Ah şu türban konusu
4 Aralık, 2007 • İlgili • Kategorisi
AKP hazırladığı yeni anayasa taslağında üniversitelerde türban serbestisini yeniden gündeme getirdi.
Yeni atanan YÖK başkanı, Prof. Yusuf Ziya Özcan, daha makamına oturmadan ilk açıklamalarını türban konusunda yaptı.
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Üniversitelerde türbana izin verilsinmi?
- anketin güvenilirliği gereği, çeşitli yöntemler kullanılarak verilen sahte oylar sistemde görüntülenmekte ve silinmektedir.
siteye aşağıdaki linkten sizde üye olup blog / görüş yazabilirsiniz
http://milletmeclisi.com/wp205tr/wp-register.php
Diğer Anketler
Deniz Baykal’ın CHP nin başında olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz
İnsanların en çok başarmak istediği 30 şey
2008 yılı için kendiniz ve Türkiye adına iyimsermisiniz yoksa kötümsermi
Türkiye’de en çok taraftarı olan takım hangisi
301.Madde Nedir? Kaldırılsınmı-Kalsınmı
Popülerlik: 100% [?]
Yorumlayan : HB2 6 Aralık 2007:
Bugün yürürlükte bulunan ne Anayasa ve ne de yasaların amir hükümlerinde “Türban Yasağı” diye bir madde veya müeyyide yoktur. Bir kere bunun tesbitini yapalım.
Peki ! Türban karşıtlarının ileri sürdükleri sebepler nelerdir.? İşte belli başlı sebepler.
* Siyasi simgedir.
* Dini simgedir
SİYASİ SİMGE İDDİASI:
Biran için Türbanın siyasi simge olduğunu kabul edelim. Bu halde dahi, bireyin; siyasi görüşünü her yerde ve her zaman ifade etme hak ve özgürlüğü yasalar ile teminat altına alınmış olduğu gibi, aksine bir yasak hükmü de mevcut değildir. O halde ileri sürülen bu sebep hukuken temelsiz olup, aksine yapılacak eylemler de hukuka aykırı olacaktır.
DİNİ SİMGEDİR İDDİASI
Bu iddiayı da yine biran için doğru sayalım. Kişilerin inancı gereği, inandığı gibi yaşama hakkı hem T.C. Anayasasının ruhuna ve hem de Evrensel Hukuk normlarına uygun olduğu gibi, ” İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ” ile de teminat altına alınmış bulunmaktadır. Kaldı ki; Anayasalar “Vatandaş” ile “Devlet” arasında yapılmış bir ortaklık anlaşmasıdır. Bir ortaklık düşünün ! Bu ortaklığın %70′i bir gurubun elinde, fakat yönetimde söz sahibi değil. Bu duruma göre ortaklığın yönetim kararları geri kalan %30 tarafından alınmaktadır. Böyle bir ortaklığın “SAĞLIKLI” yürümesi, gelişmesi düşünülebilir mi? Bu şekildeki yönetim anlayışına ya “Dikta” ya da “Faşist” yönetim denir.
Tüban konusunda bazı vahim tanımlamalara da şahit oluyoruz. Örneğin; Türban takanlara “DİNCİ” yakıştırması yapılmaktadır. O zaman bu kişilere sormak gerekmez mi? ” Peki onlar DİNCİ ise, siz nesiniz “? Siz “DİNSİZ” misiniz ? ki; olabilir. O halde sizler de bir “İNANÇ” gurubunu temsil ediyor olmuyormusunuz?
Hayır ne “DİNCİ” yakıştırmasının, ne de “ANTİ LÂİK” iddiasının Hukuken de, İnsan Hakları bakımından da bir anlam ve değeri yoktur. Türban karşıtlığının bir tek anlamı vardır, TAHAMMÜLSÜZLÜK.
Yorumlayan : ekk 19 Aralık 2007:
Konunun sadece turbana odaklandirilarak tartisilmasi farkli hedeflere kilitlenmesine yol aciyor. Universitelerde bir giyim yonetmeligi bulunmalidir ve bulunmaktadir. Bu turban kadar sort,derin dekolte, asiri kisa etek vb. giymeyi de yasaklamaktadir. Turban takmanin temel tehlikesi daha ilk karsilasmada ayrimci bir mesaj vermesinde yatmaktadir. Derinliginde ise salt islami olmayip daha pek cok alt grubu temsil ettigi ve milletin genel yararlanimindan cok farkli dayanismalara yol actigi gorulmektedir. Turban Turk halkini bolen, cagdas dunyada oncul buyuk adimlarla ilerlemek yerine eski caglara tasimayi hedefleyen, kadin hak ve ozgurluklerini kisitlayan bir dusuncenin simge ve bayragi haline getirilmistir. Bu nedenle turban diger ogrenim kurumlarinda oldugu gibi universitelerde de yasaklanmalidir.
Yorumlayan : i_polat 20 Aralık 2007:
Türban konusu bir yanıyla cins ayrımının, yani kadının yalnızca cinsel bir obje olarak algılanmasının simgesi; diğer yandan ‘herkesin inandığı gibi yaşaması’ gibi albenisi olan bir sloganın ardına gizlenmiş çok hukukluluğu savunan bir felsefenin dışavurumu olduğunu düşünüyorum. Yarın ‘ben bir müslümanım şeri yasalara göre yargılanmak istiyorum ben böyle inanıyorum’ diyene ne diyeceğiz?
Yorumlayan : sayramh 20 Aralık 2007:
Bu konu kolay kolay halledilecek bir konu değil. Halkımız genel kültür seviyesi bakımından yeterli seviyede değil. e maalesef, kimimizin sandığı kadar hoşgörülü de değil, hele konu biraz dinle veya milliyetle ilgigliyse.
Herşeyden önce, başörtmenin dinle ve namusla ilgisi olmadığını anlatmak ve inandırmak gerek. Konyada doçent Şahin filiz’in görüşleri ve eski CHP milletvekili HYP kurucusu Yaşar Nuri Öztürk de aynı düşünüyor.
İlaveten, gözemlerimi de yazabilirim: 82 de Riyat, 86-89 da Medinede yaşadım. Birçok defa Şam, Halep ve bağdatta bulundum. Örtünme Fuhşu önleyen değil, bilakis kolaylaştıran bir vasıtadır.Medinede otostop benzeri olaylar,en önemli ana caddede gözlenebiliyordu. Çünkü örtülü kadının adamın eşi olup olmadığı anlaşılmaz. Bu hüvyet konusu ayrıca terör eylemlerini de kolaylaştırıyor bu bakımdan tesettür çok zararlıdır.
Yorumlayan : aa.akbas@hotmail.com 21 Aralık 2007:
Türbanın sürekli gericiliği, çağ dışı yaşamı temsil ettiği falan söyleniyor. Yıllardır üniversitelerde türban yasak. Ülkemiz çok çağdaş çok ilerici aydınlık hatta çağın ötesinde çağlar üstü. Üniversiteler türban girmediği için ilim irfan yuvası gericilikten arınmış.Sürekli bilim üretiyor.Ülke kalkınmış muasır medeniyetin önüne geçmiş. Gerçekte öylemi ? hadi lan ordan. Ülke yıllardır sürünüyor üniversiteler torna tezgahı gibi tek tip üretim yapıyor bilim yok okulların uluslararası eşdeğeri yok. Gelişmiş ülkelere bakıyorsun ama hakkaten gelişmiş, çağdaşlık zırvaları ile deyil. Buralarda yasak yok. Gerçek çağdaş insanlar başkalarının kıyafetiyle, kılıyla, inancıyla uğraşmıyor. Böyle bir takıntıları ve korkuları yok. Birde şu var, kamu dairelerinde türbanlı hademe, hastabakıcı,temizlikçi problem deyil yıllardır çalışıyor fakat türbanlı öğretmen, doktor gibi yöneticiyse olmaz. Artık saygı göstermeyi öğrenelim, başkalarının yaşam tarzına müdahale etme yetkisi kimsede yok. İsteyen kafasına tavuk tüyü bile takabilir onun tercihi. Amerika’daki teknolojiyi reddeden 2007 yılında at arabasıyla gezen, hiçbir elektronik cihazı kullanmayan milyonlarca müridi olan tarikatı biliyorsunuzdur. Amerika bunlara saygı gösterdiği için çağın gerisine gitmiyor aksine uzaya insan gönderiyor. Bizde göndereceğiz ama galiba türbana takılıyor
Yorumlayan : zahter 22 Aralık 2007:
BU DUNYADA ULKEMIZ ICIN DUNYA ICIN INSANLIK ICIN DAHA ONEMLI KONULAR DURURKEN HALA YASAKCI TAVIRLAN TAKINMAK HIC ALAKASI OLMAYAN MESELELERI COK BUYUKMUS GIBI BUYUTUP INSANLARA ZULUM ETMEK NE LAIKLIYE NE OZGURLUGE NE INSAN HAKLARINA NE DE INSANLIGA SIGAR
BIRAKIN ARTIK BU TARTISMALARI YAPILACAK COK IS VARKEN
AMA DOGRU YA BAZI KESIMLER ARKALARINDAKILERIN TALIMATIYLA BU KONULARI ORTAYA ATARAK BU YOLDAN MENFAAT VE GERIL ELDE EDIYORLAR ONUN ICIN ELGELLEYEN HER ZAMAN CIKAR
AH AH BU INSANLAR TARIH OKUSALAR BIRAZDA AKLETSELER HERSEY ANLASILIR
BIZIM YINEDE ONLAR ICINDE UMUDUMUZ VAR…
Yorumlayan : kemalist 3 24 Aralık 2007:
EVET ARKADASLAR KIZLAR TUBAN GIYSINLER BIZDE SALVAR GIYELIM VE SARIGIMIZI SARALIM ÜNÜVERSITEYE GIDELIM .SIZE BILMEMKI NE SÖYLEMEK LAZIM .OKADAR DINI SEVIYORSANIZ OZAMAN SIYASETE OYUNCAK YAPMAYIN .ZIZIN AMACINIZ BAS ÖRTMEK DEYIL ZIZIN AMACINIZ CUMURIYET YIKMAK.BIZ OLDUKCA BU BIRAZ SIZIN ICIN SOROLACAKDIR.SATEN DEMISTINIZ DEMOKRASI AMAC DEYIL ARAC OLDUGUNU. VATANINI SEVENLERI SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
Yorumlayan : nilyabaris 24 Aralık 2007:
insanlar özgür olmalıdır ancak toplumdaki kılık kıyafet yönetmeliklerine uyulmalıdır.hiçbir biçimdede özellikle kadınları erkeklerden ayırıp farklı bazı ideolojik tanımlara sokulmamalıdırlar. erkekler hepsi neden giyimleriyle birşeyler ima etmiyorda kadınlar simgeleri taşıyor bu tamamen ayrımcılıktır nasıl mayo ile üniversiteye girmek doğru değilse türbanla da girmek doğru değil.ATATÜRK Türkiyesinde kılık kıyafetlerine tam uyulmalıdır düşüncesindeyim.
Yorumlayan : Aybars Kirgin 25 Aralık 2007:
Türban, çarşaf, örtün her biyerinizi. Beyinlerinizi örttüğünüz gibi gözlerinizi de örtün. Aman açıkta biryeriniz kalmasın.
2008′e 1 hafta kaldı, hala nelerle uğraşıyoruz. Uyanın, kimsenin aleti olmayın. Meselenin bizleri gütmek, bölmek olduğunu görmüyor musunuz? Olaya geniş açıdan bakın. Bu toplumumuzun hassas bir noktası. Herkesin endişeleri var bu konuda. Türban takanları “eziliyorsunuz” diye gazlayıp, “dini vecibe” diye kandırıp salıyorlar üzerimize. Bizler ise yarın “zorlanmaktan” korkuyoruz, ki bu durumda bu daha haklı bir endişe. BUNU ÇOK İYİ BİLİYORLAR; NEREDEN VURACAKLARINI ÇOK İYİ BİLİYORLAR. Olayın din, laiklik vs ileilgisi yok. BÖL-PARÇALA-YÖNET: şu ana kadar çok iyi gidiyor. UYANIN
Yorumlayan : h.esra 25 Aralık 2007:
HELAL OLSUN..
bu türk milletinin azınlıkta olan bi kesimi size sesleniyorum.. yok ben kemalistciyim, demoktatiğim diyerek, başörtüleri at gözlügü takmış insanlar olarak tanımlayıp nasıl kendi at gözlüklerini göremeyip bu kadar bagnaz, dar görüşlü, demokratik olmayan düsüncelere sahip olduklarını hayretler içinde izliyorum. NERDE SİZİN DEMOKRATİKLİGİNİZ, NERDE ATATÜRKÇÜLÜĞÜNÜZ!!Kusura bakmayın ama Atatürk sizin gibi dar görüşlü bir insan degildi lütfen onun arkasına sığınmayın.. Müslüman bir ülke olan nüfusunda dini İslam yazan bir ülkede insanların dinini yaşamak istemesi kadar daha dogal ne olabilir??? Hanım evlatları okuluma mahrem yerleri hariç heryerlerini açarak derslerine girerken, ben gayet düzgün ölçülü kıyafetimle derslerime olduğum gibi giremiyosam burda bi sorun vardır bunu artık sizde anlayın!! Bizim derdimiz ülkeyi İran yapmak değil bütün insanların dinini özgür bir şekilde yaşayabilmesi. Emin olun ki hiç bir başörtülü bile BU ÜLKENİN İRAN OLMASINI İSTEMİYOR SADECE ÖZGÜRLÜK VE EŞİT HAKLAR İSTİYORUZ. Evet haklısınız hala bu sorunlarla ugrasıyoruz dimi bu kadar önemli mesleleler varken Türkiyede..! BENCEDE TARTIŞILMASI GEREKEN EN SON KONU , BU KADAR UZATILMASI BÜYÜK APTALLIK, KESİNLİKLE TÜRBAN DİYE YARATILAN HAYALİ SORUN ORTADAN BİR AN ÖNCE KALKMALI , HERKES HADDİNİ BİLMELİ, BAŞKA İNSANLARIN İNANCINA SAYGI GÖSTERMEYİ ÖGRENMELİDİR.. Benim nasılki inanmayan arkadaşlarım varsa nasıl onların görüşlerine saygı gösteriyosam, nasıl aynı yurt odasında ben namazımı kılarken arkadasım içkisini içiyorsa ve bunu birbirimize saygı duyarak yapıyorsak bunu artık şu dar kafalı kesiminde algılayıp sorun yaratmaktan vazgeçmeleri gerekir bence..
Yorumlayan : cengocelik 25 Aralık 2007:
Caaanım benim ,
Sen önce , kafandaki bezin ne bezi olduğuna karar ver . Türban mı baş örtüsü mü ? Sonra at gözlüklerini çıkar , kafanı biraz havalandır . Etrafına şööyleee bi bak bakalım . Neler görüyorsun , neler duyuyorsun ?? Kafanızdaki o bez parçasıyla , gözünüzdeki at gözlükleriyle ; hiç birşeyi göremez , duyamaz , koklayamaz ve tad bile alamazsınız.
Türban , bir inanç simgesi değildir , siyasi simgedir .. Kendinize gelin lütfen . Kandırılmış insanlarım benim , sizlere çok acıyorum..
Israrcı olarak zavallı yavrucuklarım ….
Yorumlayan : yasminim85 25 Aralık 2007:
Gerçekten burada okuduklarıma inanamıyorum demek böyle insanlar varmış. Allah emrettiği için başını örtmüş ve birden başınızı açmadan okula giremezsiniz emriyle ya başlarını açmak zorunda kalan ve bunun üzüntüsü,kırgınlıgını hiçbir zaman kalbinden atamayacak olan yada okumaktan vazgeçen insanlarımızı görmezden gelenler varmış. Yanlış anlaşılmasın ben örtülü değilim ama örtülü ve pırıl pırıl arkadaşlara sahip olan bir bayanım. Ve şimdiye kadar hiç birinden cumhuriyeti yıkıcaz yerine şeriatla yönetim getircez fln fistan gibi banada saçma gelen sözlerde duymadım. Gerçekten onlar için çok üzülüorum ve kendiminde bunda payı olduguna inanıyorum. Bir insana zorla başını açtıranlar acaba bunun hesabını nasıl ödeyecek ? gerçekten bunu çok merak ediyorum.? unutmayalım bizim bildiğimiz adaletlilerden daha adaletlisi var!!
Yorumlayan : bysrtv-1 25 Aralık 2007:
Evet, gerçekten böl-parçala- yut… daha kendi dini simgelerine sahiplenemeyen, bırakın yadırgayan insanlar var aramızda, içimizde. inadına türban siyasi simge cart curt diyenler… anlamıyorsunuz, anlamayacaksınız (sanırım). burası bir islam ülkesi, islam dinimiz. dinimiz gereği insanlar türban veya başörtüsü ne kabul ederseniz, onu takıyor.. lütfen sırf bazı kesim yani bu laik diyebildiğiniz kesim siyasi simgedir, bölücülüktür dediği için çıkarılmasını beklemeyin!!! özgürlükten, Atatürkçülükten bahsedip bu kadar sığ konuşabiliyosunuz bravo ayrıca!! bir bakın üniversitelerimize; kapısından girerken görevlinin baktığı tek şey arkadaşlarımın ‘başı’ oluyor nedense, halbukı aynı adam mini etekli, modern, laik o süperrr hanımefendi gelince mest oluveriyor ve başı yerine bacaklarını süzüyor!! veya o aynı adamın dışarıdan gelen erkeklerin cebinde neler oldugundan ne haberi var!!bırakın bunu tamam üniversitelerde dini simge içeren şeyler yasak olucakmış falan..peki ya o adam arkadaşlarımın boynundaki haç kolyesi niye çıkartılmıyor?aaa o modernlik ama son moda lütfen…komik geliyor ama bir çogumuz böyle düşünüyoruz. işte burada takıldığımız konu !nerede kaldı özgürlük hani demokrasi!..üniversiteler kendinden geçti arkadaşlar!! başörtüsünden daha önemli sorunları var artık bu mekanların..bakıyorumda, tanıyorumda sizin o ‘at gözlüklü, her tarafını kapa kapa açık yerin kalmasın’ diyerek seslendiğiniz arkadaşlar bu mekanın en masumu kalmışlar.. evet bi davaları var ama ne sizinle ne bir başkasıyla alakalı, kendilerini kurtarabilmek amaçları. engel olmaya çalışmayın boşuna, olamayacaksınız da zaten ya…
AYRICA SİZ KAFALARINIZI ARADA HAVALANDIRIRSANIZ, ÖRÜMCEKLENMİŞ TAKINTILARINIZI AÇIK HAVAYA ÇIKARTIN…SİYASİ SİMGE SİYASİ SİMGE SİYASİ SİMGE SİYASİ SİMGE.. sizi de anlıyoruz:)
not: türbanlı da başörtüle de değilim..(maalesef)
Yorumlayan : yasminim85 25 Aralık 2007:
İnanamıyorum aramızda böyle insanlar varmış demek. Allah emrettiği için başını kapayan ve bir anda başını açmadan okula giremezsin emriyle! başını açıp ve bunun üzüntüsünü,acısını,kırgınlıgını hiç bir zaman unutmayacak yada başını açmamak için okulunu bırakan insanları görmezden gelen insanlarımız varmış. Ben kapalı değilim ama bir sürü pırıl pırıl kapalı arkadaşlarım var. Ve hiç bir zaman onlardan Cumhuriyet yıkılıcak,şeriatla yönetim gelecek fln filan gibi banada hoş gelmeyen sözler duymadım. Bunlar sadece onları ezmek sindirmek isteyenlerin uydurduğu arkasına gizlendiği sözler…Bir sepette çürük elma varsa lütfen sepeti kaldırıp atmayalım arkadaşlar….Düşünüyorum da bu zorbalığı yapanlar nasıl hesap verecekler. ayrıca unutmayalım adaletli sandıklarımızdan daha ADALETLİSİ var…. Biraz beyinlerimizi çalıştırmaya ne dersiniz??
Yorumlayan : semsem 26 Aralık 2007:
DAHA DÜNE KADAR NORMAL TÜRBANSIZ DOLASAN GENC KIZLAR BILE SADECE ÖZENTIDEN DOLAYI RENKLI RENKLI TÜRBANLARLA MODAYA UYDU;)) BU HALLERIYLE NASIL KOMIK BIR DURUMA GELDIKLERININ FARKINDA DEGILLERMI? YAHU ZATEN GIYIM RENK UYUM KÜLTÜRÜMÜZ COK ZAYIF DAHADA GÜLÜNC ALAY KONUSU OLUYORUZ EL ALEME
YANI TÜRBAN TAKINCA BENDEN ONDAN DAHAMI NAMUSLU OLUNUYORLAR
DAHA COK GÖZE BATIYORLAR DESEM YALAN OLMAZ. BILHASSA YURT DISINDA ARASTIRMALARA GÖRE TÜRBANLI KADINLAR KIZLAR EROTIK VE GIZEMLI GÖRÜYORLARMIS..YAHU BENDEMI GÖZE BATAYIM DIYE TÜRBANLANSAM NE;))YOK YOK BEN GÖZE BATAYIM DIYE ERKEKLERE YARANAYIM DIYE O KARNEVAL GÖRÜNÜMÜNE GIRMICEM
EVET ALAY KONUSU EDIYORUM!!!!DINIMIZDE TÜRBANA SARIL DIYE BISE YOKKKKKKK HATTA BASLARINDA TOPUZLU TÜRBANLARIYLA COGU KOMIK OLUYOR… SANKI COCUK BEZI PEMPARS TAKMISLAR GIBI
HATTA BAZI KISILER TARAFINDAN PAMPERS KAFALILAR GELIYOR DENILIYOR..
TAMAM KIRSAL KESIMLERDEN GELEN KÖYLÜ BACILARIMIZ YADA ANALARIMIZIN BAS ÖRTÜSÜ TAKMALARINA BISE DEMIYORUM ALISKANLIKTAN TAKABILIRLER AMA YANI TÜRBANI FESI UNIVERSITELERE TASIMAK RESMEN GERI ADIM ATMAK DEMEKTIR
AMA ILLEDA ERKEKER BIZ TÜRBAN ISTIYORUZ DERLERSE,BIZ KADINLARDA ERKEKLERIN KAPANMASINI ISTERÜK HEMDE SALVAR GIYCEKELER SACLARINI KAPATCAKLAR HATTA KAYTAN BIYIKLARI GÖRÜNMESIN DIYE BIYIKLARINI KAPATACAKLAR HANI DERLERYA DÜNYADA EN GÜZEL GÖZLÜ INSANLAR TÜRKIYE OLUR DIYE (DOGRU)AMAN O GÜZEL GÖZLERIMIZIDE GÖSTERMEYIN KAPATIN HARAMDIR….
bu benim fikrim ..madem siz türban özgürlügü istiyosunuz bende fikrimi söylemekte serbestim, ister ciddi ister alay ederek saygi duyacaksiniz
AH ATAM AHHHHHHHH;(( SENIN CABALARIN KIYAFETINE CEKI DÜZEN VEREN ZEVKLI GIYINEN BIR TÜRKIYEDE 21.yüzyilda TÜRBAN MÜRBAN SORUNU YASANIYOR… OYSA KESKE EGITIM KONUSU BUKADAR CIDDIYE ALINSAYDI KIZLARIMIZIN IYI BIR EGITIMI KONU OLSAYDI, MADDI DURUMLARI YADA AILELERI MUSADE ETMIYOR DIYE OKULA GIDEMEYEN COCUKLARIMIZ KONU OLSAYDI……
HOSCAKALIN
Yorumlayan : hal bu ya 26 Aralık 2007:
Pencerenin dış çıkıntısında sevimli tombik bir kedi yavrusu eşimin koyduğu yastık üzerinde uyuyordu.Perdeyi biraz daha açmak istediğimde çikan sesten dolayı uyandı ve beni hem merak hem de endişe ile izlemeye başladı ve bir müddet sonra kendisine zarar vermeyeceğimi anlayınca sevimlilikler yaparak benimle cilveleşti.
Onun bana zarar vermeyeceğinden emin olduğm için benim onu rahatsız etmem zaten söz konusu bile değildi ve o da benden emin olmak istedi ve sonuçta rahatladı.
Bu ülkede oruç tutmayan insanların öldürüldüğünün bilinmesi rahatsızlık nedeni değil midir?…
Ekonomik özgürlüğünü kazanamayan kadınların üzerinde,namus kavramı ve erkeklik kavramları,yerel ve son derece sınırlı (ekonomik-sosyolojik) yaşam biçimi nedeniyle ve kendi algılarıyla biçimli erkeklerin baskısı rahatsızlık verici değil midir?
Yine yerel namus anlayışı ve töre gereği,suçun cezası da az olsun diye çocukların eline silah vererek “öldür!!!…” diye emreden zihniyet rahatsızlık verici değil midir?
Samsun 19 mayıs parkında ele ele veya sarmaşdolaş koklaşan gençleri ahlaksızlıkla suçlayan belediye zabıtası rahatsızlık verici değil midir?…
Bir insanın doğduktan sonra kimliğine,kendi tercihi sorulmaksızın “dini islâm” veya başka bir şey yazılması rahatsızlık verici değil midir?
Üç dört yaşında çocukların ve üstelik kızların da başı bağlanarak kuran kurslarına gönderilmesi ne ifade etmektedir ve rahatsız edici değil midir?..
Bu gün “ben müslümanım” diyen kaç kişi kurân-ı kerim’i okumuştur? Okumuş ve anlamıştır? Bir okumayla anlamış mı dır? Kaç tane felsefî,sosyolojik,psikolojik kitabı kendisine destek anlamında okumuştur? Okumuş ve anlamıştır? Farklı görüşlerin üzerinde kaç yıl düşünmüştür? Farklı toplumların hangi farklı evrelerden geçmesi sonucunda bu günkü kültürlerine ve kimliklerine ulaştığı konusunda kafa yormuşdur? Ve varılan bu kültürel süreç ve kimlik son mudur?Ve ben kimim diye sormuş mudur?
Ben kimim?..
Doğduğu andan itibaren kendisine yöneltilen değerler bombardımanını;doğruları,yanlışları,iyileri,kötüleri,analiz etmiş midir?
Ve yıllar sürmesi gereken bütün bu sorgulama sürecinin sonunda mı bütün ve tam bir benlik olarak bir senteze varmış
“evet ben müslümanım ve türban takacağım…” demiştir. Ya da ben hiristiyanım,ya da budist ya da hiç biri…
Bütün bu sorulara verdiğiniz cevaplar sizce rahatsız edici değil midir?
Gözden kaçan bazı basit gerçekler toplumsal evrimin yaşandığını ortaya koyar.Henüz bütünüyle yok olmamıştır ama artık toplumumuz eskisi gibi ulu orta tükürmemektedir çünkü öküzün ardında saban süren ve sürekli toz yutarak tükürme ihtiyacı hisseden insanların sayısı azalmaktadır.Zira traktör yaygınlaşmıştır ve kabinli traktör sayısı artmıştır.Üç dört nesillik şehirlilik kültürü toplumumuzun çoğunluğuna yerleştiğinde,uzayı yaşayan dünyanın çağdaşı ve paydaşı olunduğunda,o insanlar için türban meselesi mini eteğin boyuna,dekoltenin derinliğine dönüşecektir.
Ülkemiz köyde yaşayanların sayısı giderek azalsa da henüz
şehirlilik yani dünyalılık kültürünün egemen olduğu bir coğrafya değildir.
Minik kedi onu rahatsız edip etmeyeceğimi endişe sürecini yaşayarak denedi,benden emin oldu,rahatladı ve onunla seviştik.
Oysa töre cinayetine; “ağır tahrik gerekçesiyle” cinayeti işleyene hukuksal ceza indirimi, AB kriterleri sayesinde ve zorlamasıyla henüz yeni uygulamadan kalktı.
Ama zihniyet henüz içselleştirilmedi,henüz kültüre dönüşmedi.Bu durum rahatsızlık verici değil midir?
Türban meselesinde; kedi henüz emin değil.
Yorumlayan : abtugsuz 26 Aralık 2007:
Türban veya baş örtüsünün sadece Üniversiteye girip giremiyeceğini tartışmak , işi gerçek boyutunda algılayamamak demektir.
Dikkat edeilirse türbanın İslam dini ile ilgili bir örtünme davranışı olduğunu söyleyen yobazlar, hem dini bilmediklerini hem de özgür düşünce ve davranışları kendi tercihleri doğrultusunda kısıtlamak arzularını dışa vurmuş oluyorlar. Aslında bu güzel vatana ihanet ediyorlar. Toplumu yanlış bir amaç uğruna zorlayıp, bölüyorlar.
O kızlar akılcı ve modern bir eğitimden gelseler kimse onlara böyle birşeyi kabul ettiremez ve yaptıramazdı. Çünkü iyi eğitim aşmış, düşünce , fikir ve inanç özgürlüğüne malik insanlar , neyi , ne zaman ve nasıl yapacaklarını bilir ve ona göre davranırlar.
Biz Türbanı Universiteye sokmayız desek ne olur? Türban takarak üniversiteye gelmeye çalışan zavallı kızların ne inanç ne de fikir özgürlüğünden nasip almamış olduğu gerçeği çok daha acı ve korkunç bir olgudur. Düşünebiliyormusunuz o çocuklar kendi inanç ve fikirleri nedeniyle türban takıyorlarsa, vah vahlık bir eğitim sürecinin sonucu denileni yapıyorlar demektir. Aksi halde zaten inanmadıkları ama sırf çevre baskısı nedeniyle böyle bir şeye alet oluyorlar demektir ki her iki halde de işin cılkı çıkmış demektir. Allah ıslah etsin!
Yorumlayan : b__b 27 Aralık 2007:
”DINIMIZDE TÜRBANA SARIL DIYE BISE YOKKKKKKK”…DİYEN ARKADAŞ ACABA HAYATINDA HİÇ KURAN-I KERİM İ AÇIP NUR SURESİ 31.AYETE BAKMIŞ MI ACABA??????NEYE DAYANARAK BÖLE Bİ HÜKÜM VERİYO??? BARİZ Bİ ŞEKİLDE BAŞÖRTÜDEN BAHSEDİLİYO..GAYETTE UZUN Bİ AYETTİR..AÇIP BAKABİLCEKSE BUYURSUN Bİ DENESİN…….HİÇ KİMSE SİYASİ İMGE DİYE O ÜNİVERSİTELERE GİRERKEN BAŞINI AÇIP KAPAMAZ..BUNUN NE KADAR ZOR Bİ DURUM OLDUGUNUDA BU HALE DÜŞMEYEN BİRİDE ANLAMAZ..ANLAYAMAZ DAHA DOĞRUSU..SİZCE KİM SİYASİ İMGE İÇİN YAZIN O SICAGINDA DENİZE HAŞEMALARLA GİREBİLİR?? ÜNİVERSİTELERDE İNSANLAR ELLERİNİ KOLLARINI SALLAYA SALLAYA İÇERİ GİRERKEN BAŞÖRTÜLÜLER Bİ KENARDA BAŞKA Bİ HALE BÜRÜNMEK ZORUNDA KALIYO..O SIRADA ONLARIN YAŞADIKLARI DUYGULARI KİMSE BİLEMEZ..BU KADAR ZORLUKLARA KATLANIYOLAR.. BU KADAR İŞKENCE ÇEKİYOLAR..BU KADAR TEPKİYE RAĞMEN HALA İNANCINA UYGUN YAŞAMAYA ÇALIŞIYOLAR..İNANIN BU KADAR ŞEY NE SİYASİ İMGE İÇİN ÇEKİLİR NE DE ERKEKLERİN DİKATİNİ DAHA FAZLA ÇEKMEK İÇİN NE DE BAŞKA BİŞE….SADECE VE SADECE ALLAH RIZASI İÇİN YAPILIR..WE YAPILMAYA DEWAM EDİLİR….MARKALI GİYERLER NİE MARKA GİYİOLAR…NORMAL GİYERLER KÖYLÜ OLMUŞ BUNLAR DENİLİR..PEKİ SORARIM SİZE NAPSIN BU KIZLARRR???? YANİ ONLARINDA İNSAN OLDUKLARINI HATIRLATMAK İSTERİM SİZLERDEN HİÇ Bİ FARKLARININ OLMADIKLARINIDA..HERKES SERBESTTİR..İSTEDİKLERİ GİBİ YAŞARLAR..İNŞALLAH EN KISA ZAMANDADA BU SAÇMA OLAY DÜZELİR..HERKES ÖZGÜRLÜGÜNE KAWUŞUR…
Yorumlayan : m-merve 28 Aralık 2007:
hey ordakiler kendini laik,modern ve ya her ne olarak görenler!sizlerin inanç degerlerine nasıl saygı duyuluyorsa sizde bizlere BAŞÖRÜLÜLERE saygı duymak zorundasınız.BAŞÖRTÜSÜ ALLAH’ın emridir.BİRAZ ARASTIRIN AÇIN BAKIN KURAN-I KERİME.bizlere cahil,örümcek kafalı,yobaz diyorsunuz ama biz ne cahiliz ne de örümcek kafalı kötü söz sahibine aittir.unumayın biz basımızı Allah rızası için kapatıyoruz.Basımızı kapatıyoruz beynimizi deil.basörtüsünü bez parçası olarak görenler asıl onlar cahil ve örümcek kafalı.beni derinden etkileyen şudur:müslüman dediğimiz kişiler bizlere zulmediyorlar.Onların anası bacısı kapalı deil mi?Atatürkçüyüz diyorlar bizde Atatürkçüyüz.Unutmayın Atatürk’ün de annesinin bası kapalıydı.O hiç bir zaman basımız açtırmaya çalışmadı.bu sözlerinizle yani bez parçası sözlerinizle bizlere saygısızlık ve terbiyesizlil yapıyorsunuz ama en önemlisi Allah’ın emrine saygısızlık ve itaatsizlik yapıyorsunuz.siz kimsiniz ki Rabbimize karşı geliyorsunuz.bu dünya var ama AHİRETTE var bunu aklınızdan çıkarmayın.Rabbim bu zulmü yapanları mutlaka hesaba çekecektir.Allah sizi ıslah etsin.inşallah hidayete gelir ve tevbe edersiniz.
Yorumlayan : esmnr 28 Aralık 2007:
“EVET ARKADASLAR KIZLAR TUBAN GIYSINLER BIZDE SALVAR GIYELIM VE SARIGIMIZI SARALIM ÜNÜVERSITEYE GIDELIM .SIZE BILMEMKI NE SÖYLEMEK LAZIM .OKADAR DINI SEVIYORSANIZ OZAMAN SIYASETE OYUNCAK YAPMAYIN .ZIZIN AMACINIZ BAS ÖRTMEK DEYIL ZIZIN AMACINIZ CUMURIYET YIKMAK.BIZ OLDUKCA BU BIRAZ SIZIN ICIN SOROLACAKDIR.SATEN DEMISTINIZ DEMOKRASI AMAC DEYIL ARAC OLDUGUNU. VATANINI SEVENLERI SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.”
kemalist 3 arkadaşım;
Cumhuriyet başını örtünce değil, zaten “saten” sizin “zizin” değil “deyil” zor olacaktır “sorolacakdır” cumhuriyet “cumuriyet” şeklinde telaffuz edilince yıkılır. Kendi dilini bilmediğin, cumhuriyet kelimesini doğru yazamadığın halde kendine nasıl bu kadar güvenle cumhuriyetin nasıl elden gideceği hakkında yorum yapabiliyorsun anlayamadım. Özgüvenin harika!
Kemalist arkadaşlarımız utanmışlardır yorumunu okuduklarında. Kemalistsen de kaliteli ol!
Yorumlayan : dinimizislam 28 Aralık 2007:
ARKADAŞLAR CUMHURİYETÇİLİK DİYENLERE SESLENİYORUM BU VATANI BU TOPRAKLARI BİZE KAZANDIRAN ATALARIMIZIN YANINDAKİ EŞLERİ BUGÜNKÜ MODERN DEDİKLERİ MİNİ ETEKLİ UYGUNSUZ KIYAFETLİ HANIMLARIMIYDI YOKSA BUGÜN GÖRDÜĞÜNDE YOBAZ, AA ŞUNA BAK, YAZIK VB KELİMELERİNİ TOPLUMUMUZUN KULLANDIĞI BAŞI ÖRTÜLÜ HANIMLARMIYDI.EĞER CUMHURİYET DİYORSAN 1923 TEN ÖNCESİNEDE BAKACAKSIN.ÇANAKKALEDEKİ ŞEHİTLERİMİZ ÖLÜMÜ KUR’AN-I KERİMLE BEKLİYORLARDI İSTERSENİZ TARİH AÇIP OKUYUN.TABİKİ SİZ GÖRDÜĞÜNÜZDEN MALESEF SADECE İSTEDİKLERİNİZİ, İŞİNİZE GELENLERİ ALGILARSINIZ.BU DA SİZİN AYIBINIZ.SİZLERE YAZIK.KONUŞP TARTIŞMAK İSTEDĞİNİZ BİR KONU OLURSA BUYRUN MSN ADRESİM apohkm_mahmout@hotmail.com
AMA SAÇMALIYACAKSANIZ LÜTFEN BOŞ İŞLERLE BİZLERİ UĞRAŞTIRMAYIN.BİR İNSAN BİR ŞEYİ DİNİNDEN, İSLAMDAN ÖNCE TUTUYORSA İNANCI SAKAT DEMEKTİR.BU DA AZAB’IN HENÜZ BAŞLANGICIDIR.ÖYLE DÜŞÜNENLERE KOLAY GELSİN DİYORUM…!!!
Yorumlayan : dinimizislam 28 Aralık 2007:
BU SAYFADA YAZILANLAR O KADAR SALAKÇA YORUMLARKİ SİZLERE İNANAMIYORUM YA.BİRİ YAZMIŞKİ BİZE SORMADAN NÜFUS CÜZDANINA DİNİ İSLAM YAZILMASI YANLIŞ DEĞİLMİ.İYİ ŞU AN MADEM ONU DÜŞÜNEBİLECEK YAŞTASIN GİDİP NÜFUS CÜZDANINA “”BEN GAVURUM, HRİSTİYANIM”" YAZDIRIN BAKALIM SAÇMA SAÇMA KONUŞMAYIN.DÜŞÜNMEDEN KONUŞMAYIN, HESABINI VEREMİYECEĞİNİZ SÖZLER SÖYLEMEYİN.
DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ DİYEN KİŞİLER: MADEM DÜŞÜNCE ÖZGÜR DEMEKKİ BİR İNSAN BAŞINI KAPATABİLİR, ÖYLE ÜNİVERSİTEYE GİDEBİLİR.AMA NEDENSE BAŞINI KAPATINCA BASKI OLUYOR, KIZLAR ORASINI BURASINI AÇARKEN ÖZGÜRLÜK.YA ÖZGÜRLÜĞÜN TANIMINI BİLMİYORSUNUZ YA DA SÖZLÜKLERDE YANLIŞ YAZIYOR AÇIP BAKMAK LAZIM.BASKIYI YAPAN SİZLERSİNİZ.BAŞLARINI KAPATANLARI ÜNİVERSİTEYE ALMAYIP, KÖTÜ GÖZLE BAKIP, YOBAZ DİYİP ONLARIN BAŞINI AÇMALARINI SAĞLAMAK.”" BASKI OLAN SİZİNKİDİR”"
HİÇ BİRİSİ GELİP SİZE ÖLÜM TEHDİDİYLE BAŞINI KAPAT DEDİMİ YOK DEMEMİŞTİR EMİNİM.AMA NEDENSE BİZLERE (”MÜSLÜMANLARA”) TOPLUMCA PSİKOLOJİK BİR BASKI UYGULANIYOR.BUNUN HESABINI İNANINKİ VEREMEYECEKSİNİZ.BİLİYORUM NE KADAR KONUŞSAK SİZLERE BOŞ ÇÜNKÜ KAFANIZ BİR PLAK GİBİ HEP AYNI DÜŞÜNCELER BAŞA SARIYOR.OLDUĞUNUZ YERDE SAYIYORSUNUZ KAFANIZI SAĞA SOLA ÇEVİRMEDEN BİLDİĞİNİZLE YAŞAMAK İSTİYORSUNUZ.EĞER DİNİNİN SANA EMRETTİKLERİNİ YOBAZLIK OLARAK VE KÖTÜ GÖRÜYORSANIZ YA KENDİNİZİ BİR GÖZDEN GEÇİRİN YA DA DİNİNİZİ DEĞİŞTİRİN ÖZGÜR OLUP HER İSTEDİĞİNİZİ YAPIN.AMA BUGÜNÜ YARINI DEĞİL, O GİRECEĞİNİZ TOPRAK ALTINIDA DÜŞÜNÜN OLURMU?HER CANLI ÖLÜMÜ TADACAKTIR BELKİ BUGÜN BELKİ YARIN KİMSE BİLEMEZ.TABİ SİZ ŞİMDİ BU YORUMADA BASKI DERSİNİZ.MALUM SİZİN İÇİN MÜSLÜMANLIK BASKI DEĞİL Mİ?EĞER SİZİN İÇİN BENİM ANAM BACIM YOBAZ İSE, BIRAKIN ÖYLE KALSIN DA EMİNİM ALLAH’IM SİZLERE YA BU DÜNYADA YA DA AHİRETTE YOBAZLIĞI GÖSTERECEKTİR.İNŞALLAH O ZAMAN ANLAYACAKSINIZ!!! (ÇOOOOOK GEÇ OLSADA..)
Yorumlayan : dinimizislam 28 Aralık 2007:
BEN İNGİLTEREDE OKUYORUM.ORASI İSLAM ÜLKESİ DEĞİL FAKAT İSTEYEN BAŞÖRTÜYLE ÜNİVSERSİTEYE GİDEBİLİYOR.AMA NEDENSE TÜRKİYEDE ARTIK ÜNİVERSİTE BİTİRSENİZDE BİR İŞE YARAYAMIYORUNUZ.FAKAT İNGİLTEREDE BİTİRDİĞİNİZ BİR ÜNİVERSİTE SİZE KOLAYCA HAYATINIZI KAZANDIRABİLİYOR.VE O ÜLKEDE YANINIZDA BAŞÖRTÜLÜ KIZLAR OTURUYOR.DEMEKKİ BAŞÖRTÜNÜN GERİ ADIM ATMAKLA VEYA ÜNİVERSİTELERİN GERİ KALMASIYLA ALAKASI YOK.ÖYLE OLSAYDI DÜNYADA TÜRKİYE 1 NUMARA OLURDU ÜNİVERSİTE KONUSUNDA (ÇÜNKÜ AYRIM YAPILIYOR).VE O ÜNİVERSİTELERİNDE BAŞÖRTÜLÜ OKUNULAN ÜLKELER SON SIRADA OLURDU.AMA NEDENSE ONLAR BİZDEN 20 ADIM ÖTEDE GİDİYOR ÜLKEMİZDE GERİ KALIYOR.BENCE DERSLERİN GERİ KALMA SEBEBİ KAPALI DEĞİL, ORASINI BURASINI AÇIP MİLLETİ BAŞKA DÜŞÜNCELERE SEVKEDEN VE DERSLERDEN ALI KOYAN O AÇIK SAÇIK KIZLAR.2 TANE KIZI YANYANA KOYSAK, BİRİSİ BAŞÖRTÜLÜ DİĞERİ BİKİNİLİ OLSA SİZCE HANGİSİ DAHA ÇOK DİKKAT ÇEKER.SİZE GÖRE BAŞÖRTÜLÜ İNSAN TABİ.KUR’AN DA BAŞÖRTÜ RENGSİZ OLACAK DİYE BİRŞEY YAZMIYOR SİZLER RENKLERİNE BAKIYORSUNUZ.BÜTÜN ŞARKILARI EZBERLEYİP, 1 SURE EZBERLEMEYE ZOR DİYORSUNUZ.DİN İLE DALGA GEÇİP, NE KADAR BOŞ BİR HAYATINIZ OLDUĞUNU BURDA HERKESE DUYURUYOR VE REZİL OLUYORSUNUZ.SİZ ALLAH’INIZA KARŞI GELİP, VERDİĞİ EMİRLERE GÜLÜP, DALGA GEÇİP KENDİNİZİ ATEŞE ATIYORSUNUZ.ATEŞLE OYUN OLMAZ AMA SİZ ATEŞLE OYNUYORSUNUZ.SİZİN CANINIZI YAKAN 1 KİBRİK DEĞİL, TAHMİN EDEMİYECEĞİNİZ BİR ALEV OLACAK.KÖR İNSAN GERÇEKLERİ SİZDEN DAHA İYİ VE KOLAY GÖRÜR AMA SİZ GÖREMİYORSUNUZ.
HERGÜN YATMADAN ÖNCE BENCE KENDİNİZE 1 SORU SORUN.BEN BUGÜN NE YAPTIM??? ALACAĞINIZ CEVAPLA ŞUNLAR OLACAKTIR: SABAH KALKTIM KAHVALTI YAPTIM MAKYAJIMI YAPTIM 2 SAAT GİYECEĞİM GİYSİSİ ARADIM HEPSİNİ DENEDİM DIŞARI GİTTİM EĞLENDİM EVE GELDİM YATTIM.MAŞALLAH NE GÜZEL YAPTIN GÜNÜN ÇOK DOLU GEÇTİ DMİ??BOŞ ŞEYLER İLE DOLU GEÇTİ AMA SİZ DOLU GEÇTİ DİYORSUNUZ.BU MUDUR???SİZİN İÇİN HAYAT, DÜNYAYA GELİŞ AMACI BU MUDUR???SİZ AHİRETE HİÇ Mİ İNANMAZSINIZ?ÖLDÜKTEN SONRA BAŞKA BİRŞEY YOK CENNET CEHENNEM YALAN AHİRET YOK MU DERSİNİZ.ÖYLE DİYOR OLMALISINIZKİ O ZAMANLARI HİÇ DÜŞÜNMÜYORSUNUZ.NE DEDİĞİNİZİ BİLMEDEN BOŞ LAFLAR KONUŞUYORSUNUZ.AYNAYA BAKMAKTAN KORKTUĞUNUZ İÇİN BAŞKALARINDA OLMAYAN KUSURLARI ARAYIP KENDİNİZİ AVUTUYORSUNUZ.AFERİN SİZLERE NE GÜZEL HAYAT GEÇİYOR.GÜLE OYNAYA GEÇECEK SONRADA HERŞEY BİTECEK DMİ??HAYIR HERŞEY ASIL O ZAMAN BAŞLAYACAK.ALLAH’I KARŞISINA ALANIN AZABI DAHA ERKEN BAŞLAYACAK.BİR ÖZÜRLÜ SİPASTİK İNSAN GÖRÜNCE GÜLÜP DALGA GEÇERSİNİZ BUNA ÖZGÜRLÜK DERSİNİZ.ALLAH O İNSANLARI BİRŞEYLER ANLAYIN DİYE, ŞÜKÜR EDİN DİYE BU DÜNYAYA GÖNDERMİŞ SİZ OYUNCAK EDİYORSUNUZ.AMA BU DÜNYADAKİ EN BÜYÜK OYUNCAK SİZLERSİNİZ.BİR AMACI OLMAYAN BOŞ ZAMAN GEÇİREN SURATLARINI BOYAYP VÜCUTLARININ HER YERİNİ AÇIP ÖZGÜRÜM DİYEN OYUNCAKLAR.ALLAH SİZLERİ ISLAH ETSİN SİZLERİDE İNŞALLAH CENNETİNE KOYSUN HEPİMİZİ CENNETİNE KOYSUN AMA LÜTFEN BUNUN İÇİN BİRAZ UĞRAŞALIM OLUR MU?? ALLAH’A EMANET OLUNUZ…
Yorumlayan : kemalist 3 28 Aralık 2007:
ESMNR ARKADASIM ,AT BINENIN KILIC KUSANANIN ATA VE VATAN SAHIP CIKANIN DIR .SENIN GIBI DOGMA BÜYUME TÜRKIYELI OLMASAM BILE 5 DIL KONUSUYORUM .VE SENIN GIBI GERI ZEKALILARA DÜSÜNDÜYÜMÜ ANLATA BILIYORUM .DEMEKI OKADAR ESEK DEYILSIN YAZDIKLARIMI ANLAMISSIN HATALI YAZMIS OLSAM BILE .BENIM KALITEMI SEN VERECEKSEN VAY GELDI BASIMA .ARKADAS SEN BENIM YAZDIKLARIMI OKUYORSUN AMA BEN SIZIN GIBILERIN ICINI OKUYORUM BUNU INANA BILIRSIN .ZIZ NIYE KENDINIZI YORUYOSUNUZ ANLAMIS DEYILIM IRAN UZAK DEYIL BILETINIZI ALIN SIZIN ISTEDIYINIZ SÜSTEM ORDA VAR BUYURUN GIDIN ORDA ANYA ILLE KONYAYI ANLARSINIZ.VATANI SEVENLERE SAYGILARLA SELAMLIYORUM.
Yorumlayan : kemalist 3 28 Aralık 2007:
BU CUMURIYETIN KURULMASI ICIN HAYATINI CANAKALEDE KAYBEDEN SEHITLERIN YUZDE DOKSANI OKUMASI YAZMASI OLMAYAN INSANLAR OLDUGUNUN ESMNR ARKADASA BELIRTMEK ISTERIM.
Yorumlayan : tktk3673 28 Aralık 2007:
başka bir ülkeye gidip paşalar gibi okuyabliyoruz ama kendi vatanımızda dışlanıyoruz.her bir örtülünün üniversiteye girişi engellenerek aslında yetenekli bir çok insanı elinizin tersiyle itiyorsunuz.ülkemiz kalkınsın diyoruz bir yandan da genç beyinlerimizi uzaklaştırıyoruz.yok ama bunlar sizler için önemli değil ki.boşuna konuşuyoruz sizin için kendi özgürlüğünüz eğlenceniz önemli değil mi sizi de anlıorum tabi korkuyorsunuz oranızı buranızı açmaktan mahrum kalacağınıza ama merak etmeyin sizi kısıtlayan yok bu insanların tek istediği dinini yaşayabilmek.üstelik tutturmuşsunuz bir siyasi simgedir gidiyor.bu kavram nerden çıktı biliyormusunuz sadece ülkeyi daha fazla karıştırmak için bizi yine bize düşürmek için sizin aranızdaki o moderniz diyenler…iyi bir oyuncuya takarsın eşarbı sonra istediğini dedirttirirsin oldu sana siyasi simge.bizim tek istediğimiz inandığımız gibi yaşamak…sizlere de ALLAH hidayet nasip etsin inşallah ne diyeyim…
Yorumlayan : tktk3673 28 Aralık 2007:
arkadaşım irandaki sistemde yaşamak isteyen kim siz bunu anlamıyorsunuz ki hem sen kimi kovuyorsun vatanından bu ülke imanla kurtuldu.
Yorumlayan : kair 29 Aralık 2007:
basortusu yuce allahin kesin emridir istesenizde istemesenizde.
oyuzden inadi brakin destek cikalim ,sisin cumhuriyet dediginizin kurucusunun ailesininde basi kapali degilmiydi,iyice arastirin lutfen
Yorumlayan : nkenar 29 Aralık 2007:
ben abd den gece vakti siteye denk geldim okdum kendimi mecbur hissettim bi türk genci olarak yorum yapmaya..onun için üşenmeden üye bile oldum …ya aynen senelerdir uuraşıorus dieyasmış bi arkadaş biz böle ordab burdan duyma’kaaave kültürü’ denirki kaavedekiler bile bilglidir bazı konularda…yani abd de bile insanlar başörtülü çalşıyor polis mi ararsın ööretmen zaten normal ..böle sorun yok zaten başta ..yane insanlar çalışıp gelişmekten başka hedefleri olmadıından heralde uuraşmaya fırsatları olmuyo!!!..ben yahudi mahallesinde oturyorum ve hepsi kipbap denen bizim takke gbi simge takıyorlar; marketlerde ‘koşer=helal’ yazıyor;metroda tevrat okuyorlar….şimdi abd gericmi oldu,çağdışımı kaldı..adamlar ilk tüp geçitini 1900 lü yıllarda yapmışlar bisde dha yapılsın mı die tartışılıolar başörtüsü ysünden mi ???be ben bu insanlardan alışveriş edip hal hatır soruorum…yani anlayamıyorum ilk önce kutsal kitabı ve yüce yaratnı benimsemeyen birileri buraya yazyorsa sözüm ona deil ona da saygı duyarım;ama kalkıp da cahil cahil yazılıyorsa ki nerdeyse burdaki insanlar üni nezunu seviyesnde yakıçmıyor arkadaşlars adece bu konu değil…yani burda insanın tipine deil işine bakıolar..he 2 dk geç kalsın kim olursa olsun direk şut..yani hoş görü hoş görü …bu vatan hepimizin… zaten abd nin ve dış güçlerin de isteği bu değil mi böle boş işlerle uuraşıp fırsat kalmasın uğraşmaya,ilerlemeye..her hafta ayrı bir gndem sanki sanıyormusunuz ki hepsi doğal gerçekleşiyor…kim nasıl anlarsa anlasın lütfen saygılı olalım ki brbirmise her şey hallolur ..öle fevri davranmayalım lütfen..selam ülkem insanlarına
Yorumlayan : yasminim85 29 Aralık 2007:
kemalist 3;
senin için tek cümle kurmak istiyorum gerçi onada pek değmezdin ama olsun BU DA benden sana kıyak olsun. ATAM SENİ GÖRSEYDİ VE BU YAZDIKLARINI OKUSAYDI EMİNİM VAY BENİM GELECEĞİ EMANET ETTİĞİM GENÇLİĞİME DERDİ.
Yorumlayan : t.b 29 Aralık 2007:
ben kesinlikle dediklerinizi doğru bulmuyorum çünkü orda yaşarken burdaki çekişmeleri insanların iç yüzlerinin farkında değilsiniz demekkii!!!yorum yapmadan önce bi bakınız ülkemizin insanlarına..türban ve dini kullanarak cumhuriyet rejiminin değiştirilmeye çalışıldığının farkında olmamanız cidden çok yazık…türban ile insanların vicdanlarıyla oynuyorlar ve türbanı tartışma olrak çıkaran insanlar bunu inanç olarak değil kişisel menfaatlerine bir araç olarak kullanıyorlar..türbanlılara saygım sonsuz asla bu yüzden kimseyi kınamadımonurunu kırıcak birşey yapmadım ama açık diye karşısındaki insanı rencide eden türbanlı çok gördüm….sorarım sana başka insanların tercihlerine saygı göstermeyen insanlara anlayışmı gösterilmelii!!!insanlar savaştı çoluğunu çocuğunu bıraktı eziyet çekti aşırı dinciliğin yerine laiklik gelsin diye bizler rahat yaşayalım diye şimdi birileri kalkmış türban serbest olunca geriyemi gidiceğiz diyor…bu tarz şeyler aşamalarla olur ve buda onlardan biri ve birilerinin bunlara dur demesi gerekiyor!!!
Yorumlayan : K_G_O 29 Aralık 2007:
Kemalizmi, savunan arkadaşlar bilmiyorum ben kemalistim ama siz şu altı ilkeyi ne kadar biliyorsunuz özellikle laiklik ilkesini bilmeyenler laiklik:din ve vicdan özgürlüğüdür, herkese vicdan özgürlüğü hakkının tanınmasını ve inancın vicdan işi olduğunu buna anca kişinin karar verebileceğini savunur.
Muhafazakar olan kesim diyosunuzki türban davası yapılarak hakkımız elimizden alındı diyosunuz haklısınız ama sizler aynı zamanda inancı yönünden aşağılanan alevi öğrencileri biliyor ve bunu mesele yapmıyorsunuz onlarında haklarının sünniler tarafından ellerinden alınması nedendir bilmiyorum pek fazla ses getirmedi neden çünkü o kesimi savunacak siyasi bir irade yok ama türbanın olduğu için işte bu kadar gereksiz tartışma konusu oluyor hatta ar ve namustan öte geçiyor bu söylediklerim türbanın siyasi simge olmadığını savunanlara.Baş örtüsü takanları kimse rencide etmedi bu güne kadar çünkü bizzat ailem baş örtüsü takıyor ama bu baş örtüsü türban değil.
Kurtuluş savaşının imanla kazanıldını savunanlar belliki siz osmanlının önceki savaşları neden kaybettiklerini söylemezsiniz iman neredeydi o zaman neden osmanlı 300 yıl boyunca yaptığı savaşları kaybettide tek başarıyı M.Kemal gösterdi bunları da düşünün biraz.Biliyorum sizler pek onu sevmezsiniz sebebi çok açıktır içki ve sigara içmesi ve kimseyi ayırt etmeden genele hizmet eden ve onları seven birini kötüleyebilmekte bu kadar kolaydır işte.
Eğer türban takan kardeşlerim haklı oldunuz yerler elbet var ve ben her zaman davasında haklı olanlarla sırt sırta verip dövüşürüm diyeceğim şu ki eğer özgürlük istiyosanız bunu yaşayan tüm etnik gruplar için de isteyiniz ve kimseyi de İsalam la sınırlamayınız.
HER ZAMAN AKLIN, İLMİN, FENNİN IŞIĞINDA OLMAK DİLEĞİYLE…
Yorumlayan : K_G_O 29 Aralık 2007:
Türkiye nin dini İslam dır demek yerine Türkiye İslam dinini benimseyenlerin çoğunlukta olduğu bir ülke demeyi iyeylerim.
Yorumlayan : firdevs 29 Aralık 2007:
selm; biz türkiyede yaşıyoruz ELHAMDÜLİLLAH müslümanız o başortülerimize kötü gözle bakanlara da lütfen cahil olmasınlar çok küçük duruma düştüklerinin farkında olsunlar ALLAH iyi ki kapanmayı bize emretmiş biz bununla grur duyuyoruz inşallah ALLAHIN izni ile bu sorun da çözülecek.Biz müslüman ülkesinde yaşıyoruz ve ünüversitelerimize başortüsü ile giremiyoruz ne kadar acı bir durum ama yabancı ülkelerde böyle değil herkes bunu biliyor fakat hala bu ülkede yaşayan bazı insanlar bu olayı gözardı ediyor..uyanın kardeşlerimmmm
Yorumlayan : akay 29 Aralık 2007:
Deniyor ki, üniversitelerdeki kıyafet yönetmeliğinde türban kadar diğer kıyafetler için de yasak bulunmaktadır. “Şort, derin dekolte, aşırı mini etek vs.” Bunlar yasakmış. Peki üniversite kapısında bunları kontrol edenler var mı? Üniversitedeyken türbanlı arkadaşlarımız kapıdan içeri adım atamazdı. Ama yönetmeliğin yasakladığını şimdi öğrendiğim kıyafetleri giyenler kimsenin istedikleri gibi her yere girip çıkarlardı. “Aşırı mini etek” nasıl bir kavramdır? “Derin dekolte” nedir? Mini eteğin bacak boyuna oranını nasıl hesaplayıp yasak olduğuna karar verecekler? Dekoltenin derinliğini hangi ölçü birimiyle ölçecekler? Derin dekolte nedeniyle bir öğrenciyi okula almamayı bir denesinler bakalım. Laiklik elden gidiyor çığlıkları Sibirya’dan duyulur.
Dekolte derinliği ölçülsün demiyorum. Ancak bir eşitlik varsa, türban da bu eşitliğe dahil edilsin. “Her kıyafet eşittir, ama dekolte daha eşittir” mantığıyla hayvanlar çiftliğindeki domuzlar gibi kurcalamayalım demokrasiyi.
Türban konusu cins ayrımıymış. Zaten biz erkekler hep beraber mini etek giyiyoruz ve mini etekli arkadaşlarımıza cins ayrımcılığı yapmamış oluyoruz. Kardeşim cinsler zaten ayrıdır. Her cinsin de kendine göre bir kıyafeti vardır. Her inancın, her kültürün kıyafeti vardır. Japon kimono giyer, Bitlis’teki dayı şalvar giyer, Texas’ın çobanı da kovboy çizmesi giyer. Ayrımcılık mı şimdi bu?
Papaz beline cübbesini giyip zünnarını takınca, yahudi kendi şapkasıyla gezince, ülkücü bıyıklarını ağzının iki yanından sarkıtınca özgürlük, aynı ülkenin kadını türban takınca gericilik. Birazcık hazmedin şu “adalet” kavramını ya. Kız arkadaşım okuluna istediği etekle gider, kimse de karışamaz. Aynı şekilde başı kapalı olan komşum da okuluna türbanıyla gitmeli, bunun zararı kime?
Gerçi burada yazdıklarımızın burada kalacağına adım gibi eminim, biz adam olmadıkça saçma sapan kavgalardan başımızı kaldıramayız ama yine de türbanlı arkadaşlara bir şey söylemek isterim:
Gitmeyin kızım üniversiteye falan. Bir halt öğrettikleri yok. Orada ziyan olan dört yılımda eğer kendim uğraşıp didinip bir şeyler öğrenmeye çalışmasaydım okuduğum liseden daha fazla bilgi veremeyeceklerdi bana. Bildikleri tek şey aptal bir müfredat, onda da aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorlar. Yapmak istediğiniz meslek hakkında bir şeyler öğrenme umuduyla gidecekseniz, çok büyük hayal kırıklığına uğrarsınız. Hocaların az buçuk kendini geliştirmiş olanları akşama kadar medya ve iş dünyasında koşturup o yorgunlukla size ders vermeye gelir, kalanı da bilgi açısından zaten sizden birkaç adım ilerdedir, kirayı nasıl ödeyeceğini düşünür. Üniversite dedikleri şey devam etmekte olduğunuz lisenin biraz daha büyük binalarda ve serbest kıyafetle olanı. Serbest dediysek, türban takacak kadar da serbest değil. Kusura bakmayın, bizim serbestlik anlayışımız biraz gariptir.
Yorumlayan : soyluarife 29 Aralık 2007:
Oy kullanmak istiyorum ama hernedense oy verme bölümü ortaya çıkmıyor.
Engelleme mi var?
Oyumu nasıl kullanabilirim.
Meclisin böyle bir anket yapması doğru mu?
Türbana bakışı belli olan insanların tarafsız bir anket yapması mümkün mü?
Ben neden oy kullanamıyorum?
Yorumunu sizlere bırakıyorum.
Yorumlayan : bjkminel_91 29 Aralık 2007:
bu türban konusu neden ülkemizde çok büyük bi sorun haline gelmekte anlamış değilim bu sizcede bizim ülkemizi dahada geriletmiyormu..en çok merak ettğim şey birileri bu ülkede demokrasinin olduğunu üstüne basa basa sölüo!!hadilann..demokrasi bu ülkenin neresinde..niye herkes özgür değil ozmn..ozamn şöyle söyliim açık saçık giyinenler,sere serpe açılıp dökünenler,bnmde göz zevkimi bozmaktaa ozmn hadi bakalm bnm haklarıma kim sahhip çıkıcakk… hala neden gelişememiş bbi ülkeyiz çünkü bu tip sorunları büyük bi dert haline getiriroruz ve ülke ikiyye bölünüo oysaki yeri gelince ne kdr gzel kenetleniorz birbirimize yarın öbür gün ALLAH korusun savaş çıksa türbanlı olnlarr bilemem ne diye ayrım mı olucak ne olr oyuncak olmayalım ve kendi hakkımzdan ve benliğimizden ödün vermeyelim..bgün bakın gelişmiş olan ülkelere hepsi özgür kısıtlama yok hukuki kuralları desen yerli yernde bizde nerdeee..hala türbanla uğraşılıo sonçta müslüman bi ülkedeyz ve herkes inançlarındada düşüncelerindede özgr olmalı…sonuç olarak…eğer MEDENİYET dedğiniz şey AÇMAKSA BEDENİ DESENİZE HAYVANLAR İNSANLARDAN DAHA MEDENİ….uyanın artk yeterrr ülkenin daha büyük sorunları varken bunalrın konuşulması komik ve saçma…
Yorumlayan : tktk3673 29 Aralık 2007:
siz bakmaya üşenmişsinizdir. ben yazayım dedim.Alın bakalım
nur suresi
1.(Bu,) İndirdiğimiz ve (hükümlerini) farz kıldığımız bir sûredir. İçinde, umulur ki öğüt alıp düşünürsünüz diye apaçık ayetler indirdik..
31.Mü’min kadınlara da söyle: “Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte Allah’a tevbe edin ey mü’minler, umulur ki felah bulursunuz.”
Yorumlayan : tktk3673 29 Aralık 2007:
e artık Kur’an’da öyle bişey yok demezsiniz heralde.ha yok inanmıyorsanız o size kalmış bişi bize saygı gösterin yeter.
Yorumlayan : rana 30 Aralık 2007:
hiç anlamam ki neden insanlar saygıyı öğrenememiş.. neden bu kadar kültürsüzüz ? gerçekten anlamam.. bir arkadaş başı açık diye insanları rencide eden çok türbanlı gördüm demiş, ben de kapalı diye rencide edilen insanları gördüm.. ikisi de yanlış.. işte biz bu yüzden hala olduğumuz yerde sayıyoruz.. başka bir arkadaş da abd de yahudi mahallesinde oturduğunu herkesin istediği gibi dinini yaşadığını ve kimsenin de saygısızlık yapmadığını söylemiş, inanır mısınız gözlerim doldu.. eskiden böyle şeyler mi vardı arkadaşlar ya ? herkes birbirine saygı gösterirdi, yahudi, ermeni, süryani, alevi, hanefi vs vs herkes bir arada barış içinde yaşardı.. söyler misiniz ne oldu bize ? kimlerin oyununa geldik, geliyoruz da içimizde böyle ayrımcılıklara düşüyoruz ? neden saygı duymuyoruz.. ? kimse öbürüne laf atmasın herkes “ben nerede yanlış yapıyorum?” desin….
Yorumlayan : bora_19 30 Aralık 2007:
slm herkeze yıllardır bu türban konusu tartışılıyor neymiş avrupa böyle istiyormuş bunu diyenler avrupadaki okullarda türbanın yasak olamdıgını biliyorlarmı? artık bırakın şu saçma şeyleri artık yemeyin şu kardeşlerimiz hakkını onlarda okumak istiyor ama bazı kendini bilmezlerin yüzünden ellerinde alınıyor hakları mini etekle gelse top sakal bırakıp gelse onlara bir şey denmiyor peki kapalılara neden böyle yapılıyor geçmişimizi unutmayalım BİZ OSMALININ TORUNLARIYIZ…………………..
Yorumlayan : F.C 30 Aralık 2007:
semsem kardesim biz basörtülü olarak dikkat cekmiyoruz asil mini etekleri ile bi o yana bi bu yana kiviranlar dikkat cekiyor buna emin olabilirsin….
mademki basörtümüzün rengi okadar dikkat cekiyor sizde renkli kiyafet giymeyin ozaman… oda dikkat cekiyordur
bu sacmalik
kimse kimsenin hayatina karisamaz..ister renkli basörtü takarim ister takmam bu benim hakkim bende sana karisamam bu misal bence cok sacma olmus…..
demissinki avrupada onlara iste bilmem ne gözle bakiliyor..sorarim sana sen hic buraya geldinmi??? ben burda yasiyorum ve elhamdullillah basörtümü takiyorum ve kimsedende yanlis bi tepki almadim
insanlara bizim dinizim gerekcesi bu dedinmi anliyorlar ve o gözle bakmiyorlar anliyacagin sizin gibi degiller..hiristiyanlar bile bizim basörtümüze saygi duyarken ne bu sizin basörtümüze karsi ön yargilariniz NEFRETINIZ???? anlamiyorum…..
birde 5 dil bilen bi kardesimiz varmis ona cevaben bende 5 dil biliyorum simdi ne diyeceksin???? bende almanca fransizca italyanca arapca ve ingilizce biliyorum ana dilimde türkce… yani yanlis yazmanin dil ile bi alakasi….
siz kendinizi pekde akilli sanmayin ben basörtülüyüm ayni sizin gibi 5 dil biliyorum..anliyacaginiz sartlar ayni
resmen siyonizm in icine düsüyorsunuz gözünüzü acin…hepimiz türküz dinimizde islam elhamdulillah…..ne bu kavga ….
Yorumlayan : hek 30 Aralık 2007:
Sayın ekk,
Yazdıklarınızın mantığı yok değil. Ama ben bir akademisyen olarak İzmir’de üniversitelerde şort ya da mini etek konusunda üniversitelere girerken öğrencilere herhangi bir kısıtlama yapıldığına henüz hiç tanık olmadım. Zaten sözünü ettiğiniz kıyafet yönetmenliğinde dizin şu kadar üzerinde gibi ibare olmadığı takdirde de kapıdaki güvenli görevlilerinin ya da herhangi bir yetkilinin elinden gelen bir yaptırım olamaz. Tam tersini, yani böyle net bir kıstas olduğu bir durumda da elinde cetvelle birilerinin etek ya da şort boyu ölçtüğünü düşünebiliyor musunuz acaba? Ben türban ya da başörtüsü takmıyorum. Ama Amerika’da üniversite görevim sırasında ne öğrencilerin ne de hocaların milli ya da dini ilkeleri doğrultusunda kıyafetlerinde kısıtlama uğgulandığına tanık oldum. Türkiye’de bu konuda ne kadar diretilirse direncin de o denli artarak devam edeceğini düşünüyorum. Bugün açık fikirliliği kendi doğrularımızla sınırlandırıp, toplumumuzun diğer üyelerinin doğrularını daire içine almak gerçekten açık fikirlilik olarak değerlendirilebilir mi? Eleştiri ve tartışma her zaman her görüş için yapılabilir ve yapılmalıdır ama bunu dikte etme boyutuna getirdiğimizde aslında belki gelecekte bizim görüş ve inançlarımız için de aynısının yapılmasına kapı açmız olmuyor muyuz? Sağduyulu herkesin, Türk veya yabancı, Müslüman ya da gayrimüslim, olayları ve durumları tek boyutlu görmekten vazgeçmesi umusuyla…
Yorumlayan : semiha 30 Aralık 2007:
kemalist 3 `ee heee okuma yazmalri olsaydi savasmazlarid iyorsun:)))) bencedebilselerki uulke sizin gibi fasistlerin eline kalacak bencede killarini kimildatmazlari…. bende Ataturke katilirdim bence yasasaydi vay senin gibi turk gencligine…
Yorumlayan : haydar 30 Aralık 2007:
Artık bu mesnetsiz, çağdışı ve haksız zulüm bitmeli. Türkiyemizin önünde çok önemli mesleleler varken bir kaç tane jakoben, katı devletçi, kominist artığı, çağdaşlığı şekilcilikten ibarettir diye anlayan dar zihniyetlilerin laflarına, düşüncelerine bakmadan bu milletin yüzde sekseninin tasvip edip onayladığı bir hususu milletvekilleri takrar çözümlemelidir. Milletin önünü açmalıdır. Yeter artık! Bu ülke bu dar kalıpçılığa layık değil. Müslüman kimliğinden korkanlar, bu ülkede doğduklarından hatta burada bulunduklarından pişman olabilirler. Ama bu ülke bizim. Minarelerinden mezar taşlarına, kültüründen, diline kadar herşey bu ülkenin kimliğini haykırıyor. Bunu silemezler. Güneş balçıkla sıvanmaz. Tersine hareket edenler boylarının ölçüsünü alıyorlar.
Takdir-i Huda Kuvve-i bazu ile dönmez!
Bir lem’aki mevla yaka üflemekle sönmez!
Yorumlayan : haydar 30 Aralık 2007:
BAYAN SEMSEM’e
Bazılarının göz zevkine hitap etmiyor diye benim inandığım başörtüsü ile alay etme hakkını elde etmiş bayan semsem. İşte zehir! sem, zehir demek zira. katmerli zehir olunca semsem oluyor heralde. İşte ne kadar sığ düşündüklerinin ispatı. “Gözüme güzel görünmüyor, açılmalı” diyor. “hele daha cazip olsun diye göğüsler görünmeli canım” “hele bir de bele kadar açıkı olmalı”. Moda bu mu semsem? Bir zamanlar İmam hatiplerdeki başörtülü kızlar hep birincilikleri, tıpları, siyasalları, hukukları kazanıyorladı da korktunuz. Demekki başörtüsü başarıya, ilerlemeye engel değil. Başörtülüler hem manevi değerlerine sahip çıkmanın yanında bilimsel çaılışmalarda da senden katbekat ilerde olacaklarına eminim ve oluyorlar da. çağdaşlık senin gibi şekilde değil. Özde canım özde. Kafan çağdaş olmadıktan, demokrasi bilinci ile kıyafetlerimize tahammül edemedikten sonra çok gerilerde kalıyorsun. Bir de fetva kesiyorrsun. Kur’anda yok diye. maşallah başımıza İslam bilgini de kesildin. 1500 yıllık İslam literatürü ve bilginleri müçtehitlerinin hiç kafaları çalışmıyormuş da, dinle ilgili kıyısından alakası olmayan sen mi bileceksin. çok komiksin semsem,çok komik. battıkça batıyorsun. Bakalım ruz-i mahşerde o yüce hakime ne cevap vereceksin. Burdaki yazında aleyhine şahit. Çünkü kesin emre isyanın var. İşin yaman haberin olsun!
Bir de böyle üstten bakar ve horlar halin var, en az halkının yüzde yetmişinin onayladığı ve uyguladığı bir şeyi, cahil olarak görüyorsan söyleyeyim; ben şahsen yüksek lisans yapmış birisiyim, kafamın senden daha aydın, demokrasiye inanmış ve insancıl olduğuma inanıyorum. Bunu da senin aşağılama karşı bir vakar olsun diye söylüyorum. yoksa övünmek için değil. Herkesin özgür tercihine saygı duymayı öğren, Müslüman kimliğinden utanıyorsan, sen bilirsin say gibi sen de gidebilirsin canım.
Yorumlayan : kaihl 30 Aralık 2007:
milli şairimizden bi mısra söylemek istiyorum sadece
kızımın iffeti batmakta rezilin gözüne
vallahi acırım tükürsem yüzüne…
Allah hidayet versin ne diyimm..
Yorumlayan : yasminim85 30 Aralık 2007:
BACIMIN ÖRTÜSÜ BATMAKTA REZİLİN GÖZÜNE ACIRIM TÜKRÜĞE BİLLAHİ TÜKÜRSEM YÜZÜNE….. MEHMET AKİF ERSOY
Yorumlayan : bysrtv-1 30 Aralık 2007:
bu konu hakkında yorumumu yaptım…fakat vermem gereken bi kaç cvp için kendimi tutamadım açıkcası. Öncelikle SEMSEM misin nesin SEN! yavrucum anlayamadığın çok şey var ve sanırım yaşın henüz çok küçük! sığ düşünüp sığ konuşuyorsun…bence bu siteye de yanlışlıkla girmiş falan olmalısın.iyi dinle; o cıvıl cıvıl işte özentiden dediğin başörtülü kızlarımızı kendinle karıştırdın sanıyorum…hani modernlik diyorsunuz ya işte onlarda siz daha fazla engel koymaya, dışlamaya çalışmayın diye o şekilde kullanıyorlar. eger cıvıl cıvıllığından şikayetçiysen neden kara çarşaflı diyosunuz çarşaf giyenlere…he onlarda yobaz oluyo ozman… nasıl bi kaos bu!! bu insanlar size kendilerini nasıl ve NEDEN beğendirmek zorundalar he?? onlar ne sizin beğentilerinize ne de avrupa’daki araştırma sonuçlarına göre hareket ederler… hareket eden kesim sizlersiniz,onlar ne derler yaparlarsa onu yapanlarsınız! he birde daha seksi daha erotik görünmek istiyosan başörtüsüyle zor be canım o senin bilim adamlarında vardır iyi fikirler…gerçi sen tahsilini bunun üzerine falan yapıyosundur büyük ihtimal dikkat çekmek için başörtü takmayı bile düşündüyse:D neyse keyfine bak cicim sen yorma kafanı böyle şeylere karışık meseleler bunlar…
ve SEN KEMALİST;şimdi öncelikle anlıyorum Türkçen bozuk falan filan… her ne olursan ol sözlerinin geçerli kılınması için öncelikle yazmayı becermelisin ki cidden o ‘cumuriyet’ değil, cumhuriyet, en önemlisi bu!! he bide o VAY NASIL GELDİ BAŞINA:D benimde gelmiş midir onu merak ettimde:D bide Türkçe’yi düzgün bi şekilde bilmediğin sürece 5 dil bilmişsin bilmemişsin ohoooo…..
Yorumlayan : es_ 30 Aralık 2007:
örtülüyüm..ne daha cazibeli görünmek için,ne siyaset için nede çevre baskısı yüzünden örtü takıyorum. sadece inancım için örtündüm.ama nedense bunu bazı insanlar anlamıyor yada anlamak istemiyorlar..
ne iranda yaşamak isterim ne de ülkemin irana benzemesini isterim. okuduğum bazı yorumlara inanamıyorum…bu ülkenin vatandaşıysam bu ülkede okumalı ve bu ülkeye faydalı olmalıyım.inanıyorsam Allah’ın bana farz kıldığı örtüyü takmalıyım..birbirimize saygı göstermeyi öğrenelim artık!
Yorumlayan : eminem 30 Aralık 2007:
türkiye gençliği… biara cok seviniyordum cağdaş, akıllı ,öğrenipte konuşan gençler var diye.şuan ağlıyorum türkiye gençliği bukadar geri kafalı nasıl kalabiliyor diye.şalvar mı giysek diyor biri. cağdaşlık şalvarla şortla soyunmakla olsaydı arkadaşlar emin olun soyunmada ileri giden kadınları sanat diye tacir eden bizler dünya ülkeleri arasında 1. sırada olurduk…türbanmı dersiniz ne dersiniz bilmem (çünkü türban isminide siz buldunuz )ALLAHU TEALA bu konuda şöyle diyor:mümin kadınlara söyle ziynetlerini açmasınlar başörtülerini yakalarının üzerine koysunlar… nur süresi 31.ayet devamını özellikle türban siyasi diyen arkadaşlar okusunlar lütfen.arkadaşlar biz siyaset için babamız anamız için başörtüsü örtmüyoruz onlar için mimar doktor öğretmen olmaktan vazgecmedik biz müslüman olduğumuz için örtünüyoruz sizin nüfus cüzdanınızda ne yazıyor bilmem kalbinizdekini sormuyorum o acık beyan ortada???ama biz inandığımız ve müslüman olduğumuz için örtünüyoruz. başörtüsünü değil bizim gibi zeki insanları hazmedemediğiniz ve bu ülkenin kalkınmasını istemediğiniz için başörtüsüne karşısınız biliyorsunuzki bizim önümüz acılırsa biz en iyi yerlere gelir ve bu ülkeyi kalkındırırız sizin karın ağrınız bu cağdaşlıktan bahseden sevgili arkadaşlarım cagdaşlık cumhuriyet yasaklarla kılık kıyafetle olmuyor bu ülkenin kuralı bu şunları giyineceksin demeklede olmuyor biraz insan olmayı deneyin ve mevlanayı okumakla yetinmeyin birazda içinize işlesin sizi Allaha havale ediyorum tabi inanıyorsanız.gerçi müslüman olmayanlar bile sizden daha anlayışlı onlar bile örtünmenin Allahın emri olduğunu biliyorda siz nüfus kağında müslüman yazanlar daha öğrenemediniz nediyeyim Allah hidayete erdirsin.
Yorumlayan : haydar 30 Aralık 2007:
“abtugsuz”‘a!
sayın Millet bakın bu bahtsızın yaptığı yargıya: “Türban takarak üniversiteye gelmeye çalışan zavallı kızların ne inanç ne de fikir özgürlüğünden nasip almamış olduğu gerçeği çok daha acı ve korkunç bir olgudur.”
şimdi bu korkunç yargıya bakın ki, kendisini “aydın”, karşısındakini başörtüsü örttüğü için “cahil” iddia eden bu zavallıya göre , islamın bu emrini öğreten aileler de cahillik ediyor.
Ona göre eğer başı açma eğitimi verilseymiş ışıl ışıl aydın olunacakmış.
Yine ona göre heralde bale eğitimi, dans eğitimi verilseydi süper aydın olurdu.
Yani Akifin tek dişi kalmış canavar olarak nitelediği mimsiz medeniyet olan avrupanın dansını, operasını, balesini yaparsa süper aydın, bu milletin asırlarca dünyaya ışık tutan islam değerlerine sahip çıkarsa kapkaranlık yobaz, cahil?
Eh abtugsuz, hesap günü çok yakın çok yakın! O büyük mahkemede, kurtuluş savaşında bu ülkeyi bize teslim eden nenehatunlara, fatma ninelere ne cevap vericen? Allahın bu hükmünü horladığın için senin bu hükmün ne olacak?
Yorumlayan : byyanlis 30 Aralık 2007:
ben turban icin yalnizca universitelerde degil diger kurumsal ve kamuya ait olan her yerde serbest olmasi gorusundeyim herkes istedigini istedigi gibi yasayabilmelidir kurallar dahilinde tabiiki.
Yorumlayan : Telve 30 Aralık 2007:
Mehmet Akif Ersoy daha önceden böyle şeylerin olacağını seziyormuş demekki şiirlerinde bahsetmiş.
Kızımın başörtüsü batmakta rezilin gözüne
Kıyamam tükrüğe billahi tükürsem yüzüne.
Söyleyecek başka söz yoktur sanırım.
Söyleyecek sözümüz var aslında kafir olmaya çalışan müslümanlara, ama ilahi adalet elbet onlara cezasını verecek.
Yorumlayan : zeynep_15 31 Aralık 2007:
ya inanamıyorum.ne kadar da çok türbana karşılar varmış.doktorlar gerici mi hayır benim çevremde o kadar çok kapalı ve okumuşlar varkii.başörtü yüzünden okulu bırakanlar belki ilerde çok öenmli mevkiiye geliceklerdi.kendiniz kısıtlıyosunuz.ülkeyi geriletiyosunuz.bırakın başörtülü gidilsin bunun kime ne zararı var?size bi zararı var mı onu öğrenmek istiyorum size zararı var mıı yokmuu
Yorumlayan : fbankay 31 Aralık 2007:
şükürler olsun ki ülkemde dinimin gereklerini yerine getirebiliyorum.dinimi baş kapatmayla irtibatlandıranlar en azından kul hakkı yiyorlar.herkes inancına göre yaşasa,devlet tüm inananlara ve de inanmayanlara eşit mesafede olsa huzurumuz hiç kaçmaz.Ülke olarak da tüm enerjimizi’daha yapılacak çok şeylere’kanalize edebiliriz.
Yorumlayan : Abdulhamit 1 Ocak 2008:
öyle yorumlar yapılmış ki… yazık… çook yazık…ben bir imamhatip lisesi mezunuyum… ne mutlu bana… Allah’ıma binlerce şükürler olsun… bizlere,benim Allah’ın emrini yerine getirmeye çalışan anama,bacıma,kardeşlerime dil uzatıp, örtüsüne laf atanlara haykırmak istiyorum… Allah soruyor..
hiç mi düşünmüyorsunuz? hiç mi korkmuyorsunuz?
siz imandan nasibini almamış,bizleri zavallı diye adlandıran kişiler… asıl zavallı sizlersiniz…
kardeşlerim yazmış.. ne güzel söylemiş merhum M.Akif ERSOY(Allah razı olsun)
BACIMIN ÖRTÜSÜ BATMAKTA REZİLİN GÖZÜNE
ACIRIM TÜKRÜĞE BİLLAHİ TÜKÜRSEM YÜZÜNE…
Yorumlayan : kardelen 1 Ocak 2008:
buradaki yorumları okurken inanın sadece gülüyorum..
insanlar bu kadar mı kör olabilir diye..
size ne zararı var benim başörtümün yada çarşafımın… bu ülkede üniversiteye başaçık girilebiliyorsa, bu ükede üniversiteye boynunda haç işareti olan kolye ile girilebiliyorsa Başörtüsü ilede girilmeli..
buna kimsenin karışmaya hakkı yoktur..
ama laik kardeşlerimiz hiiiçççç üzülmesinler bu hükümet bu sorunu çözemez… sizden pek bir farkı yok.. tek farkı siz kimliğinizi ortaya koymuşsunuz onlar ise gizliyorlar..
bizim için beyinleri yıkanmış diyor bazı kardeşlerimiz.. elh beyinlerimiz Allah Rızası ile dolduruldu.. ve elh yıkanacak bir beyine sahibiz..
Selam ve dua ile..
Yorumlayan : kemalist 3 1 Ocak 2008:
AFKANISTANDA SIZIN GIBI DÜSÜNEN KADINLARA, TAM ISTEDIKLERINIZ DEYERI VERIYORLAR .VATANI SEVENLERE SAYGI ILE SELAM.
Yorumlayan : Abdulhamit 1 Ocak 2008:
kemalist 3… kardeşim demek isterdim ama… sen benim kardeşim olamazsın… şunu bil ki ancak müminler kardeştirler… vatanımı ben senden daha çok seviyorum… benim gibi düşünen kardeşlerimde… sizin gibi düşünenlerinde hakettiği değeri alacağı yer cehennemden başka bir yer değildir… bugün olmazsa yarın mutlaka anlarsın…
Yorumlayan : dinimizislam 1 Ocak 2008:
ÇANAKKALEDEKİ ŞEHİTLERİN %90 I OKUMA YAZMA BİLMESEDE ALLAH DEMESİNİ BİLİYORLARDI ULAN SİZİN GİBİ MÜSLÜMANIM DİYİP GAVUR GİBİ YAŞAMIYORLARDI.BAŞÖRTÜLÜ OKUMAK İSTEYENLER BAŞKA ÜLKEYE GİTMEYECEK ARKADAŞLAR BURASI İSLAM ÜLKESİ.SİZİN GİBİLER BU ÜLKEDEN …….. GİDECEK VE BU ÜLKE MÜSLÜMAN BİR ÜLKE OLARAK KALACAK.SEN KİMSİNDE TÜRK İNSANINI KENDİ ÖZ VATANINDAN KOVMA YETKİSİNE SAHİP OLUYORSUN BU NASIL CÜRRETTİR ANLAYAMADIM.İSLAMI SAVUNAN ARKADAŞLARIM ALLAH HEPİNİZİN MEKANINI CENNET ETSİN DİĞER İNSANLARA DUA ETMEYECEĞİM ÇÜNKÜ ONLARIN CENNETE GİTMEK GİBİ BİR İSTEĞİNİ GÖREMEEDİM VE HİSSEDEMEDİM.HAYATLARI O KADAR BOŞ Kİ BAŞÖRTÜSÜYLE UĞRAŞIRLAR.MÜSLÜMAN DEĞİLSEN BAŞINA YAZ Kİ MÜSLÜMAN DEĞİLİM SONRA YAZ BEN BAŞÖRTÜSÜNE KARŞIYIM.MÜSLÜMANLIĞI KABUL EDİP BAŞÖRTÜSÜNE KARŞIYSAN CEHENNEMLİK BİR ÇELİŞKİYE DÜŞERSİN TABİ CENNET CEHENNEM NE DEMEK BİLİYORSANIZ.AHİRETTE BİR HESAP OLACAĞINI BİLİYORSANIZ.5 DİLİ EZBERLEYİP BİR KUR’AN OKUYAMAYAN KENDİSİNDEN UTANMASI GEREEKEN KİŞİLERDE BURADA BİLDİĞİ 5 DİLLE HAVA ATIYOR.O KADAR İLERİ ZEKA OLSAYDIN KAFANI DÜNYAYA DEĞİL AHİRETE ÇALIŞTIRIRDINDA ÖĞRENECEĞİN 6. DİLDE ARAPÇA OLURDU VE İSLAM ADINA BİR İŞE YARAMIŞ OLURDUN.FAKAT O KADAR BEYİNSİZ, GERİZEKALI VE UTANMAZSINIZKİ.ALLAH SİZLERE AKIL BİZLERE SABIR VE AHİRET HAYATIMIZDA KOLAY BİR HESAP NASİB TESİN İNŞALLAH
Yorumlayan : dinimizislam 1 Ocak 2008:
YOK “”AKAY”" KARDEŞİM ÜNİVERSİTE ÖĞRETMENLERİMİZ VE ÖĞRENCİLERİMİZ O KIZLARIN DEKOLTESİNDEN İÇERİ, O MİNİ ETEĞİN ALTINDAN BAKIP BİRŞEY GÖRECEKLERİNİ UMDUKLARI İÇİN O YASAK OLMAAAAAAAAAAZ.O KIZLAR HOCALARA VE ÖĞRENCİLERİN ÖNÜNÜ AÇIYOR, ZEKALRINI AÇIYOR, ONLARI OKULA BAĞLIYOR.ONLARI GÖRMEYE GİDEN BİZİM AKILLI ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİMZDE YA ÜNİVERSİTEYİ 10 SENEDE BİTİRİYOR YA DA HİÇ BİTİREMİYOR.SONRADA VAH VAH ÜLKEMİZ GERİ KALDI DİYE BAZI GERİ KAFALAR BAĞIRIYOR.ULAN İŞİN BAŞI SENSİN BARİ KENDİNE VAH DEME KÜFÜR ETME.BU ÜLKEDE NE DİN ÖZGÜRLÜĞÜ VAR NE DE VİCDAN.ÜLKENİN LAİKLİĞİNİ BOZMUŞLAR GİTTİKÇE BOZUYORLAR VE LAİKLİK DİYE BAĞRIYORLAR.YAZIK BU CAHİL GERİ TOPLUMUMUZA ÇOOOOOOK YAZIK.ALLAH’IN SELAMETİ ÜZERİNİZE OLSUN KARDEŞLERİM…
Yorumlayan : dinimizislam 1 Ocak 2008:
kemalist 3; SENİN GİBİ KONUŞANLARADA BİZİM BURDA ŞEREFSİZ VE VATAN HAİNİ DİYORLAR.ATEİSTMİSİN FAŞİSTMİ BİLMEM AMA MÜSLÜMANIN BİLEĞİNİ NE BİLİĞİN 5 DİL BÜKER NE DE SENİN O İÇİ BOŞ KAFAN YETER BÜKMEYE.ATALARIMIZ 1 DİL 1 İNSANDIR DEMİŞ SEN BU HAYATA ZARARSIN BE BİLDİĞİN 5 DİLLE 5 İNSAN EDİYORSUN AMA O 5 İNSANDA BİR …. YARAMAZ.BOŞUNA DÜNYADA YER KAPLIYORSUN.BİZ AFGANİSTANA GİDİYORUZ YAKINDA SENİDE AZRAİLİN YANINDA AHİRETE BEKLİYORUZ.SAKIN PARAM VAR UÇAKLA GİDERİM DİYE KENDİNE DEME HANİ UMARIM O KADARDA CAHİL DEĞİLSİNDİR.BİLETİN KESİLDİ UÇAK SAATİNİ BEKLE BAKALIM
Yorumlayan : dinimizislam 1 Ocak 2008:
cengocelik;
HER KİMSEN BENDE SANA ÇOK ACIYORUM BİLİYORMUSUN.BEZ DEDİĞİN ŞEY SENİN ALLAH KORKUSUNDAN ALTINA ETTİĞİNDE ANANIN ALTINA SERDİĞİ ŞEYDİR.BAŞÖRTÜSÜ VEYA TÜRBAN AMA BİLDİĞİMİZ KESİN BİRŞEY VARKİ BEZ PARÇASI DEĞİL.SENİN GİYDİĞİN HERŞEYDE BEZ PARÇASI O ZAMAN ÇIKAR HEPSİNİ ATTA SOKAKLARDA ÖYLE RAHAT RAHAT ÜZERİNDE BEZ OLMADAN GEZ BİZ VE TÜRK TOPLUMUDA SİZLERİN NE MAL OLDUĞUNUZU ÖĞRENELİM DEĞİLMİ.SİZLER
2 YÜZLÜ, AŞŞAĞILIKKENDİNİ DİNİNİ BİLMEZ, ALLAH KORKUSU OLMAYAN ZAVALLI BİLE DEMEYECEĞİM ONA BİLE LAYIK DEĞİLSİNİZ.HESAPSIZ VE KİTAPSIZSINIZ.NE OLDUĞUNU YAKINDIR ÖĞRENMENİZYorumlayan : kemalist 3 1 Ocak 2008:
HAKARET UNSURLARI İÇERDİĞİNDEN YORUMUNUZ SİLİNMİŞTİR.
Yorumlayan : kemalist 3 1 Ocak 2008:
dinimizislam ARKADAS BIZ YAPDIKLARIMIZI ALLAHA OLAN SEVGIMIZDEN YAPARIZ ALLAHA OLAN KORKUMUZDAN DEYIL .SENIN GIBILER HILAFET DEVLETI ICIN KUBILAY ERIMIZIN KAFASINI BILLE KESMISLERDIR .MÜSLÜMAN OLAN BIR INSAN BASKA BIR MÜSLÜMANI ÖLDÜRÜRMÜ .SEN BASKALARINA ACIYACAGINA KENDINE ACI.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
Yorumlayan : kemalist 3 2 Ocak 2008:
SIZ KIMIN CENETE KIMIN CEHENEMEYE GIDECEYINI ALLAHA BIRAKIN, YOKSA TANRIMIZDAN DAHA ULUMUSUNUZ.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
Yorumlayan : nurulayn_ 2 Ocak 2008:
ESSELAMUN ALEYKÜM.
BU GÜN TÜRKİYEDE BAŞÖRTÜSÜ SORUNUNUN TEK NEDENİ BİR TAKIM İNSANLARIN SADECE KORKULARINDAN KAYNAKLANAN BİR ŞEYDİR. ONLARA KALIRSA BAŞÖRTÜSÜNÜ ENGELLEMEKLE O KORKTUKLARI ŞEYİ DE ENGELLEYECEKLERDİR.
BURDA İSYAN EDEN, LAİKLİĞİ SAVUNMAYA ÇALIŞAN VE BENCE DE ÇOK BAŞARISIZ VE YETERSİZ OLAN BİR KAÇ ARKADAŞIN FERYATLARI DA BUNDANDIR. BAKIYORUM DA HEPSİNİN TUTUMU AYNI.
İSTESENİZDE İSTEMESENİZDE ALLAH NURUNU TAMAMLAYACAKTIR!!!
Yorumlayan : karamsar_betu 2 Ocak 2008:
bu zamana kadar böyleşmiş buzamandan sonrada böle devam edebilir herkes başını açıp bi yerlere gelebiliyo ne bu ya yok açılsın yok kapatılsın benim fikrimcene türban cumhuriyeti öldürüyo modern çağdaş bir ülkeden çıkartıyo yorumları şöyle bi göz gezdirdimde arkadaşın biri şalvarlı yorum yapmış çok doğru:D ATAMIZ ATATÜRKÜMÜZ çağdaş moderm bi hayat kurmaya çalışmış ama şimdiki zamana yöneticilere bakıyorumda atamızın yapmış olduğu yenilikleri yok etmeye çalışıyolar uyanın CUMHURİYETÇİLER kılık kıyafet kanunu ne olacak atamızın yaptığı bu yenilikler ne olacak o kadar boş tantanalar ki başka sorunlar varken millet türbana takılı kaldı ama şöyle bi bakıyorumda TÜRKİYE okadar çok geriliyoki ben son zamanlarda hiç yenilik göremiyorum hep sorun hep sorun terör yoktu terör dağı ortaya birden patlak verdi su elektrik doğal gaza zam arabalar yansın emeklilere zulüm bumu olması gerekiyo gerçekten TÜRKİYENİN durumu vahim yolda yürürken korkulacak bir şehir oldu artık özelliklede yılbaşı gecelerine ne demek gerek resmen rezillik turistlere yapılan davranışlar iğrenç rezalet şte uyan TÜRKİYEEE
Yorumlayan : karamsar_betu 2 Ocak 2008:
insanlar dinini içinde yaşar gönlünde yaşar şüphesiz dışarda başını türbanlayıpta içinde din allah duygusu olmayan insanlar gördüm ne bu gösterişmi ozaman ATAMIZ hiç yenilik yapmasaydı türkçe değilde arapça olsaydı kılık kıyafet değişmeseydide herkes peçeyle şalvarla dolşasaydı ozamanda böle türbandı dindi kemalizmdi olmaz bu halka bu türk milletine hiç bir yenilik gerekmiyo çünkü yapılan her yenilik sorun oluyo çünkü insanlar yenilik nedir bilmiyo saygısız kaba anlayışsız insanlarla dolu bırakın ya milleti körelsiz hor görülsün itilsin kalkılsın çünkü halk bunu istiyo gerilemek istiyo ileri yenilikleri kanunları siliyolarrrrrrrrrrr:(
Yorumlayan : nurulayn_ 2 Ocak 2008:
“kemalist 3
01 Ocak 2008 23:55
dinimizislam ARKADAS BIZ YAPDIKLARIMIZI ALLAHA OLAN SEVGIMIZDEN YAPARIZ ALLAHA OLAN KORKUMUZDAN DEYIL .SENIN GIBILER HILAFET DEVLETI ICIN KUBILAY ERIMIZIN KAFASINI BILLE KESMISLERDIR .MÜSLÜMAN OLAN BIR INSAN BASKA BIR MÜSLÜMANI ÖLDÜRÜRMÜ .SEN BASKALARINA ACIYACAGINA KENDINE ACI…”
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum bu yazınıza binaen;
ALLAHA GERÇEK MANADA İMAN ETMEK ONU SEVMEK KADAR ONDAN KORKMAKLA OLUR. ALLAH’TAN KORKMAYAN BİR İNSAN İMAN ETMİŞ OLAMAZ. AYRICA MÜSLÜMAN OLAN BİR İNSAN BİR BAŞKASINI ANCAK ALLAHA KARŞI ŞİRK KOŞUYORSA ÖLDÜREBİLİR. BUNUN DIŞINDA ÖLDÜREMEZ. ZATEN BENİM KARDEŞLERİM DE BUNU İDDİA ETMEMEKTEDİRLER. BİLMİYORSANIZ BİZLER SİZLERE ANLATMAKLA YÜKÜMLÜYÜZ. SORUN ÖĞRENİN. TABİ SİZLERE BUNLAR SAĞIRA SESTEN, KÖRE RENKTEN BAHSETMEK DIŞINDA DAHA GÜZEL DUYGULAR İFADE EDİYORSA.. SELAMLARIM VE DUALARIMLA..
Yorumlayan : dinimizislam 2 Ocak 2008:
kemalist 3 SİZİNDE PROBLEMİNİZ BU İŞTE ALLAH KORKUMUZ YOK DİYORSUN DEMEKKİ BÖYLE KONUŞMANIZ GAYET NORMAL BİRŞEY.ALLA’A DA TANRI DERSİNİZ NEDENSE.MÜSLÜMAN MÜSLÜMANI ÖLDÜRÜYORSA SEBEBİ YİNE SİZLERSİNİZ.SİZ FİTNECİ VE ORTALIĞI KARIŞTIRMAKLA UĞRAŞAN ŞAHSİYETLERSİNİZ. BU ARADA ATATÜRKÜN ÇARŞAFI YASAKLAMA SEBEBİ BİR ERKEĞİN KADIN KILIĞINA GİRİP ÇARŞAFLI BİR HALDE YANINA GELEREK ONU BIÇAKLAMAK İSTEMESİDİR.ATAM ATAM DİYOSUNUZ AMA ONUNLA İLGİLİ HİÇBİRŞEY BİLMİYORSUNUZ.BİLDİĞİNİZ SINIRLI VE HEP AYNI ŞEYLER 3-5 KELİME O KADAR.ARAŞTIRSANIZ ATANIZINDA BAŞÖRTÜSÜNE KARŞI OLMADIĞINI BİLECEKSİNİZ.ÖYLE OLMASA ANASINI, KARISINI BACISINI EVE ALMAZDI DEĞİLMİ.
“”BİZ ALLAH’TAN YÜCE OLDUĞUMUZU İDDİA ETSEK SİZİN GİBİ KONUŞURDUK ALLAH KORKUSU OLMADAN AMA BİZ ALLAH’IN YANINDA HİÇBİRŞEYİZ BİZ KENDİMİZİ ÖYLE GÖRÜRÜZ SİZİN GİBİ DEĞİLİZ ELHAMDÜLİLLAH’
ATAM DOĞDUĞUMDAN BERİ HZ. MUHAMMED’DİR VE HEP ÖYLE KALACAKTIR.ALLAH’IN SELAMETİYLE DİN KARDEŞLERİM
Yorumlayan : dinimizislam 2 Ocak 2008:
BÜTÜN BURDAKİ MÜSLÜMAN KARDEŞLERİM BU DİNSİZLERİN PROVAKASYONLARINA DÜŞMEYELİM OLURMU DİLİMİZE HAKİM OLALIM VE SAKİN OLALIM ÇÜNKÜ BUNLARIN İSTEDİĞİ BELLİ ORTAYA BELLİ ŞEYLER ATACAKLAR SONRA BİZ OONLARI OKUP SİNİRLENİP AĞZIMIZA GELENİ SÖYLEYECEĞİZ VEYA YANLIŞ BİRŞEY YAPACAĞIZ BUNLARDA DİYECEKKİ MÜSLÜMANA BAK NE HALDE.YAZARKEN TEMSİL ETTİĞİMİZ O NUR’U SONSUZ İSLAM DİNİNİ DÜŞÜNELİM BURADA.SAYGILARIMLA KARDEŞLERİM
Yorumlayan : melike 2 Ocak 2008:
SELAMÜN ALEYKÜM
şuzamanda TÜRKİYE avrupa birligine girmek için çaba sarfediyor ve avrura birligi demek = özür ülke demek
türban veya başörtü gibi bir sorunu bu kadar gündeme getirmek nekadar dogru kendimize bir sormamız gerekir.
özürlüklere karışılmaması ve herkesin kendi hayat çizgisinde gitmesi gerekir. kimsenin özür bir ülkeyi kısıtlamaya hakkı yoktur.
Yorumlayan : meltem 2 Ocak 2008:
selamün aleyküm
türkiye laik bir devlet diye biliyor öyle yaşadığımıza inanıyoruz tabii türban konusu olaya girinceye kadar bu devrede akla tek bir soru geliyo oda gerçekten laik bir devlet mi?eğer öylEYSE nden türban büyük bir problem gibi görülüyor ve yasaklanıyor herkes şunu bilsin “BAŞARTÜ ÖRTÜNMEK BÖLÜCÜLÜK DEĞİL İSTEĞE BAĞLI BİR TERCİHTİR”
Yorumlayan : ebru 2 Ocak 2008:
merhaba,
türban ya da başörtüsü…
yıllardır tartışılması bitmeyen, her fırsatta temcit pilavı gibi önümüze sürülen mesele…
türkiye laik ve cumhuriyet sistemi ile yönetilen bir ülke malumumuz…ancak laiklik “malesef” birilerinin tekelinde…dolayısla laiklik genel manada din ve vicdan hürriyeti olarak ifade edilse de artık birilerinin istediği şekilde, mesela, “eğer benim inancıma sahipsen ve benim gibi davranırsan özgürsün,yoksa sana yaşama hakkı tanımıyorum” şeklinde anlamlandırılıyor ve böyle dikte edilmeye çalışılıyor…
türban dini bir simgedir ve dini bir vecibedir…İslam’a mensup olup başörtü örtmeyene neden örtmüyorsun diyemezsin çünkü Allah’la o kişi arasında, adı üstünde din bu! ilahi bir boyut söz konusu…
örtene de niye örtüyorsun diyemezsin çünkü o kişinin tercihidir,dini vecibeyi yerine getiriyor, bu da o kişi ile Allah arasında…
ama malesef o ya da bu sebeple kişilerin özlük hakları ihlal edildi bu ülkede…inancını yaşamak özlük hakkıdır malumumuz ve kimsenin müdahalesi söz kousu olmaması gerekir…ancak bir genç kız ya da bir bayan başörtülü mü…Taşlayın,küfredin, hakkını yiyin…müstehaktır ona…insan mı ki o?hatta bir zerre değeri var mıdır bu ülkede? ya suriye’ye gitmesi istenir ya da evinde oturması…hayat hakkı yoktur ona…
hulasatu’l kelam…
başörtüsü bir özlük hakkıdır ve bu ülkenin kanunlarına göre her vatandaş dilediği inanca sahip olmakta ve bu inancı yaşamakta özgürdür…kişilerin bu haklarına saygı duyulmalı…
Yorumlayan : sebnem 2 Ocak 2008:
yorumlara şöyle bi baktım inanamadım.benim içimi benden daha iyi bildigini iddaa eden arkadaşlar var.ben vatanımı çok seviyorum diyorum ,hayır sen vatan hainisin rejim düşmanısın diyorsunuz.böyle bişey olabilirmi ya.burdan hepinize sesleniyorum ben vatanımı çok seviyorum ve inancım geregibaşörtümle okumak istiyorum ,benim gibi düşünmeyen ve giyinmeyen arkaaşlarımın özgürlügününde en az benim kadar önemli oldugunu düşünüyorum.lütfen sabit fikirlerimizi ve tahammülsüzlüklerimizi bir kenara bırakalım.o zaman herşey daha güzel olacak inanın.ben hala ümitliyim.
Yorumlayan : kemalist 3 2 Ocak 2008:
ARKADASLAR TURBAN GIYEN ARKADASLAR EDEPLI NAMUSLU TERBIYELI TURBAN TAKMAYAN LAR EDEPSIZ NAMUSUZ TRBIYESIZ MI, DINSIZ MI. ALLAH ASKINA ,SIZI DISLEYEN YOK TAM TERSI SÖZKONUS OLMAKTADIR.AHLAK LI TERBIYE LI OLDUKTAN SONRA KIMSE SIZE BIRSEY DIYEMEZ.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
Yorumlayan : karamsar_betu 2 Ocak 2008:
burasınında meclisten bir farkı yok biri akpli biri chpli kemalist3 ve dinimizislamdan bahsediyorum biri şöyle olsun biri böyle olsun ne bu ya bırakın insanlar ne giymek istiyosa onu giysin kapanacaksa kapansın açılacaksa açılsın bunlar bana o kadar boş geliyoki okadar sorun varken millet nelerin peşinde yalnız şunu savunurum MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ün getirmiş olduğu yenilikleri hiç bir şekilde ne olursa olsun kaldırtma çabası gösterenler bizden değildir dinini yasşamak isteyen içinde kalbinde yaşar ben türbanlı başörtülü değilim dinimizde ise bayanların saçının teli gözükmemesi gerekmektedir o zaman ATAMIZ niye böle bir yenilik getirmiş niye bayanlara şapka takın demiş çarşafı niye kaldırmış???? halimden memnunum iman duygusuyla büyüdüm ve iman duygumlada yaşıyorum ama öle bi yazılıyoki açık olanlar günahkar kötü cehennemlik misali ne bu ya aynı zamanda ben kamu sektöründeyim başımın açık olması gerek peki üniverstelerde bayan arkadaşlarımız başları kapalı eğitim görecekler ya çalışırken ne yapacaklarrr bu zamana kadar kamu sektöründe türbanlı olupta ibatetini yapan birsürü tanıdığım var lütfen başta bu sorularıma cvp verinde sonra birbiriniz yemeğe devam edin yani insanların içinde bu kadar soru ve düşünce varken kabul edilmiş veya edilmemiş türban benim için hiç anlamı yok saygılarınızla
Yorumlayan : dinimizislam 2 Ocak 2008:
kemalist 3;
BİZ AÇIKLARA NAMUSSUZZ DİYE BİR KONU AÇMADIK DEDİĞİMİZ SADECE BAŞÖRTÜSÜNDE HERKES ÖZGÜRDÜR VE KARIŞILAMAZ.KARIŞMAYIN YETER.
KARAMSAR BETÜ;
SENDE BİZLERİN İŞİNE KARIŞMADA NE KONUŞURSAK KONUŞALIM BURASI BİR TARTIŞMA SİTESİ.AMA BURDADA BAŞÖRTSÜÜNÜ SAVUNANLAR ÖZGÜR DEĞİLDİR HERALDE
Yorumlayan : rreyhan 2 Ocak 2008:
Arkadaşlarrr
Türbanın siyasi bir simge olarak kullanıldığını savunanlar! Acaba Allah’ın emri olmasa kim nefsine hakim olup bu örtüyü takabilir? Bunu savunanlar bir gün bu şekilde dolaşsınlar bakalım bu yapılabilecek bir şey mi? Demokratlıktan bahsedenler bu ülke Ürana benzer diye korkanlar, istemedikleri gibi yaşamaktan ve giyinmekten korkmuyorlar mı? O zaman başkalarını niye istemedikleri gibi giyinmeye ve yaşamaya mecbur bırakmaya çalışıyorlar? İyi düşününnn
Yorumlayan : dinimizislam 2 Ocak 2008:
DAHA ÖNCEDE YAZMIŞTM KARAMSAR BETÜ BİR GÜN BİR ERKEK ÇARŞAF GİYEREK ATATÜRKÜ BIÇAKLAMAK İSTİYOR BUNDAN SEBEP KALDIRTIYOR ÇARŞAFI BAŞKA SEBEBİ YOK
Yorumlayan : Abdulhamit 2 Ocak 2008:
Allah(c.c) şöyle buyuruyor:”onlar sağırdırlar,dilsizdirler,kördürler. Artık hakka dönmezler.”
ve okuyup anlayana Kur’an-ı kerim’de apaçık deliller vardır.. müslümanım diyen biri teslim olmuştur… mümin ise inanan..
(kardeşlerim siz benden daha iyi biliyorsunuzdur… kusuruma bakmayın.. yerine gidiyordur)
biri selam gönderiyor vatanını sevenlere… biri atam neden kaldırmış diyor… ya müslümanım diyen siz Allah’ın sözünü niye dinlemiyorsun?
anlamıyorsunuz.. ve Allah bi başka ayetinde bakın ne diyor:” eğer Allah’ı tanıyor,seviyor,biliyorsanız… Allah’ı yaratıcı olarak kabul ediyorsanız.. Muhammed mustafa(s.a.v)e tabi olun”… ayet çok açık.. Allah’ı yaratıcı olarak kabul ettikten sonra O’nun koyduğu kurallara uymak zorunda mısın? değil misin? zorundasın.. ya Allah’ı yaratıcı olarak kabul etmeyeceksin, ya da kabul edip ondan gelen herşeye amenna diyeceksin… anlaşılmayacak hiçbir şey yazmadım…
Allah yolunda olan herkese binlerle beraber yanlarında olduğumuzu söylemek istiyorum… Unutmayın birgün mutlaka…
Yorumlayan : ILGIN 2 Ocak 2008:
insan yaşarken öğrendiğini sanır bazı şeyleri ama yaşarken dinini hammaddesini savunmayı öğrenemeyen insanlar var burda…
sanıyorsunuz ki biz bunu böyle dersek deistim,inançsızım şuyum buyum istediğini de…
ama unutma ki sen yokken olanlar sen gelince değişti die bişi yok sen varkende vardı sen yokkende…
islamda öyle hıristiyanlık yahudilik vs olarak indi ama insanlar aslını koruyamayınca son din olarak İslam indi ve insanlar inandılar inanan insanlarda inanaçlarının gereğini koruyup başörtüsüne de inandılar ve korudular bu gibi sitelerde tartışmalarda dinin gereğini inkar edip tıpkı eski kafalı geri kalmış insanlar gibi dinine kulp takıp sunamazsın İslam dinin doğruları vardır ve sen bilmesende aklın almasada yaradan yarattına zararlı bişi emretmez o yararlıdır boşa konuşuosunuz hepiniz
YARADANIN KELAMININ ÜZERİNE LAF SÖYLEMEK Bİ HADDİNİZE,HADDİNİZE DEĞİL.
Yorumlayan : dinimizislam 2 Ocak 2008:
ILGIN KARDEŞİME KATILIYORUM ÇOK İYİ YAZMIŞ AMA ANLAYANA TBİ.
VE ABDÜLHAMİT KARDEŞİM ADAŞ SAYILIRIZ BENİM ADIMDA ABDULHAKİM
YAPTIĞIN YORUMLAR VE SAVUNDUĞUN DİNİMİZ İÇİN ALLAH SENDEN VE BÜTÜN KARDEŞLERİMDEN RAZI OLSUN.ALLAH’IN AYETİNDEKİ İNSANLARIN ÇOĞU MALESEF BURDA TOPLANMIŞ (KÖR OLANLAR) DIŞARDA SAĞIRDA ÇOK.KIYAMETE GİDİYORUZ SONUMUZ HAYIR OLUR İNŞALLAH.ALLAH’IN SELAMETİ ÜZERİNİZE OLSUN RABBİM SİZLERİ KORUYUP KOLLASIN İNŞALLAH
Yorumlayan : kemalist 3 2 Ocak 2008:
ARKADASLAR MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜN GENCLIYE HITABESINI OKUYUN TAM BUGÜNDEN KONUSUYOR ,DÖRT ETRAFINI SARMIS CATALDILLI YILANLAR YIKMAK ISTERLER CUMHURIYETIMIZI .BU BIR ANDA OLMAZ TABIKI ADIM ADIM ANAYASAYI ISVICIRE PEYNIRINE DÖNDERDIKTEN SONRA OLUR.ARKADASLAR IN ISIMLERINI OKUYUNCA BILMEM GÜLSEMI AGLASAMI .BIRDE BAKMISSINIZ HILAFET DEVLETINDESINIZ .BASÖRTÜSÜN DEN TURBANA DÖNDERDILER SIMDI CARSAFTAN KONUSUYORLAR DEMEK ISTEDIKLERI ASLINDA CADOL KARACARSAFTIR INANI.VATANINI SEVENLERI SAYGIYLA SELAMLIYORUM.
Yorumlayan : missbozkurt 2 Ocak 2008:
Üniversitelerde türban izin verilsinmi….. Gerceklere bakicak olursak, bu soru cok utanc verici bir sorudur. Biz, Türk, müslüman toplumu olarak, görevimizce, böyle bir sorunun sorulmasina cürret edilmemesini saglamak zorundayiz.
Herkez bunun bilincinde ki, bizim topraklarimiz kolay kazanilmadi.
Binlerce, milyonlarca, hatta sayisizca sehit kani dökülerek bu günlere gelebildik. Peki, sizlere sorum su, buna izin veren kim? O
izin vermeseydi, siz su an nerde olucaktiniz? Hangi dilde konuscaktiniz? O izin veren Allah ki, bize bir Kitap indirmis,
acik bir sekilde emir buyurmus. Bu emre, bu hediyelerden sonra
yüz cevirmek hakkimizmi? Ona yine cevirilen biz olmicakmiyiz?
Ben, nickimden bellidir ki MHPlyiyim. Ama Abdullah Gül, ve Tayyip Erdoganin basta olmasindan gayet menunum.
Ama ne yazik ki bazi siyasi görüsler, ve belli bir “din” halki vardir. Bunun bilincindeyiz. Bu sorunun sorulmasinin sebebi, onlar, ve onlardandir…
Allah herzaman görür! Herzaman bilir! Er yada Gec, hak nedir, kendilerinin önlerine set gecirilenler bile anlicaktir…….
Mecaz ve Gercekler, ikisede var olanlardir. Basari, Mecaza kanmamak, Gercegi bulmaktir.
Yorumlayan : rose 3 Ocak 2008:
Tesadüfen rastlamış bulunmaktayım bu siteye.Ama şok içerisindeyim.Bazı cahil insanların cahilce yapmış oldukları yorumları okuyunca şaşırdım.Atatürkçülüğün arkasına sığınıp hiç bi konuda bilgisi olmayanların çok şey bilir gibi ahkam kesmesine bi anlam veremedim.Kimi bez parçası,kimi alışkanlıktan örtmüş dedi annelerimiz için,Kimi de dinimizde kapanmanın olmadığını söyledi ayıp yaa lütfen bi yerlerden duyduğunuz ama araştırmadığınız şeyler için LÜTFEN yorum yapmayın..Komik duruma düşmekten başka bişi yapmış olmuyorsunuz..Atatürk şuan yaşamış olsaydı sizin bu yorumlarınızı görseydi alnınızdan öpmezdi.Çünkü Atatürk böyle bir kişi değildi.Herşeyi yapıp,söyleyip sonra Laikliğin,Cumhuriyetçiliğin ve Atatürkçülüğün arkasına sığınmayın.
Bence herşey serbest olduğuna göre bu ülkede başörtününde serbest olmasını isterim.Kapalı insanlar örümcek kafalı değildir ayrıca.Ve müslüman bir ülkede yaşıyoruz.Müslümanlıkla atatürkçülüğü bir tutmayın lütfen.Çünkü atatürkçülük bir din değildir.
Sanırım hristiyanlaşan bi ülke olsak ki öyle oluyoruz gitgide herkes bayram yapacak..(Allah Korusun)
HERŞEYE SAYGI DUYUYORSANIZ BU KONUYA DA SAYGI DUYUN..Ve belirteyim ben BAŞÖRTÜLÜ YADA TÜRBANLI DEĞİLİM..
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
HAKARET UNSURLARI İÇERDİĞİNDEN YORUMUNUZ SİLİNMİŞTİR. MİLLETMECLİSİ.COM DA HERŞEYDEN ÖNCE KARŞIT FİKİRLERE SAYGI ÖLÇÜTLERİNDE CEVAP VERMEK ESASTIR.
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
SAYIN BENİM YORUMUMU SİLEN MECLİS GÖREVİLİLERİ:
BEN BU ALTTAKİ YAZILARDA PEK SAYGI GÖREMİYORUM AMA NEDENSE SİLİNMİYOR ONLARINKİ.ACABA SİLME SEBEBİNİZ BİZİMDE TÜRBANI SAVUNMAMIZ OLMASIN.ARKADAŞ ATATÜRK DİYOR AĞZINA GELENİ SÖYLÜYOR SİLİNMİYOR BİZİMKİLER AYIP TERBİYESİZ BULUNUYOR.HELAL OLSUN VALLA NE DİYİYİM!!!ARTIK TÜRKİYEMİZİN YENİ SLOGANI ÖZGÜRLÜĞE HAYIR OLUR HERALDE…
kemalist 3
01 Ocak 2008 23:40
DAMARINIZA MI BASIYORUM ,KENDINIZE TÜRKÜM DIYIYORSUNUZ AMA ARAPLIGI SAVUNUYORSUNUZ.SIZ HASA ALAH MISINIZ KIMIN CENETE KIMIN CENEMEYE KIDECEYINI SÖYLEYE BILIYORSUNUZ.SIZIN GIBILER NAMAZ DAN SONRA INSANLARI YAKARSINIZ ,SONRA GELIR DINIÖZGÜRLÜKTEN KONUSURSUNUZ.BENIM ÖZÜM DEMOKRAT AGZIM DEYIL.BEN NE ATATÜRKE GAVUR DEDIM NEDE DEYISIK MESEBLERDE OLAN KARDESLERIME.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
66 kemalist 3
01 Ocak 2008 23:55
dinimizislam ARKADAS BIZ YAPDIKLARIMIZI ALLAHA OLAN SEVGIMIZDEN YAPARIZ ALLAHA OLAN KORKUMUZDAN DEYIL .SENIN GIBILER HILAFET DEVLETI ICIN KUBILAY ERIMIZIN KAFASINI BILLE KESMISLERDIR .MÜSLÜMAN OLAN BIR INSAN BASKA BIR MÜSLÜMANI ÖLDÜRÜRMÜ .SEN BASKALARINA ACIYACAGINA KENDINE ACI.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
NEDENSE DAHA YORUM YAZAMIYORUM
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
1-)BU YAZIDA BİZ TÜRKİYYEDEN KOVULUYORUZ.
kemalist 3
01 Ocak 2008 21:04
AFKANISTANDA SIZIN GIBI DÜSÜNEN KADINLARA, TAM ISTEDIKLERINIZ DEYERI VERIYORLAR .VATANI SEVENLERE SAYGI ILE SELAM.
2-)BURDA BİZLERİN DİNİNE LAF EDİLİYOR VE İFTİRA ATILIYOR.
kemalist 3
01 Ocak 2008 23:40
DAMARINIZA MI BASIYORUM ,KENDINIZE TÜRKÜM DIYIYORSUNUZ AMA ARAPLIGI SAVUNUYORSUNUZ.SIZ HASA ALAH MISINIZ KIMIN CENETE KIMIN CENEMEYE KIDECEYINI SÖYLEYE BILIYORSUNUZ.SIZIN GIBILER NAMAZ DAN SONRA INSANLARI YAKARSINIZ ,SONRA GELIR DINIÖZGÜRLÜKTEN KONUSURSUNUZ.BENIM ÖZÜM DEMOKRAT AGZIM DEYIL.BEN NE ATATÜRKE GAVUR DEDIM NEDE DEYISIK MESEBLERDE OLAN KARDESLERIME.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
3-)BURDA MÜSLÜMANLARA KATİL DENİLİYOR.
66 kemalist 3
01 Ocak 2008 23:55
dinimizislam ARKADAS BIZ YAPDIKLARIMIZI ALLAHA OLAN SEVGIMIZDEN YAPARIZ ALLAHA OLAN KORKUMUZDAN DEYIL .SENIN GIBILER HILAFET DEVLETI ICIN KUBILAY ERIMIZIN KAFASINI BILLE KESMISLERDIR .MÜSLÜMAN OLAN BIR INSAN BASKA BIR MÜSLÜMANI ÖLDÜRÜRMÜ .SEN BASKALARINA ACIYACAGINA KENDINE ACI.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
4-)BURDA BİZLERE RESMEN YILAN DENİLİYOR.VE BENİM ANNEM BAŞTA OLMAK ÜZERE ÇARŞAFLILARA CADOL DENİLİYOR
kemalist 3
02 Ocak 2008 21:58
ARKADASLAR MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜN GENCLIYE HITABESINI OKUYUN TAM BUGÜNDEN KONUSUYOR ,DÖRT ETRAFINI SARMIS CATALDILLI YILANLAR YIKMAK ISTERLER CUMHURIYETIMIZI .BU BIR ANDA OLMAZ TABIKI ADIM ADIM ANAYASAYI ISVICIRE PEYNIRINE DÖNDERDIKTEN SONRA OLUR.ARKADASLAR IN ISIMLERINI OKUYUNCA BILMEM GÜLSEMI AGLASAMI .BIRDE BAKMISSINIZ HILAFET DEVLETINDESINIZ .BASÖRTÜSÜN DEN TURBANA DÖNDERDILER SIMDI CARSAFTAN KONUSUYORLAR DEMEK ISTEDIKLERI ASLINDA CADOL KARACARSAFTIR INANI.VATANINI SEVENLERI SAYGIYLA SELAMLIYORUM.
BEN SAYIN MECLİS GÖREVLİLERİNE YORUMLARIN SİLİNMESİ VEYA UYARILMASI İÇİN HATALARI KENDİM BULDUM AMA ARKADAŞIN NİCKİNDEN DOLAYI SİLMİYORLAR GALİBA.NEDİR BU HAKSIZLIK NEDİR BU ÖZGÜRLÜKSÜZ ANLAYAMIYORUM.DEĞERLENDİRİRSENİZ VE GEREĞİNİ YAPARSANIZ SEVİNİRİM TABİ İŞİNİZE GELİRSE!!!
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
1-)BU YAZIDA BİZ TÜRKİYYEDEN KOVULUYORUZ.
kemalist 3
01 Ocak 2008 21:04
AFKANISTANDA SIZIN GIBI DÜSÜNEN KADINLARA, TAM ISTEDIKLERINIZ DEYERI VERIYORLAR .VATANI SEVENLERE SAYGI ILE SELAM.
2-)BURDA BİZLERİN DİNİNE LAF EDİLİYOR VE İFTİRA ATILIYOR.
kemalist 3
01 Ocak 2008 23:40
DAMARINIZA MI BASIYORUM ,KENDINIZE TÜRKÜM DIYIYORSUNUZ AMA ARAPLIGI SAVUNUYORSUNUZ.SIZ HASA ALAH MISINIZ KIMIN CENETE KIMIN CENEMEYE KIDECEYINI SÖYLEYE BILIYORSUNUZ.SIZIN GIBILER NAMAZ DAN SONRA INSANLARI YAKARSINIZ ,SONRA GELIR DINIÖZGÜRLÜKTEN KONUSURSUNUZ.BENIM ÖZÜM DEMOKRAT AGZIM DEYIL.BEN NE ATATÜRKE GAVUR DEDIM NEDE DEYISIK MESEBLERDE OLAN KARDESLERIME.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
3-)BURDA MÜSLÜMANLARA KATİL DENİLİYOR.
66 kemalist 3
01 Ocak 2008 23:55
dinimizislam ARKADAS BIZ YAPDIKLARIMIZI ALLAHA OLAN SEVGIMIZDEN YAPARIZ ALLAHA OLAN KORKUMUZDAN DEYIL .SENIN GIBILER HILAFET DEVLETI ICIN KUBILAY ERIMIZIN KAFASINI BILLE KESMISLERDIR .MÜSLÜMAN OLAN BIR INSAN BASKA BIR MÜSLÜMANI ÖLDÜRÜRMÜ .SEN BASKALARINA ACIYACAGINA KENDINE ACI.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
4-)BURDA BİZLERE RESMEN YILAN DENİLİYOR.VE BENİM ANNEM BAŞTA OLMAK ÜZERE ÇARŞAFLILARA CADOL DENİLİYOR
kemalist 3
02 Ocak 2008 21:58
ARKADASLAR MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜN GENCLIYE HITABESINI OKUYUN TAM BUGÜNDEN KONUSUYOR ,DÖRT ETRAFINI SARMIS CATALDILLI YILANLAR YIKMAK ISTERLER CUMHURIYETIMIZI .BU BIR ANDA OLMAZ TABIKI ADIM ADIM ANAYASAYI ISVICIRE PEYNIRINE DÖNDERDIKTEN SONRA OLUR.ARKADASLAR IN ISIMLERINI OKUYUNCA BILMEM GÜLSEMI AGLASAMI .BIRDE BAKMISSINIZ HILAFET DEVLETINDESINIZ .BASÖRTÜSÜN DEN TURBANA DÖNDERDILER SIMDI CARSAFTAN KONUSUYORLAR DEMEK ISTEDIKLERI ASLINDA CADOL KARACARSAFTIR INANI.VATANINI SEVENLERI SAYGIYLA SELAMLIYORUM.
BEN SAYIN MECLİS GÖREVLİLERİNE YORUMLARIN SİLİNMESİ VEYA UYARILMASI İÇİN HATALARI KENDİM BULDUM AMA ARKADAŞIN NİCKİNDEN DOLAYI SİLMİYORLAR GALİBA.NEDİR BU HAKSIZLIK NEDİR BU ÖZGÜRLÜKSÜZ ANLAYAMIYORUM.DEĞERLENDİRİRSENİZ VE GEREĞİNİ YAPARSANIZ SEVİNİRİM TABİ İŞİNİZE GELİRSE!
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
1-)BU YAZIDA BİZ TÜRKİYYEDEN KOVULUYORUZ.
kemalist 3
01 Ocak 2008 21:04
AFKANISTANDA SIZIN GIBI DÜSÜNEN KADINLARA, TAM ISTEDIKLERINIZ DEYERI VERIYORLAR .VATANI SEVENLERE SAYGI ILE SELAM.
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
2-)BURDA BİZLERİN DİNİNE LAF EDİLİYOR VE İFTİRA ATILIYOR.
kemalist 3
01 Ocak 2008 23:40
DAMARINIZA MI BASIYORUM ,KENDINIZE TÜRKÜM DIYIYORSUNUZ AMA ARAPLIGI SAVUNUYORSUNUZ.SIZ HASA ALAH MISINIZ KIMIN CENETE KIMIN CENEMEYE KIDECEYINI SÖYLEYE BILIYORSUNUZ.SIZIN GIBILER NAMAZ DAN SONRA INSANLARI YAKARSINIZ ,SONRA GELIR DINIÖZGÜRLÜKTEN KONUSURSUNUZ.BENIM ÖZÜM DEMOKRAT AGZIM DEYIL.BEN NE ATATÜRKE GAVUR DEDIM NEDE DEYISIK MESEBLERDE OLAN KARDESLERIME.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
2-)BURDA MÜSLÜMANLARA KATİL DENİLİYOR.
66 kemalist 3
01 Ocak 2008 23:55
dinimizislam ARKADAS BIZ YAPDIKLARIMIZI ALLAHA OLAN SEVGIMIZDEN YAPARIZ ALLAHA OLAN KORKUMUZDAN DEYIL .SENIN GIBILER HILAFET DEVLETI ICIN KUBILAY ERIMIZIN KAFASINI BILLE KESMISLERDIR .MÜSLÜMAN OLAN BIR INSAN BASKA BIR MÜSLÜMANI ÖLDÜRÜRMÜ .SEN BASKALARINA ACIYACAGINA KENDINE ACI.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
3-)BURDA BİZLERE RESMEN YILAN DENİLİYOR.VE BENİM ANNEM BAŞTA OLMAK ÜZERE ÇARŞAFLILARA CADOL DENİLİYOR
kemalist 3
02 Ocak 2008 21:58
ARKADASLAR MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜN GENCLIYE HITABESINI OKUYUN TAM BUGÜNDEN KONUSUYOR ,DÖRT ETRAFINI SARMIS CATALDILLI YILANLAR YIKMAK ISTERLER CUMHURIYETIMIZI .BU BIR ANDA OLMAZ TABIKI ADIM ADIM ANAYASAYI ISVICIRE PEYNIRINE DÖNDERDIKTEN SONRA OLUR.ARKADASLAR IN ISIMLERINI OKUYUNCA BILMEM GÜLSEMI AGLASAMI .BIRDE BAKMISSINIZ HILAFET DEVLETINDESINIZ .BASÖRTÜSÜN DEN TURBANA DÖNDERDILER SIMDI CARSAFTAN KONUSUYORLAR DEMEK ISTEDIKLERI ASLINDA CADOL KARACARSAFTIR INANI.VATANINI SEVENLERI SAYGIYLA SELAMLIYORUM.
BEN SAYIN MECLİS GÖREVLİLERİNE YORUMLARIN SİLİNMESİ VEYA UYARILMASI İÇİN HATALARI KENDİM BULDUM AMA ARKADAŞIN NİCKİNDEN DOLAYI SİLMİYORLAR GALİBA.NEDİR BU HAKSIZLIK NEDİR BU ÖZGÜRLÜKSÜZ ANLAYAMIYORUM.DEĞERLENDİRİRSENİZ VE GEREĞİNİ YAPARSANIZ SEVİNİRİM TABİ İŞİNİZE GELİRSE!!!
Yorumlayan : moderator 3 Ocak 2008:
Sayın, Dinimiz İslam, yazmanızda bir sorun yok, yazabilirsiniz fakat rumuzunuz gibi lütfen İslam dininin güzelliği ile yazınki cevabınız gerçekten yerini ve değerini bulsun . Saygılar
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
4-)BURADADA SİZİN GİBİLER ÖNCE NAMAZ KILAR SONRA İNSANLARI YAKARSINIZ YAZIYOR.
kemalist 3
01 Ocak 2008 23:40
DAMARINIZA MI BASIYORUM ,KENDINIZE TÜRKÜM DIYIYORSUNUZ AMA ARAPLIGI SAVUNUYORSUNUZ.SIZ HASA ALAH MISINIZ KIMIN CENETE KIMIN CENEMEYE KIDECEYINI SÖYLEYE BILIYORSUNUZ.SIZIN GIBILER NAMAZ DAN SONRA INSANLARI YAKARSINIZ ,SONRA GELIR DINIÖZGÜRLÜKTEN KONUSURSUNUZ.BENIM ÖZÜM DEMOKRAT AGZIM DEYIL.BEN NE ATATÜRKE GAVUR DEDIM NEDE DEYISIK MESEBLERDE OLAN KARDESLERIME.VATANINI SEVENLERE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
EE YETER ARTIK YANİ BİZİM BİR YORUMUMUZA UYARI VERİYORSUNUZ O.ÇOCUĞU ATMANIZ LAZIM HERALDE SİTEDEN.NİCKTEN DOLAYI ATMIYORSANIZ O NİCK BURDAKİLERE DOKUNULMAZLIK VERİYORSA DURUN BİZDE DEĞİŞTİRELİM NİCKİMİZİ
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
BİZ GÜZELLİK YAZDIKÇA ONLARIN YAZDIĞI HAKARETLER NE OLACAK PEKİ.BİZDEN SAYGI BEKLENİYOR NEDEN ONLAR KÜFRE GİREN İMALARDAN BAHSEDP BİZLERE HAKARET EDEBİLİYOR.NEDEN GEREĞİ YAPILMIYOR??
Yorumlayan : moderator 3 Ocak 2008:
Sayın Kemalist3 ün de bir yorumu hakaret unsurları içerdiğinden silimiştir.
Yorumlayan : dinimizislam 3 Ocak 2008:
AMA SADECE 1 DEĞİL NERDEYSE HER YORUMU HAKARET UNSURLARI İÇERİYOR.BEN SİZE BUNLARI BULDUM VE YORUM OLARAK YAZDIM.SİZCE ONLARDA HAKARET DEĞİLMİDİR??SAYGILARIMLA
Yorumlayan : rana 3 Ocak 2008:
it ürür kervan yürür…
Yorumlayan : huseyinyilmaz 3 Ocak 2008:
Bence türban konusunu ortaya atanlar toplumun dikkatini bu tarafa çevirerek kendi sermayesini ve tabii ki çıkarlarını büyütmek amacındadırlar. Böylece toplumun bir bölümünü güya türban ideali etrafında birleştirerek güç oluşturmak ve bu insanların dini duygularını sömürerek kendilerinin daha da palazlanmasını sağlamaktır. Toplum