER BÖYLE İĞREHNÇ BİR TEZGAHI KURDU!
ALLAH ADALET SAHİBİDİR. RESULULLAH’IN EŞİ HZ. AİŞE ANAMIZA DA İFTİRA ATTILAR, SENİN BUNDAN HABERİN VAR MI? YOKSA ÖĞREEEN! BİİL! AÇ OKUUU! ALLAH AYETİYLE HZ. AİŞENİN HAKLI OLDUĞUNU GÖSTERDİ. EN YÜCE ADALET SAHİBİ OLAN ONU KORUDU.
ALLAH, BİZLERİ İMTİHAN EDER, SABIRLA TEVEKKÜLDE BİZ ALLAHIN YOLUNDA GİTMEYE DEVAM EDECEĞİZ BİİZNİLLAH.
HÜSEYİN ÜZMEZ DE BU İFTİRAYA MARUZ KALAN BİRİDİR. ASLA KABUL ETMİYORUM VE ETMEYECEĞİZ!,
SİZİN GİBİ DİN DÜŞMANLARI DA SUSUP KALACAK BİR GÜN!
Yorumlayan : beyaz_karanfil 28 Nisan 2008:
alizeler_00 sen bu yazdıklarını okurken biraz utan bence,bunları nasıl yazabiliyorsun anlamıyorum…Biz hiç bir zaman başörtüsü takmayan insanlara imansız veya dinsiz demedik,sizin çoğu açık insanlardan farkınız benim dinimin emri olan başörtüme hakaret etmendir,sen benim başörtü takma özgürlüğümü kısıtlarsan,benim dinime ve inancıma hakaret etmiş oluyorsun ve kimse benim dinime,inancıma ve BAŞÖRTÜME karışamaz,sen benim hiç birşeyimsin ve bu hak sende kesinlikle yok.Benim inancıma hakaret eden,küçümseyen birine bende aynı şekilde cevabımı veririm.Sizin beyninizde gerçekleri görmemek için,kalbiniz de şeytanın esiri olmuş.
Selamünaleyküm….
Yorumlayan : Taner 28 Nisan 2008:
Nurulayn,
(Taner; benim yazılarıma cevap vereceksen öncelikle bana hitap et, neden direk yazmıyorsun çekiniyor musun?
SİZDEN ÇEKİNEÇEK DEĞİLİM SİZİ MUHATAP ALMIYORUM.
(Yorumunu okuyunca bir an nefsim ön plana geçti, nefsimin söylemleriyle yorum yapacak olursam çok daha farklı şeyler yazacak olacağımdan öncelikle bunun için Allah c.c. ‘a sığınıyorum.)
DİLEDİĞİNİZİ YAZIN NEFSİNİZE EZİYET ETMEYİN.
(ve diyorum ki; Hak yol İslam’dır. İslam’ı İslam gibi algılamayıp, saptıranlar ise bizden değildir. Bu yeterli olacaktır sanırım. Ve binlerce hamd olsun ki Rabbimiz bize böyle insanların iç yüzlerini gösteriyor.)
BENDE HAK YOL İSLAM DİYORUM.ARAMIZDAKİ FARK HERHALDE SİZİN MEZHEBİNİZ VAR,BENİM YOK. KURAN’DA NE YAZIYORSA ONU KABULLENİYORUM ARACI KABUL ETMİYORUM.ÇÜNKÜ PEYGAMBERİMİZİNDE MEZHEBİ YOKTUR,VAR DERSENİZ BANA YAZIN ÖĞRENEYİM.”BİZDEN DEĞİLDİR” DERKEN,SİZ KİMSİNİZ AÇIKLAYINDA BİLELİM.BAKARA SURESİNDEN YAZDIĞIN AYETLERİN BENLE İLGİSİ YOK AMA BENİM AŞAĞIDA YAZDIKLARIMIN SİZLE İLGİSİ VAR.İYİ OKU VE ÖĞREN.NAMAZI EKSİK YAPAN KADINLARIN TAMAMIDIR.(SİZDE HERHALDE BAYANSINIZ)ŞİMDİ,EKSİK YAPTIĞINIZ İBADETTEN SONRA NASIL KALKARDA BANA İSLAMI İSLAM GİBİ ALGILAMAYAN,SAPTIRAN DERSİNİZ? NASIL KALBİMİN MÜHÜRLÜ OLDUĞUNU ANLADIN? BEN SANA BAKARA 2.AYETTEN BAŞLIYARAK İBADETİNİZİ EKSİK YAPTIĞINIZI ANLATAYIM,SİZ YİNE İTİRAZ EDİN.SİZ HEP DOĞRULARI BİLİYORSUNUZ NASIL OLSA.
İŞTE SANA O KİTAP! KUŞKU,ÇELİŞME,TUTARSIZLIK YOK ONDA.BİR KULAVUZDUR O,KORUNUP SAKINANLAR İÇİN.(BAKARA SURESİ 2.AYET)
NAMAZI KILIN,ZEKATI VERİN,RÜKU EDENLERLE BİRLİKTE RÜKU EDİN.(BAKARA SURESİ 43.AYET)
NAMAZ MÜMİNLER ÜZERİNE VAKTİ BELİRLENMİŞ BİR FARZ OLMUŞTUR.(NİSA SURESİ 103.AYET)
GÜNDÜZÜN İKİ TARAFINDA VE GECEYE YAKIN SAATLERDE NAMAZ KIL.GÜZELLİKLER KÖTÜLÜKLERİ SİLİP SÜPÜRÜR.İŞTE BU ALLAH’I ANANLARA BİR ÖĞÜTTÜR.(HUD SURESİ 114.AYET)
EY İNANANLAR,CUMA GÜNÜ NAMAZ İÇİN ÇAĞRI YAPILDIĞINDA,ALLAH’IN ZİKRİNE KOŞUN.ALIŞ VERİŞİ BIRAKIN.EĞER BİLİRSENİZ BU SİZİN İÇİN DAHA HAYIRLIDIR.(CUMA SURESİ 9.AYET)
CAMİLER ERKEKLER İÇİN YAPILMIŞ BİR İBADET YERİMİDİR SİZCE?
CAMİLER ERKEKLERE AİT OLDUĞUNDAN DOLAYIMI CUMA NAMAZI KADINLARA FARZ DEĞİLDİR?
CAMİLER ERKEKLER İÇİN DEĞİLSE NEDEN KADINLAR NAMAZ VAKTİ CAMİYE GİDİP NAMAZLARINI ORDA KILMAZLAR?
CUMA NAMAZI KADINLARA FARZ DEĞİLSE BUNUNLA İLGİLİ AYETİ BANA GÖNDERİN İSPATLAYIN.BANA HADİSLE CEVAP VERMEYİN.
alizeler_00 ARKADAŞIMIZIN YAZDIKLARI DOĞRU NEDEN KIZIYORSUNUZ.ERGENEKON’CULAR TUTUKLANINCA SUCLAMASINI BİLİYORSUNUZ HAKLARINDA AHKAM KESİYORSUNUZ,SİZDEN BİRİ OLUNCA İFTİRA OLUYOR.BU İKİ YÜZLÜLÜK DEĞİLDE NEDİR?
Yorumlayan : nurulayn_ 29 Nisan 2008:
Taner;
beni muhatap almayışın adımı yazmamakla mı sınırlı ? yoksa muhatap almıyorum deyip yazılarımın hepsine cevap veriyor oluşunla mı beni muhatap almıyorsun? ilginç bir çelişki
ayetleri yazmışsın güzel ama, nereden biliyorsun da konuşuyorsun peki? 24 saat bizimle mi yaşıyorsun? sen nereden biliyorsun bizim cuma namazı kılmadığımızı? bizim bildiğimiz bi çok yer var ve her cuma kadınlarda oraya gider kendi mesditlerinde namaz kılarlar. sen her şeyi bitirdin de kadınların cuma namazına mı taktın kafayı?
üstelik bilip bilmeden su-i zanlarla dolu tespitlerinle. sen Allah’ın ayetlerinde bahsettiği Bakara suresinin 6. ayetinden beri başlayan tanımlara muhatap birisin bence.
bu arada muhatap almadığın kişilerle diyalogların bu şekildeyse hayatta başarılı olamazsın. bence daha dikkatli ol.
Yorumlayan : nurulayn_ 29 Nisan 2008:
ve aleykümesselam beyan karanfil kardeşim;
Biz üzerimize düşen görevi yerine getirelim, onlar konuşsun dursunlar, bizler imanımızla Allah’a olan bağlılığımızla onlara en güzel cevabı vereceğiz inşaallah. Bizim nesillerimiz yetişecek bu dava öksüz ve yetim kalmayacak! Kalbim son derecede mutmain.
Yorumlayan : Taner 29 Nisan 2008:
nurulayn,
Evet muhatap almıyorum,nedeni size sorduğum hiçbir soruya direk cevap veremediğinizden.Daima sağından veya solundan kaçamaklarla geçiştiriyorsunuz.Bunun yanı sıra kavgacı ve hakaret tarzı bir üslupla yazılar yazmayı yeğliyorsunuz.Ortada bir sorun yok bence istiyen istediği gibi ibadetini yapar.Ben kadınların ibadetlerini eksik yaptıklarını söylüyorum.İster eksiklerini tamamlarlar isterse atalarından gördükleri gibi devam ederler.Allah’a hesabı kendileri vereçekler.Önemli olan Allah’a iman etmektir.Ben size hiçbir zaman kafir demedim ama siz her yazınızda bunu ima ettiniz bana veya bizlere.Hayatımda çok başarılı olmuş,cevremde sevilip sayıla biriyim.
Yorumlayan : alizeler_00 29 Nisan 2008:
nurulayn
Bana Allah islah etsin derken senin kıstasın nedir.
Sen ıslah olmuşmusunda beni Allaha havale edecek gücü görüyorsun kendinde..
Öyle bir hava yaratıyosunuzki biz müslüman değiliz herşeyi siz çok iyi biliyorsunuz ve herşey sizin değiniz gibi olmalı ,herşey sizin tekelinizde olursa dünya iyiye gider.
Biz kimsenin içini bilemeyiz ,kimseyi sen müslüman değilsin diye suçlamayız..
Allahın yolunda gitmediğimizi ,Kuran’da YAzılanaları uygulamadığımız nerden biliyosun..Tek tutanağın türbana karşı gelmemizmi?
Ben gerçek inananlara gerçek müslümanlara hiçbir laf etmedim bugüne kadar..Benim karşı olduğum Allah ve peygamberlerimeze inanıyorum deyipte araya başka insanlar sokanlardır..
Yıllarca devlet dairesinde %80 erkek olan bir dairede çalıştım..
Hiçbir zaman devletin bir kalemini veya herhangi bir malını çalmadım..Eşimin ve çocuklarımın ahlaksızlık yaparak başlarını öne eğdirmedim,yetim hakkı yemedim ,ibadetlerimi yerine getirdim,kimsenin malına göz dikmedim,komşularımla iyi geçindim..Zaten ayetlerin hepsinde geçen ana konu bu değilmidr?
Sen ve senin gibilerin hatası burda işte.Yargısız infaz yapma.Atatürk’ün yolundan gidyorsa ve başı açıksa o müslüman olamaz.Sizin derdiniz bu
Örneğin senin gibi olanlar.Araya hocalar ve tarikatlar koyupta Atatürk düşmanlığı yapanlar .Zaten tarikatların tek ortak noktasıda b değilmi ATATÜRK düşmanlığı..
El ezher ‘li hocan çok güzel eğitmiş seni helal olsun ona.
Ama birşeyi atlamış.Kalp kırmanın ,insanlara hakaret etmenin,saygısızlığın çok günah olduğunu öğretmemiş.
Ayrıca hüseyin üzmez yapmaz öyle şey derken onun yanındamıydında bu kadar emin konuşuyosunİnsanların içyüzünü bilemedeğin gibi adam kendi anlatıyor içimden şeytanca düşünceler geçiyor, engel olamıyorum diyor.
İstersen bu filmin sonuda yazayım sana(SADECE TAHMİN EDİYORUM)
1.ŞİMDİDEN ERGENEKONCULAR YAPMIŞTIR DEMEYE BAŞLADILAR(BU ARADA ERGENEKONUN NE OLDUĞUNU HALA ANLAMIŞ DEĞİLİM).BU OLAYLAR BİRİLERİNE MAL EDİLİP KURTARILACAKTIR…
2.TECAVÜZ EDİLDİ İDDİA EDİLEN KIZN AİLESİNE YÜKLÜ BİR PARA VERİLİP DAVA GERİ ÇEKİLECEKTİR ,ŞİKAYET ALINACAKTIR..
SUÇSUZLUĞU BU ŞEKİLDE İSPATLANACAKTIR.
VE EN SONUNDA SEN GELİP “GÖRDÜNÜMÜ BAK SUÇSUZMUŞ ALLAH SİZİ ISLAH ETSİN” DİYECEKSİN.
Allah zihin açıklığı versin size başka ne diyebilirmki?
Yorumlayan : beyaz_karanfil 29 Nisan 2008:
alizeler sende kendine elhamdülillah müslümanım diyorsun ama Allah’ın emrine karşı çıkıyorsn,sen benim inancıma ve başörtüme hakaret ederken,hiç haddiniz olmadığı halde bize karışırken hiç bir şey olmuyor dimi sizin için???Heralde sizede Allah’ın emrine karşı çıkmamak gerektiği öğretilmemiş.Sen Allah’ın emrine karşı çıkıyorsun,ben Atatürk’ün dediklerine karşı çıksam ne olur???Benim için sadece Allah ve Peygamberimizin dedikleri önemlidir.Ben gerçek müslümanlara laf etmedim diyorsun,ama şuan yorum yazdığın kişilerin gerçek müslüman olup olmadığını nerden biliyorsun,sen ilk önce benim dinimin emrine yok orda takılmaz,yok burda takılmaz diye karşı çıkıyorsun,bundan daha ötesi varmı???Sanki bütün müslümanlar Atatürk’ü sevmek zorundaymış gibi yansıtmayın her şeyi…
Yorumlayan : nurulayn_ 29 Nisan 2008:
alizeler_00
biz kendimizi çok bilmişlikle ve sizi hiç bilmemişlikle itham etmiyoruz siz de kurtulun artık şu komplekslerinizden aşın artık bunları.
ayrıca sadece başörtüsüne karşı olan tutumunuz değil yazdığınız bir çok konuda size katılmıyoruz ve zihin yapınızı görebiliyoruz. illa ki ben münafığım diye bağırmanız gerekmiyor tabi…
yani Allahın bir ayetini inkar edenle bütün ayetlerini inkar edenler arasında hiç bir fark yoktur. biz bunu biliyoruz elhamdülillah. ve yine diyorum ki Allah sizi ve sizin gibileri ıslah etsin.
Yorumlayan : nurulayn_ 29 Nisan 2008:
alizeler
ne diyeceğimi şaşırttın bana doğrusu, tarikatların ana noktası atatürk düşmanlığı mıymıış? yahu bu kadar cahillik olmaz olsun. yuh yanii yuuh. daha ne diyim. milletin işi gücü yok da atatürk düşmanlığı için tarikat koyacak ölmüş bir adam için oturup kin besletecek. ya ben sana pes diyorum yorumun da bu kadarı. şaşırdım daha neler duyarız kim bilir. aç biraz kitap oku bol keseden atıp durmayın ne bu ya
Yorumlayan : torgal.ali 29 Nisan 2008:
7 ŞUBAT 1923 Balıkkesir Hutbesi,
Ey Millet! Allah birdir. Şanı büyüktür. Allah’ın selameti, atıfeti ve hayrı üzerinize olsun. Peygamberimiz Efendimiz Hazretleri, Cenab-ı Hak tarafından insanlara dini hakikatleri tebliğe, memur ve Resul olmuştur. Koyduğu esas kanunlar cümlemizce malumdur ki, Kuran-ı Azimüşşan’daki ayetlerdir. İnsanlara feyz ruhunu vermiş olan dinimiz son dindir. Ekmel dindir. Çünkü dinimiz akla, mantığa, hakikate uymamış olsaydı, bununla diğer İlahi ve tabii kanunlar arasında aykırılıklar olması gerekirdi. Çünkü bütün İlahi kanunları yapan Cenab-ı Hak’tır.
Arkadaşlar! Cenab-ı Peygamber mesaisinde iki dara yani iki haneye malik bulunuyordu. Biri kendi hanesi, diğeri Allah’ın evi idi. Millet işlerini Allah’ın evinde yapardı.
Bu konuşmayı Balıkkesirde Tayyip Erdoğan yapmamış, Atatürk yapmış. Kapatma davasında bunlarıda düşündüler mi acaba !!!
İşin ilginç yanı aşağıdakiler. Yorum yapmıyorum ama düşündürücü,
umarım bunları yazan kişiler yalan yazmıştır, çünkü doğruysa bu büyük bir çelişki !!! Belki herşey burada saklı…
K. Atatürk ( 1 Kasım 1937)
Biz ilhamımızı gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz.
Mustafa Kemal Paşa beyanatıma karşı hiddetle bütün içini ortaya döktü :
- Evet Karabekir; Araboğlunun yavelerini Türk oğullarına öğretmek için Kur’an-ı Türkçeye tercüme ettireceğim ve böylece de okutturacağım ! Ta ki, budalalık edip de aldanmakta devam etmesinler��? M.Kemal
( Paşaların Kavgası, Yayına Hazırlayan İsmet Bozdağ, sh: 159 )
Yorumlayan : Taner 29 Nisan 2008:
nurulayn,
Evet muhatap almıyorum,nedeni size sorduğum hiçbir soruya direk cevap veremediğinizden.Daima sağından veya solundan kaçamaklarla geçiştiriyorsunuz.Bunun yanı sıra kavgacı ve hakaret tarzı bir üslupla yazılar yazmayı yeğliyorsunuz.Ortada bir sorun yok bence istiyen istediği gibi ibadetini yapar.Ben kadınların ibadetlerini eksik yaptıklarını söylüyorum.İster eksiklerini tamamlarlar isterse atalarından gördükleri gibi devam ederler.Allah’a hesabı kendileri vereçekler.Önemli olan Allah’a iman etmektir.Ben size hiçbir zaman kafir demedim ama siz her yazınızda bunu ima ettiniz bana veya bizlere.Sonrada dönüp ben size müslüman değilsiniz demedim diyorsunuz.Aşağıda yazdıklarınızın anlamı nedir ozaman?
(ayrıca sadece başörtüsüne karşı olan tutumunuz değil yazdığınız bir çok konuda size katılmıyoruz ve zihin yapınızı görebiliyoruz. illa ki ben münafığım diye bağırmanız gerekmiyor tabi…
yani Allahın bir ayetini inkar edenle bütün ayetlerini inkar edenler arasında hiç bir fark yoktur. biz bunu biliyoruz elhamdülillah. ve yine diyorum ki Allah sizi ve sizin gibileri ıslah etsin.)
İnsanlarla diyaloğumda ve hayatımda çok başarılı olmuş,cevremde sevilip sayılan biriyim.
Yorumlayan : Taner 29 Nisan 2008:
Hüseyin Üzmez Türkiye’nin geleceğidir
——————————————————————————–
Onu, 15 yaşındaki bir kıza tecavüz etmekle suçluyoruz. Gazeteler, ya sapık diyor ya azgın teke.
Lakin, bunlar yanlış…
Hüseyin Üzmez sapık değil; azgınlığı da erkek azgınlığının devamı.
Hüseyin Üzmez, Türkiye’de yavaş yavaş dokunan bir hayat tarzının dışa vurumu. Ona bakın, nereye gittiğimizi anlayın.
Bu hayat tarzını kurmak için mücadele edenlerin niyeti birinci olarak şudur: ‘Bütün laikleri şişe geçirip kızartmak!’ Sivas’ta bu kızartmanın bir uygulaması yapılmıştı.
Aydınlar ve sanatçılar orada kebap edilmişti…
Şimdi, o kebapçılar iktidarda…
Başbakan Erdoğan, kendisine bu kebapçılardan birisini danışman yapmış.
‘Bütün laikleri şişe geçirmek gerekir!’ diyen bir adam Türkiye’yi yöneten kişiye akıl veriyor.
Önceki müsteşar da Ömer Dinçer idi. ‘Türkiye’de laik cumhuriyet yerine İslam devleti kurulmalıdır; bunun zamanı gelmiştir!’ anlamında makale yazan kişi.
İşte, Hüseyin Üzmez’i azgın teke yapan hap veya kuvvet veya yiyecek budur.
Adamlar; şişe geçirilen laik sistemi yiyerek böyle azgınlaşıyorlar.
HEPSİNİN BİRKAÇ KARISI VAR
Türkiye, Atatürk devrimleri ile tekeşli bir aile yapısını kanunla zorunlu hale getirmiş. Kadın-erkek eşitliğine dayalı bu sistem, geleneksel İslam hukukuna uymuyor. Kur’an’ın 620 yıllarındaki toplumsal yapıya bakarak düzenlediği aile sisteminde, bir kişinin 4 kadın alma hakkı bulunuyor.
Kur’an’daki bu yerel hükmü genelleştiren egemen kesim erkekleri, 4 kadını almayı İslam dininin bir emri haline getirdiler. Tıpkı, 620 yıllarında geçerli olan örtünmeyi bugün için de zorunlu göstermeleri gibi…
Hüseyin Üzmez, işte o 620 yıllarındaki Arap toplumunu 2008 yılındaki Türk toplumuna model gibi sunan zihniyetin ürünüdür.
Hüseyin Üzmez, mecburen bir eşini resmi nikah altına almış, diğerlerini imam nikahı ile kapatmıştır. Kaç karısı var bilmiyorum ama, bu sonuncusu, onun hak gördüğü eşlerinden birisi olmalıdır.
Sadece Hüseyin Üzmez mi?
Hani şu kadınlarımıza türban ve kapalı elbiseler üreten Tekbir Giyim’in sahibine bir bakın. Tekbir’ci Mustafa Karaduman’ın 3 karısı varmış; üçü ile de aynı evde yaşıyormuş. Bu 3 kadınla evlenmek ona göre çok doğal. Çünkü, inandığı İslam anlayışı, ona bu hakkı veriyor. O; çok kadınla evlenmeyi, dinin kendisine verdiği bir izin olarak görüyor ve hatta bunu bir emir haline getiriyor.
Bunların sistemi belli: Biraz para buldular değil mi… Yaşlanan karısının yerine hemen yoksul bir ailenin güzel kızını geçiriyorlar. Ama imam nikahıyla… Kızın ailesi de bu işi İslam’a uygun bulduğu için sesini çıkarmıyor; hatta mutlu oluyor. Bir süre sonra o da eskiyince başka bir genç kadın üçüncü imam nikahlı eş olarak modern haremin bir parçası oluyor.
Bu biçimde düşünen ve yaşayan pek çok İslamcı yazar var. Bunlar; televizyonlardan millete ahlak dersi veriyorlar ve demokrasi şampiyonluğunu da kimseye bırakmıyorlar.
AKP ile örgütlenen bu kesimin demokrasisi; ‘istediğin kadını alıp harem kurmak demokrasisi’ olarak erkeklerin ağzının suyunu akıtıyor.
Kadınlar da bu türlü yaşamayı İslam dininin bir emri gibi görüyorlar ve kuma olmayı kabul ediyorlar.
Ve; yurtseverlerin öksürmesini bomba atmaya benzetip polislerle evleri basan Türkiye’nin savcıları da bu türlü yaşam biçiminin yaygınlaşmasını sessizce izliyorlar.
GELECEĞİ GÖRÜN
Bizim yıllar boyu yazarak göstermek istediğimiz tehlike işte budur: Türkiye’de var olan modern hayat biçimi ağır ağır yok ediliyor. Bunun yerine Arabist bir aile hayatı getirilmek isteniyor. Gerekçe de Kur’an’dan bulunuyor. Cahil bırakılarak aklı buharlaştırılan kadınlar da ‘Allah böyle emretmiş!’ diyerek erkeklerin emirlerine boyun eğiyorlar.
Bu çok karılı evlilik modası, AKP iktidarının teşviki ve desteği altında hızla yaygınlaşıyor. İslami hayat modeli yaratmak eylemlerinin vardığı nokta Hüseyin Üzmez gerçeğidir. Zaten, Bay Üzmez’in yazdığı Vakit Gazetesi de bütün gücüyle işte böyle çok karılı hayat düzeninin hakim olduğu bir devlet yaratmaya çalışmaktadır. Sembolleştirirerek anlatırsak: İşin bir ucunda Vakit Gazetesi ve Hüseyin Üzmez; diğer ucunda Tekbir Giyim’in sahibi, üçüncü ayağında da AKP hükümeti bulunmaktadır.
Hüseyin Üzmez’e bakın, Türkiye’nin nereye götürüldüğünü anlayın.
Seçim sizindir…
Rıza Zelyut/alıntı
Yorumlayan : torgal.ali 29 Nisan 2008:
yeni bir sakız çıkmış hüseyin üzmez sakızı. Tam birilerinin ağız tadına layık. Çiğne çiğne dur artık. Islat ıslat çıkar tekrar herseferinde. Herhalde bu çok uzun yıllar devam eder. Dedimya bazı ağızlara layık bir ciklet. Artık her olay bununla ilişkilenir, yapılan her hatada bu sakız çiğnenir. Bundan sonra ne olursa biraz dinle alakalı hemen bu sakız çiğnenir çakkıdı çıkkıdı.
Henüz olay aydınlanmadı olaylar gerçekse bunun savunulacak bir yeri yok kimse savunmuyor. Ama bu olay burada kalmalı ve bitmeli bakıyorumda hemen fetvalar başlamış bunların hepsi aynı. Bu olayı genellemek , Atatürkçü laik geçinip rio karnavalına, Amsterdama veya Bankok-Pattaya malum işler turlarına gidenlere bakıp tüm Atatürkçü laikler böyle demekle aynıdır. Yada sürekli evlilik dışı ilişki yaşıyan manken!!! aysun kayacıya bakıp bunların fikrindeki herkes işte böyle demek. Sizde iki sakız var müslüm hoca hani şu fadime şahin olayı ( Olay sonrası gayet modern!!! kıyafetlerle gezmeye başlayan fadime ) ve bu henüz sonuçlanmamış olay. Ama bizde o kadar çok sakız varki çiğne çiğne bitmez.
Sonuçta birilerinin hatasını yakalayıp işte hepsi böyle demek ve çamur atmak uzun zamandır beklenen bir fırsat demektir. Yani kamer gencin çiçek suladığı günleri unutmadık bu kadar çiğnenmedi o sakız.
Sakın yapılan işi savunduğumuzu düşünmeyin sacede bu olay gerçekse
genellemeyin. Atın ağzınızdaki sakızı tadı çoktan bozuldu !!!
Yorumlayan : nurulayn_ 30 Nisan 2008:
TORGAL.ALİ ABİ, İşin ilginç yanı aşağıdakiler. Yorum yapmıyorum ama düşündürücü,
umarım bunları yazan kişiler yalan yazmıştır, çünkü doğruysa bu büyük bir çelişki !!! Belki herşey burada saklı…
K. Atatürk ( 1 Kasım 1937)
Biz ilhamımızı gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz.
Mustafa Kemal Paşa beyanatıma karşı hiddetle bütün içini ortaya döktü :
- Evet Karabekir; Araboğlunun yavelerini Türk oğullarına öğretmek için Kur’an-ı Türkçeye tercüme ettireceğim ve böylece de okutturacağım ! Ta ki, budalalık edip de aldanmakta devam etmesinler��? M.Kemal
( Paşaların Kavgası, Yayına Hazırlayan İsmet Bozdağ, sh: 159 )
YANİ ÇELİŞKİ DEĞİL ASLINDA GERÇEK OLAN BU EN SON YAZDIKLARIN. FAZLA SÖZE NE HACET!
Yorumlayan : Taner 30 Nisan 2008:
“Evet Karabekir, Arapoğlu’nun yavelerini Türk oğullarına öğretmek için Kuran’ı Türkçe’ye tercüme ettireceğim ve böylece de okutturacağım, ta ki budalalık edip de aldanmakta devam etmesinler..”
Atatürk doğru bir tesbit yaparak arap palavralarının önünü kesebilmek için Kuran’ı tercüme ettirmiştir.Yukarıdaki ifade ile “Atatürk dini yok edeçekmiş” demek abesle iştiğaldir.Aşağıdaki Atatürk’ün Mısır Büyükelçisi’ne yukarıdaki ifadelerden yıllar sonra yaptığı konuşma metnini okuyunca yalancıların,iftiracıların gercek yüzünü göreçeksiniz.
Misir Büyükelcisi’ne, Cankaya sırtlarından doğmakta olan güneşi göstererek söyledikleri;
‘Dogudan simdi dogacak olan gunese bakiniz! Bugun, gunun agardigini nasil goruyorsam, uzaktan, butun dogu milletlerinin de uyanisini oyle goruyorum. Bagimsizlik ve ozgurlugune kavusacak daha cok kardes millet vardir. Onlarin yeniden doguslari, suphesiz ki ilerlemeye ve refaha yonelmis olarak gerceklesecektir. Bu milletler, butun gucluklere ve butun engellere ragmen, bunlari yenecekler ve kendilerini bekleyen gelecege ulasacaklardir. Somurgecilik ve emperyalizm yeryuzunden yok olacak ve yerlerini, milletler arasinda hicbir renk, din ve irk farki gozetmeyen yeni bir uyum ve isbirligi cagi alacaktir.’ 1933. Kaynak, atam.gov.tr
‘Araplar’in Avrupa siyasetine nufuz edemeyip sozde istiklal kelimesine inandiklari ve bu ugurda Arap memleketlerini Avrupa emperyalizmine esir kaldiklari cok şayana teessuftur. Araplar’in arasinda mevcud olan karisikligi ve hosnutsuzlugu kimse bizim kadar bilemez.
Bir vakia birkac sene Araplar’dan uzak kaldik. Fakat simdi kendimize kafi derecede guvenip ve kudretimizi bildigimiz icin islamiyetin mukaddes yerlerinin Museviler’in ve Hristiyanlar’in nufuzunun altina girmesine mani olacagiz.
Binaenaleyh sunu soylemek istiyoruz ki; buralarin Avrupa emperyalizminin oyun sahasi olmasina musaade etmeyecegiz.
Bi